تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805611849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرحی از نامه آقا به «یک جوان اروپایی» در سال 59


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شرحی از نامه آقا به «یک جوان اروپایی» در سال 59
جواني مسيحي اهل كشور انگليس در سال 59 به بهانه تسخير لانه جاسوسي به ايراني‌ها اعتراض مي‌كند و از مقام معظم رهبري كه آن روزها جزو نيروهاي محوري و اصلي انقلاب بودند مي‌خواهد كه جواب نامه‌اش را بدهند. پاسخ جالب ايشان به اين نامه كه تا حدود زيادي از نظر محتوا (كه به تبيين رويكرد انقلاب و اسلام مي‌پردازند) شبيه به نامه ايشان به جوانان غربي است، در كتابي با عنوان «مسيح در شب قدر» منتشر شده است.
نویسنده : مصطفي محمدي 
جواني مسيحي اهل كشور انگليس در سال 59 به بهانه تسخير لانه جاسوسي به ايراني‌ها اعتراض مي‌كند و از مقام معظم رهبري كه آن روزها جزو نيروهاي محوري و اصلي انقلاب بودند مي‌خواهد كه جواب نامه‌اش را بدهند. پاسخ جالب ايشان به اين نامه كه تا حدود زيادي از نظر محتوا (كه به تبيين رويكرد انقلاب و اسلام مي‌پردازند) شبيه به نامه ايشان به جوانان غربي است، در كتابي با عنوان «مسيح در شب قدر» منتشر شده است.
تسخير لانه جاسوسي امريكا در ايران توسط دانشجويان پيرو خط امام و گروگان گرفتن كاركنان سفارت امريكا در تهران تبديل به نقطه آغازي براي دشمني‌هاي علني و شديد امريكا با نظام جمهوري اسلامي ايران گرديد.
«يان برين» جواني 21 ‌ساله، كارگر، مسيحي و اهل انگلستان است. بعد از تسخير لانه جاسوسي در سال 59، او هم تحت تأثير اين تبليغات قرار مي‌گيرد؛ اما روحيه آزادگي ناشي از جواني و انصاف و معنويت ناشي از التزام به مسيحيت، او را به اين نتيجه مي‌رساند كه از سر دلسوزي، نامه‌اي انتقادي به مقامات ايراني بنويسد. آن روزها، نماز جمعه و امام جمعه، جايگاه خاصي داشت و انقلابي‌ترين مواضع نظام، از اين جايگاه بيان مي‌شد. از طرفي خطبه‌هاي نماز جمعه تهران، توسط رسانه‌هاي غربي با غرض‌ورزي و با تقطيع كردن حرف‌هاي خطيب جمعه پخش مي‌شد.
يان برين از ميان مسئولان نظام اسلامي، امام جمعه تهران را مخاطب نامه خود قرار مي‌دهد و در بخشي از نامه‌اش مي‌نويسد: «آيت‌الله عزيز/ اسم من «يان برين» است. بيست‌ويك‌ساله هستم، من از روي غضب و عصبانيت نمي‌نويسم، بلكه از روي اميد و ايمان مي‌نويسم، درست همان‌طور كه شما در مقابل كشورتان احساس مي‌كنيد. آيا ممكن است من ملاقات و مذاكره‌اي با شما داشته باشم؟ من مي‌دانم و داستان‌هايي از شما شنيده‌ام كه چقدر شما بد هستيد؛ اما من اين‌طور از شما انتظار ندارم و هميشه نوعي بزرگ شده‌ام كه به اعتقادات مذهبي ديگران احترام بگذارم. من يك مسيحي هستم و به‌عنوان يك مسيحي، درستي و خلوص نيت من اجازه نمي‌دهد كه از روي عصبانيت بنويسم. من، همانند سايرين، مسئله گروگانگيري را خيلي مدّنظر دارم و مشتاقم رابط و واسطه بين شما و دنياي غرب باشم. همچنين من انگليسي هستم و اين اواخر، ايران نظريات بدي درباره انگليس داشته و من متأسفم!»
ترجمه نامه اين جوان انگليسي بدون كم و كاست به امام جمعه موقت تهران كه درآن بازه زماني مقام معظم رهبري بود، مي‌رسد. ايشان با حسن نيت و اعتقاد به پاكي و آزادگي اين جوان، نامه را مي‌خوانند و با دستخط خود جواب مي‌دهند. در بخشي از پاسخ مقام معظم رهبري به نامه برين آمده است:«برادر مسيحي عزيزم/ نامه شما كه در آن احساسات پاكي موج مي‌زند براي من دوست‌داشتني و موجب سپاسگزاري است. يقيناً شما نمي‌دانيد كه دولت‌هاي ستمگر امريكا و پيش از آن و همزمان با آن، دولت شما با ما چه كرده و بر سر ما چه آورده است. آنها بيشترين ثروت مادي و معنوي ما را بر باد دادند و ده‌ها هزار از جوانان ما را كشتند و رژيمي را كه همه‌ اين فجايع را انجام مي‌داد حمايت و تقويت كردند فقط به اين دليل كه براي آنان سود اقتصادي داشت.
 ملت ما سال‌ها مبارزه كرد و عاقبت با فداكاري خود توانست رژيم دست‌نشانده را ساقط و خود را از اسارت دولت‌هاي سودجو رها كند. يك‌سال‌ونيم است كه دولت ايالات‌متحده و متحدانش، از همه‌ وسايل براي كوبيدن دولت جوان ما كه 90 درصد مردم ما صميمانه از آن پشتيباني مي‌كنند، استفاده مي‌كند. داستان‌هايي كه شما در بدي ما شنيده‌ايد گوشه‌اي از اين تلاش‌ها است. ما با ملت انگليس و امريكا هيچ كينه‌اي نداريم. ما هر انساني را در هر جاي جهان و با هر عقيده‌اي محترم مي‌شماريم. ما فقط مايل نيستيم بيش از اين تجاوز و ظلم را تحمل كنيم. آيا به نظر شما اين توقع بزرگي است؟»
حالا و پس از گذشت چندين سال از آن ايام مقام معظم رهبري با مخاطب قرار دادن جان‌هاي تشنه حقيقت ازجمله «يان برين»ها و عموم جوانان غربي، به منظور تسهيل و راهنمايي چگونگي دست يافتن‌شان به مباني و نگاه اسلام ناب و همچنين استراتژي سياسي، اجتماعي، فرهنگي، ديني و... جمهوري اسلامي در مواجهه با دولت‌ها و ملت‌هاي جهان، دومين نامه‌‌شان را نوشته‌اند.
متن كامل و شرح مبسوط نامه آن جوان انگليسي و پاسخ مقام معظم رهبري و ديگر قضايا در ويرايش جديد كتاب «مسيح در شب قدر» توسط مؤسسه جهادي(صهبا) منتشر شده است و در نمايشگاه كتاب عرضه شد.

منبع : روزنامه جوان









تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن