تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802938897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیات اجرای طرح کارت اعتباری ۱۰ میلیون تومانی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: جزئیات اجرای طرح کارت اعتباری ۱۰ میلیون تومانی


مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: از لحظه ای که دستگاه های اجرایی آمادگی خود را اعلام کنند، ما حاضر هستیم اجرای طرح اعطای کارت های اعتباری را آغاز کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ناصر حکیمی،  مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی با حضور در استودیوی شبکه خبر به سئوالات مجری برنامه پیشخوان خبر پاسخ گفت.
حکیمی در خصوص طرح کارت اعتباری 10 میلیون تومانی و دلایل به تعویق افتادن این طرح گفت: نکته اصلی این است که این طرح قرار بود در عرض شش ماه اجرا شود، اما از 15 آبان ماه که اجرای تحریک تقاضا در اقتصاد کشور اعلام شد، ما تمهیدات گسترده ای برای این کار در نظر گرفتیم. در ابتدا قررا بود که یک کارت به عنوان تسهیلات ارائه شود، بانک مرکزی پیشنهادی داد که به جای تسهیلات یک باره و دفعی از کارت اعتباری دایمی استفاده شود، در نتیجه طرحی که برای یک مقصود خاص بود، در طول یک ماه که همکاران بانک مرکزی بر روی این طرح کار کرد، از یک طرح خاص به یک طرح عام تبدیل شد. لذا مردم ما از زمان اجرای این طرح، یک کارت گردشی دارند که می توانند از جاهای مختلف خرید کنند.
این مقام مسئول بانک مرکزی افزود : سال گذشته بانک مرکزی کمکی انجام داد برای تولیدکنندگان که سرمایه در گردش ارائه نماید. در حال حاضر بخشی از این تولیدات در انبارها قرار دارد. بین 4 تا 5 هزار میلیارد تومان کالا در انبارهای تولید کنندگان دپو شده است و همین میزان مبلغ در اختیار مصرف کننده ایرانی قرار داده می شود، تا کالای ایرانی خریداری شود. لذا ما در تلاش هستیم بدون اثرات تورمی که احتمال دارد وجود داشته باشد، تقاضا برای کالاهای ایرانی را تحریک کنیم.
حکیمی در خصوص نرخ تسهیلات ارائه شده به مردم در این کارتها گفت: نرخ تسهیلات به همان نرخ 12 درصد در اختیار مردم قرار داده خواهد شد. لذا افرادی که کالای ایرانی خریداری می کنند، می توانند با استفاده از این نرخ ترجیحی بانک مرکزی از مزایای خرید با نرخ 12 درصد بهره مند شوند.
مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی در ادامه با اشاره به سکوت و بی خبری بانک مرکزی در این یک ماه گفت: این طرح، طرحی نیست که فقط بانک مرکزی دخیل باشد، بلکه یک طرح بین دستگاهی است. همچنانکه گفتیم ما در تلاش هستیم این طرح اثرات تورمی نداشته باشد. بانک مرکزی خود طرح را پیشنهاد داده است. نرخ این تسهیلات ترجیحی است. همکاری بقیه دستگاه ها لازم است تا این طرح موفق شود. به عنوان مثال وزارت رفاه باید مصرف کننده های در اولویت را به بانک مرکزی معرفی کند، افرادی که در ماه های اول کارت دریافت می کنند بر اساس اعلام این وزارت خانه خواهند بود. یا  وزارت صنعت، معدن و تجارت تولیدکنندگان و محصولات تولیدکنندگان ایرانی را برای استفاده از این طرح به ما معرفی می کند.
حکیمی در پاسخ به این سئوال که چه گروه هایی مشمول دریافت این کالاها خواهند بود، پاسخ داد: همه گروه ها این تسهیلات را دریافت خواهند کرد. اما بر طبق اعلام وزارت رفاه، در طول یکی دو ماه اول، گروه های مرجعی را که تقاضای بالاتری دارند، به ویژه فرهنگیان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در اولویت خواهد بود.
حکیمی در خصوص زمان بازپرداخت این تسهیلات نیز گفت: کارت اعتباری مکانیزمی است که شما تسهیلاتی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهید. زمانی که به مصرف کننده این حق انتخاب را می دهید، این فعالیت سالمتر صورت می گیرد. و مصرف کنندگان می توانند در طول 24 ماه تهسیلات را بازپرداخت کنند. تجربه نیز نشان داده است که در مقایسه با تولید کنندگان، مردم خوش حساب تر هستند.
کارت اعتباری حداقل 12 ماه اعتبار دارد. هر کالایی که خرید بکنید از همان لحظه زمان بازپرداخت 12 ماهه آغاز می شود. اعتبار یک کارت در کارت اعتباری یک سال قسط است. کارت اعتباری بر خلاف کارت تهسیلات همیشه مقدارش ثابت است. همیشه ده میلیون تومان در کارت خود اعتبار دارید. کارت اعتباری به ازای هر کارتی که پرداخت می کنید، به موجودی شما باز می گردد. با در دست داشتن این کارتها می توانید هر چیزی که مایحتاج شماست، بخرید. اگر کالاهای غیرمشمول مانند مواد غذایی که جز این طرح نیستند را نیز می توان خرید کرد. هر گرفتاری روزمره ای که دارید می توانید از آن استفاده کنید. به عنوان مثال حتی می توان هزینه های بیمارستان را نیز پرداخت کرد.
برای کالاهای ایرانی نرخ سود، 12 درصد است. اما اگر کالای دیگری خریداری کردید، نرخ 21 درصد می شود. لذا برای دارندگان کارت ترجیحی ایجاد می شود که از تولیدکنندگان ایرانی خرید کنند. در سیستم کنترل می شود، در حدی که منابع تزریق می شود که تولیدات داخلی به فروش رفته باشد. تزریق زمانی انجام می شود که تولیدات داخلی خریداری شود.
حکیمی در ادامه در خصوص راهکارهای شناسایی خرید کالای ایرانی از کالای خارجی نیز گفت: در طول دو ماه گذشته، تمام دستگاه های pos کشور به روز شدند. وقتی این کارت ها را در دستگاه بکشید، دو نوع خرید داریم یکی خرید عادی و یکی خرید اعتباری که یک کدی بر روی دستگاه ظاهر می شود. این کد مخصوص کالاهای ایرانی است که وزارت صنعت و معدن اعلام کرده است. در صورتی که این کد وارد شود، تخصیص 12 درصدی انجام می شود. به میزانی که کالای ایرانی فروخته می شود، تزریق منبع نیز صورت می گیرد. لذا یک کنترلی وجود دارد.
دانلود
 

لینک را کپی کنید


دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن