تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804739468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگ‌ترين سانسور رسانه‌هاي غربي در هزاره سوم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بزرگ‌ترين سانسور رسانه‌هاي غربي در هزاره سوم
سانسور مراسم فرابشري «راهپيمايي اربعين» از سوي رسانه‌هاي خارجي و عمدتاً غربي تا به امروز بزرگ‌ترين سانسور خبري قرن يا در قاموس اصطلاحات روزنامه‌نگاري «خبر خوري» هزاره سوم است.
نویسنده : مصطفي شاه‌كرمي 

بزرگ‌ترين سانسور رسانه‌هاي غربي در هزاره سوم
سانسور مراسم فرابشري «راهپيمايي اربعين» از سوي رسانه‌هاي خارجي و عمدتاً غربي تا به امروز بزرگ‌ترين سانسور خبري قرن يا در قاموس اصطلاحات روزنامه‌نگاري «خبر خوري» هزاره سوم است.
رسانه‌هاي غربي كه به نوعي در رأس جريان خبرپراكني و گاه خبرسازي دنياي خبر قرار گرفته و از هيچ حادثه و واقعه‌اي كه ارزش خبري و جذب مخاطب را داشته باشد عبور نمي‌كنند، در روزگار سيطره و استيلاي اينترنت و فضاي مجازي بر ديگر اركان و طرق خبر و اطلاع‌رساني كه كوچك‌ترين و كمترين اتفاقات و رويدادهاي دنيا در كسري از ثانيه روي شبكه‌هاي اجتماعي يا خبري متنوع مجازي در معرض ديد و رصد مخاطبان قرار مي‌گيرد، عظيم‌ترين تجمع انساني دنيا با مؤلفه‌هاي منحصر‌به‌فرد را ناديده گرفته و سانسور مي‌كنند.
راهپيمايي اربعين هيچ همتا و همساني در دنيا ندارد كه بتوان اين مراسم عظيم را با آن مقايسه كرد. در واقع مراسم اربعين چند ويژگي منحصر‌به‌فرد دارد كه با احصا و مداقه بيشتر اين مؤلفه‌ها دروغگويي و رفتار رياكارانه رسانه‌هاي غربي در مواجهه با آن روشن‌تر خواهد شد. مراسم اربعين در موقعيت جغرافيايي هر ساله برپاست كه به لحاظ ژئوپلتيكي متشنج و خطرناك‌ترين نقطه دنيا يعني غرب آسياست. وجود و حضور گروه‌هاي تكفيري و ضدشيعي از جمله گروه داعش كه شيعه را دشمن خوني خود مي‌پندارد و نيز برخي نحله‌ها و جريان‌هاي تكفيري بنيادگرا و تكفيري ديگري كه با تشبث به هر ابزاري از جمله عمليات انتحاري، حمله خمپاره‌اي، كار گذاشتن بمب‌هاي كنار جاده‌اي و حتي فضاسازي رسانه‌اي سعي در تحت‌الشعاع قرار دادن اين مراسم عظيم دارند، قدم گذاشتن در مسير پياده‌روي اربعين را براي حاضران در اين مسير گاه حتي برابر با خطر كشته شدن نموده است. بنابراين حضور دهها ميليوني زائران كربلا در چنين موقعيت و موضعي از يك‌سو باعث تحقير گروه‌هاي تكفيري و تندرو شده و از سوي ديگر محملي براي نشان دادن تعظيم و تكريم شعائر و باورهاي اعتقادي شيعيان و مسلمانان و حتي برخي اقليت‌هاي مذهبي ديگر به امام حسين(ع) است. چه اينكه هرچند مراسم راهپيمايي اربعين مشخصاً يك مراسم شيعي است اما واقعيت اين است كه بسياري از برادران اهل تسنن و حتي مسيحيان، ايزدي‌ها، زرتشتي‌ها و... هم براي زيارت و خدمت‌رساني به زائران اربعين حسيني در اين عرصه نوراني حضور دارند.


رسانه‌هاي غربي معمولاً بنا بر رويه هميشگي‌شان تمام مراسم و آيين‌هاي مختلف مذهبي و غيرمذهبي را حتي اگر به خاطر وجه سرگرم‌كننده آنها هم شده، مورد پوشش خبري و رسانه‌اي قرار مي‌دهند؛ مراسماتي مانند حضور هندوها در زيارتگاه «ساباريمالا»، حضور مردم ژاپن در معبد «سن سوجي» و... كه به دليل ازدحام قابل توجه جمعيت بعد رسانه‌اي بيشتري پيدا مي‌كنند، اما همين رسانه‌هاي منادي آزادي بيان و مدافع جريان آزاد خبري مراسم راهپيمايي اربعين حسيني امسال را كه بالغ بر 25 ميليون نفر در آن حضور داشته‌اند، سانسور مي‌كنند. قطعاً اين اقدام غيرحرفه‌اي و البته عمدي رسانه‌هاي غربي در مواجهه با واقعيت بزرگ و وصف‌ناشدني اربعين حسيني و انجام بزرگ‌ترين سانسور رسانه‌اي در هزاره سوم تنها از سر استيصال و درماندگي مقابل فرهنگ عاشوراست. اين رسانه‌ها و اربابانشان به خوبي دانسته‌اند تفكر عاشورايي و پويش بزرگ بشري ذيل عنوان «پياده‌روي اربعين» كه هر ساله عدد حضور زائران و حاضرانش به‌رغم مشكلات زيادي از جمله تهيه ويزا و تدارك سفر به كشوري ديگر، بيشتر از سال قبل شده در صورت اجازه يافتن براي نشو و نما نه‌تنها دكان دروغ‌پردازي‌هاي آنها عليه اسلام ناب و واقعي را خواهد بست بلكه مقبوليت اين تفكر در ميان پيروان و مردمان ديگر مذاهب و ملل و به تبع آن موجب قدرت گرفتن مسلمانان و بالاخص جمهوري اسلامي به عنوان پرچمدار اسلام ناب و تفكر شيعي خواهد بود.
هرچند با بررسي بيشتر اين موضوع و انجام يك كار پژوهشي در رابطه با بررسي و چرايي انجام چنين سانسور بزرگ و غيرمنطقي از سوي رسانه‌هاي غربي ممكن است به ابعاد تازه و جالب‌تري هم دست يافت، اما با يك بررسي اجمالي و مبنا قرار دادن تحليلي رفتار‌شناسانه از اين اقدام رسانه‌هاي غربي در شرايط و بازه زماني كنوني منطقه می‌توان پی ‌برد که منافع حياتي و استراتژيك اربابان غربي گردانندگان اين رسانه‌ها در گرو تخطئه تفكرات منبعث از اسلام و همچنين سفاك و تندرو نشان دادن مسلمانان است نه ارائه يك چهره مقاوم، ظلم‌ستيز و آزاديخواهي كه رهبري چون اباعبدالله الحسين(ع) دارد.

منبع : روزنامه جوان









تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن