تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812897644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داستان موفقيت برگزيده همايش طلايه داران اقتصاد مقاومتي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: داستان موفقيت برگزيده همايش طلايه داران اقتصاد مقاومتي
در سومين دوره همايش طلايه داران اقتصاد مقاومتي، حميد زارع به عنوان چهره برتر انتخاب شد و مورد تقدير قرار گرفت. او يكي از موفق ترين پرورش دهندگان طيور در استان فارس است كه علاوه بر توليد انبوه بلدرچين، در راه اندازي 70 واحد توليد بلدرچين در استان فارس نقش مهمي ايفا كرده است.
بسيج سازندگي: طلايه داران اقتصاد مقاومتي عنوان همايشي است كه بسيج سازندگي هر سال در هفته بسيج برگزار مي كند و در آن از برگزيدگان عرصه توليد و اقتصاد مقاومتي تقدير به عمل مي آورد. از زمان تاكيد رهبر معظم انقلاب بر مساله اقتصاد مقاومتي، بسيج سازندگي با مشاوره و پرداخت وام از طرح هاي توليدي مرتبط با امنيت غذايي نظير پرورش شيلات، طيور، زنبور عسل، ورمي كمپوست، كشت زعفران، صنايع تبديلي، دام سبك و سنگين، صنايع دستي و ... حمايت مي كند. در سومين دوره همايش طلايه داران اقتصاد مقاومتي، حميد زارع به عنوان چهره برتر انتخاب شد و مورد تقدير قرار گرفت. او يكي از موفق ترين پرورش دهندگان طيور در استان فارس است كه علاوه بر توليد انبوه بلدرچين، در راه اندازي 70 واحد توليد بلدرچين در استان فارس نقش مهمي ايفا كرده است. خبرنگار ما در زمينه فعاليت هاي اقتصاد مقاومتي با آقاي حميد زارع گفت و گويي انجام داده است. از نجاري و جوشكاري تا پرورش شترمرغ برگزيده سومين همايش طلايه داران اقتصاد مقاومتي درباره نحوه ورودش به عرصه پرورش طيور، مي گويد: "شغل اصلي من جوشكاري و نجاري بود اما به مرور به دليل اشباع شدن اين عرصه، درآمدم رو به كاهش گذاشت. اين روند ادامه داشت تا اينكه يقين كردم كه بايد براي موفقيت و كسب درآمد بيشتر بايد علاوه بر جوشكاري و نجاري، شغل ديگري هم داشته باشم. از گذشته علاقمند به كار پرورش طيور بودم و با مطالعاتي كه انجام دادم متوجه شدم پرورش شترمرغ از مزيت هاي اقتصادي مناسبي برخوردار است."

حميد زارع مي افزايد: "در كنار شغل سابقم كار پرورش شترمرغ را آغاز كردم. شترمرغ در ميان طيور بيشترين مقاومت را در برابر بيماري و شرايط محيطي دارد. هزينه نگهداري آن نسبت به ساير طيور بسيار پايين تر است و تقريبا بي نياز از داروست، هيچ نيازي به سرمايش و گرمايش ندارد و با هر دمايي خودش را وفق مي دهد، چه در تابستان داغ چه در برف و باران هيچ نيازي به سالن ندارد و در فضاي باز نگهداري مي شود."

هر 8 ماه يك بار؛ كسب 300 ميليون تومان سود  او در حال حاضر هر 8 ماه يك بار 400 شترمرغ پرورش مي دهد و هر كدام را به قيمت تقريبا يك ميليون و 400 هزار تومان مي فروشد كه نيمي از اين رقم برايش سود خالص محصوب مي شود. در واقع آقاي زارع از پرورش شترمرغ سالانه نزديك به 300 ميليون تومان سود بدست مي آورد.  اما فعاليت چهره برگزيده سومين همايش طلايه داران اقتصاد مقاومتي به پرورش شترمرغ خلاصه نمي شود. حميد زارع در باره ديگر عرصه هاي فعاليت توليدي اش مي گويد: "از آنجايي كه بازدهي شترمرغ پس از طي يك دوره 8 ماهه تحقق مي يابد و در ميان دوره ها فاصله قابل توجهي وجود دارد، تصميم گرفتم در كنار آن به پرورش طيوري بپردازم كه زودبازده هستند و در كوتاه مدت درآمدزايي مي كنند؛ مثل بلدرچين. بلدرچين نيز از جمله مقاوم ترين طيور در برابر بيماري هاست و هيچ نيازي به واكسن ندارد."

توليد ماهانه 16 هزار بلدرچين اين فعال اقتصاد مقاومتي در حال حاضر ماهانه 16 هزار جوجه بلدرچين توليد مي كند. پس از ورود به عرصه پرورش بلدرچين مشغله و نيز درآمد حميد زارع به قدري زياد شده كه كار نجاري و جوشكاري را به طور كامل كنار گذاشته است. در زير مجموعه كارگاه توليدي او 70 كارگاه پرورش بلدرچين متشكل از توليدكنندگان مورد حمايت بسيج سازندگي مشغول به فعاليت هستند. 

او در اين باره مي گويد: "هر كس در منطقه ما بخواهد وارد عرصه پرورش بلدرچين، مرغ محلي و طيور شود با همكاري بسيج سازندگي هر آنچه را از دانش و تجربه نياز دارد به او مي آموزيم و جوجه طيور را در اختيارش قرار مي دهيم. با اين روش 70 كارگاه توليدي و ده ها شغل جديد ايجاد شده است. بازار طيوري مانند شترمرغ و بلدرچين رو به توسعه است و ظرفيت زيادي براي اشتغالزايي دارد. كارگاه هاي زير مجموعه اگر بتوانند با قيمت بهتري محصولاتشان را بفروشند كه چه بهتر، در غير اين صورت به صورت تضميني توليداتشان را مي خريم." 

فكر مي كردم اقتصاد مقاومتي در حد شعار باقي مي ماند حميد زارع براي فروش محصولاتش برند "برسيا" را به ثبت رسانده و پس از كشتار شترمرغ ها و بلدرچين ها آن ها را به صورت بسته بندي شده به بازار عرضه مي كند. او درباره اقتصاد مقاومتي مي گويد: "زماني كه اين مساله مطرح شد، فكر مي كردم در حد شعار باقي مي ماند اما اشتباه مي كردم. لااقل در سطح واحدهاي توليدي خرد، كوچك و زودبازده كارهاي زيادي دارد صورت مي گيرد. سهم من در كمك به اقتصاد مقاومتي كه مورد تاكيد رهبر عزيزمان قرار دارد، انتقال دانش و تجربه به همه كساني است كه شجاعت ورود به عرصه توليد را دارند اما نمي دانند از كجا شروع كنند."

او خاطرنشان مي كند: "در جامعه ما افراد زيادي هستند كه فاقد شغل هستند يا در انتظار استخدام دولتي نشسته اند، غالب آنها مي گويند نمي شود كار توليدي كرد، من هميشه وقتي اين جمله را مي شنوم به آن ها مي گويم نبايد بگوييد نمي شود توليد كرد، اول بگوييد نمي توانم توليد كنم و بعد تلاش كنيد با به جان خريدن زحمات و مشكلات اين ناتواني را به توانستن تبديل كنيد و به موفقيت دست پيدا كنيد."












تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن