تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805549985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونگي استفاده بهينه از وضعيت پساتحريم بسيار با اهميت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آذر ۱۳۹۴ (۱۲:۳۴ب.ظ)
معاون استاندار: چگونگي استفاده بهينه از وضعيت پساتحريم بسيار با اهميت است موج - همايش «پسا تحريم و اقتصاد ايران» با سخنراني حاتمي، معاون اقتصادي استانداري و با همت انجمن علمي اقتصاد دانشگاه رازي کرمانشاه در سالن اجتماعات دانشکده علوم اجتماعي برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج از کرمانشاه، حاتمي در اين همايش با اشاره به مشکلاتي که در سال هاي قبل در حوزه اقتصاد کشور به وجود آمده اظهار داشت: دولت تدبير وضعيتي را تحويل گرفت که تورم دو رقمي، کندي رشد اقتصادي، بهره وري پايين و نرخ بالاي بيکاري و ارتباط بسيار محدود با دنياي خارج از جمله ويژگي هاي بارز آن دوران بود. با اين حال سياست هاي اقتصادي دولت روحاني با ايجاد يک فرماندهي هوشمندانه که حمايت هاي مقام معظم رهبري را به همراه داشت، توانست بر بسياري از مشکلاتي که با ادامه آن وضعيت بوجود مي آمد و بيشتر از پيش مي شد، فائق آيد و ديديم که رشد اقتصادي ايران در سال 2014 احيا شد و به 4.3 درصد رسيد و تورم نيز از حدود 40 درصد به کمتر از 20 درصد کاهش يافته است.
وي چگونگي استفاده بهينه از وضعيت پساتحريم را بسيار با اهميت ذکر کرد و گفت: به گفته محمدجواد ظريف که مهم نيست به توافق هسته اي و وضعيت ايجاد شده نمره 5 بدهيم و يا 95، بلکه مهم اين است که ما چگونه مي توانيم از اين وضعيت، فرصت هاي جديدي را شناسايي و از آنها استفاده بهينه اي در جهت عزت و رشد کشورمان ببريم، يکي از مهم ترين استفاده هايي که مي تواند بر تقويت رشد اقتصادي کشورمان تاثير مثبت داشته باشد جذب سرمايه گذاران خارجي است و آن گونه شده که امروزه با اعتمادي که به کشورمان شده خيل عظيم سرمايه گذاران خارجي به کشورمان مي آيند و آمادگي خود را براي سرمايه گذاري اعلام مي کنند و اين به مثابه افزايش قدرت و عزت اين کشور است.
معاون استاندار در ادامه به تاثير دوران پساتحريم بر روند صادرات و واردات به صرفه اشاره کرد و تصريح کرد: يکي از مهم ترين مشکلاتي که اقتصاد ما با آن مواجه بود هزينه بالاي مبادلات تجاري بود که بواسطه تحريم مجبور به تهيه کالاها و مواد اساسي با واسطه هاي چند لايه اي بوديم و در زمينه صادرات نيز با محدوديت هايي اساسي مواجه بوديم، اما؛ دوران پساتحريم بسياري از اين هزينه ها و واسطه ها را از بين خواهد برد و وضعيت نرخ مبادله ارز باعث کاهش فشارهاي تورمي از طريق قيمت واردات خواهد شد و صادر‌کنندگان از نرخ تبادل ارز بسيار ارزان‌تري نسبت به دوران قبل از تحريم‌ها بهره‌مند خواهند شد و اين ها همه نشانه هاي مثبتي است که براي آينده اقتصاد ايران تصور مي شود.
وي يکي از مهم ترين الزامات توفيق کشور را هماهنگي و همدلي قواي سه گانه، مردم و ساير نهادها و سازمان هاي کشور دانست و افزود: با وضعيت مثبتي که امروز بر کشور حاکم است بخصوص اينکه حمايت هاي رهبر معظم انقلاب را نيز به همراه دارد، مي توانيم بر بسياري از تنگناها فائق آييم و جايگاه خود را در اقتصاد بين الملل پيدا کنيم.
حاتمي سرمايه هاي انساني را از نيازهاي دنياي امروز و فضاي آينده ذکر کرد و گفت: بر اساس مطالعات و پيش بيني هايي که مراکز مهم مطالعاتي در حوزه اقتصاد انجام داده اند، بسياري از قطب هاي اقتصادي دنيا در آينده با بحران جمعيت و نيروي انساني مواجه مي شوند زيرا اقتصاد آينده اقتصاد مبتني بر ايده هاي انساني براي خلق خدمات برتر و تکنولوژي هاي مدرن تر است.
معاون استاندار به توانمندي ها و ظرفيت هاي متعدد کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: بسياري از کشورهاي پيرامون و هم منطقه اي ما داراي مزيت هاي تک بعدي هستند مانند عربستان که نفت خيز است و يا ترکيه که بر صنعت گردشگري متمرکز است، اما؛ ايران کشوري است که همه اين پتانسيل ها را در خود دارد و اگر بتوانيم مديريتي مبتني بر عقلانيت و تدبير و نگاهي جهان شمول بر آن داشته باشيم، مي توانيم به جايگاهي که برازنده مردم اين کشور است برسيم و اقتصاد مقاومتي نيز در همين راستاست و بر عقلانيت سالاري در تصميم گيري هاي سياسي و اقتصادي تاکيد دارد.
حاتمي، اصلاح و ثبات قوانين و نيز بهبود فضاي کسب و کار را از ديگر اقدامات ضروري ارزيابي کرد و با تاکيد بر اجتناب دولت از اقدامات پوپوليستي و عوام پسند، عنوان کرد: عده‌اي عامدانه قصد دارند با فشار زياد، دولت را وادار به کارهاي عجولانه کنند و دولت را دچار حاشيه و تنگنا کنند، اما؛ دولت بنا دارد با تدبير به بازسازي وضعيت اقتصادي و ترميم حوزه هاي آسيب ديده بپردازد.
وي در پايان با تاکيد بر لزوم حفظ مزيت هاي اقتصادي، ايجاد مزيت بر اساس داشته ها و توانمندي ها را از ضروريات دنياي امروز ذکر کرد و گفت:رمزيت هاي ايران به گونه اي است که در منطقه توان و قدرت جذب بازارهاي مصرفي پيرامون خود و منطقه خاورميانه را به راحتي دارد و در بسياري از زمينه ها از جمله حوزه فرش داراي مزيت هاي جهاني هستيم که البته رقبايي با مزيت سازي بخشي از بازارهاي مصرفي کشورمان را در اين حوزه به سوي خود جذب کرده اند.
حاتمي در پايان اين همايش به سوالات مطرح شده توسط دانشجويان در زمينه آينده اقتصاد ايران، راهکارهاي خروج از بن بست اقتصادي، چگونگي حفظ عزت ايران در وضعيت کنوني و ... پاسخ داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن