تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812648216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقدامات فرهنگي در راهپيمايي اربعين تشريح شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
اقدامات فرهنگي در راهپيمايي اربعين تشريح شد

اربعین


شناسهٔ خبر: 2994465 - سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
جامعه > رفاه و آسیب های اجتماعی

رئيس كميته فرهنگي ستاد اربعين در تشريح فعاليت‌هاي فرهنگي در راهپيمايي اربعين گفت: مراسم عزاداري مشترك، اجراي برنامه روايتگري، برپايي پايگاه‌هاي كودك و...برخي از اقدامات اين كميته بود. به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حميد احمدي، درباره اقدامات كميته فرهنگي ستاد اربعين در مراسم راهپيمايي عظيم نجف تا كربلا گفت: امسال برنامه‌هاي خوبي توسط اين كميته برگزار شد از جمله مي‌توان به برگزاري مراسم‌هاي سخنراني و مداحي مشترك اشاره كرد.

رئيس كميته فرهنگي ستاد اربعين ادامه داد: زائران ايراني در اين كنگره عظيم به شدت به مراسمات مشترك به زبان فارسي نياز داشتند و ما ۱۰ نقطه را در شهرهاي نجف و كربلا و مسير پياده‌روي در نظر گرفته بوديم كه در اجرا اين ۱۰ نقطه با ۱۷ نقطه افزايش پيدا كرد و خانم‌ها هم توانستند از اين مراسم كه با حضور سخنرانان و مداحان برجسته و ممتاز كشور برگزار شد، بهره‌مند شود.

وي افزود: امسال توانستيم در ۸ روز ۵۶ مراسم متمركز برگزار كنيم و الحمدلله استقبال خوبي هم از اين مراسم‌ شد.

احمدي با بيان اينكه يكي ديگر از فعاليت‌هاي كميته فرهنگي ستاد اربعين، اجراي برنامه‌هاي روايتگري بود، گفت: ما ۴۶ راوي كه ۸ راوي عرب‌زبان بودند را به مرز، نجف، كربلا و مسير پياده‌روي اعزام كرديم. ۶ راوي در مرز و ۴۰ راوي در عراق مستقر بودند.

رئيس كميته فرهنگي ستاد اربعين ادامه داد: اين راويان حماسه عاشورا را براي مردم با نرم‌افزار‌هايي كه تهيه شده بود، روايت مي‌كردند.

وي در خصوص برپايي پايگاه‌هاي كودك گفت: در ۱۰ نقطه نجف، كربلا و مسير پياده‌روي پايگاه‌هاي كودك برپا شده بود كه از اذان صبح تا اذان مغرب در ۵ نوبت براي كودكان عرب‌زبان و فارس‌زبان برنامه اجرا مي‌كردند و ۳۰ هزار بسته هدايا در اين پايگاه‌ها ميان كودكان توزيع شد.

احمدي با بيان اينكه فعاليت‌هاي فرهنگي اربعين با همكاري بسيج دانشجويي و مديريت بعثه مقام معظم رهبري ارزيابي شد، گفت: يكي ديگر از فعاليت‌هاي كميته فرهنگي حمايت از خبرنگاران و مستندسازان و تامين اسكان و اخذ مجوزهاي لازم براي آنها بود.

رئيس كميته فرهنگي ستاد اربعين به حركت دسته‌هاي عزاداري ايراني در ايام اربعين اشاره كرد و گفت: ۵ دسته عزاداري از موكب امام رضا(ع) در كربلا تا حرم حضرت عباس(ع) در ۵ روز حركت كردند كه علي‌رغم ازدحام جمعيت اما اين مراسم با نظم خوبي برگزار شد.

وي درباره معضلات فرهنگي مراسم پياده‌روي اربعين گفت: نياز است براي سال‌هاي آينده مردم ايران درباره فرهنگ و آداب و رسوم مردم عراق توجيه شوند و همچنين بايد فرهنگ سازي بين مردم ما صورت بگيرد تا شاهد برخي رفتارهاي ناپسند نباشيم.

احمدي ادامه داد: يكي ديگر از مشكلات موجود اين بود كه از بين ۴۰ موكب ايراني فقط نيمي از آنها فعاليت فرهنگي داشتند و بقيه فقط به فعاليت‌هاي خدماتي مي‌پرداختند در صورتيكه بايد تمام موكب‌هاي ايراني بايد پيوست فرهنگي داشته باشند.

رئيس كميته فرهنگي ستاد اربعين با بيان اينكه در سال‌هاي آينده بايد براي مباحث معرفت‌افزايي بيشتر زمان گذاشته شود، گفت:امسال خوشبختانه تنش فرهنگي نداشتيم و دولت عراق و مراكز فرهنگي اين كشور از نوه حضور ايرانيان ابراز رضايت مي‌كردند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن