تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804726579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا سران آ.سه.آن به آمریکا می روند؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: چرا سران آ.سه.آن به آمریکا می روند؟
رهبران 10 کشور جنوب شرقی آسیا طی چند ماه آینده به آمریکا می روند تا نخستین نشست سران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) و آمریکا را خارج از کشورهای عضو این اتحادیه برگزار کنند.
به گزارش نامه نیوز،؛ باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته میلادی با سفر به مانیل و کوالالامپور از سران 10 کشور عضو اتحادیه آ.سه.آن دعوت کرد با سفر به واشنگتن در این کشور اجلاسی را برگزار کنند که می تواند نشانه تلاش بیشتر کاخ سفید برای نفوذ در این منطقه آسیا در مقابل افزایش نفوذ چین باشد.

دعوت اوباما از سران آ.سه.آن برای سفر به آمریکا در نیمه نخست سال آینده میلادی را می توان در چارچوب راهبرد نظامی رئیس جمهور آمریکا دید که سه سال پیش تحت عنوان بازبینی راهبرد دفاعی اعلام شد.

این راهبرد تا حد زیادی بر حضور هر چه بیشتر نظامی آمریکا در کشورهای جنوب شرق آسیا متمرکز است که نشان می دهد کاخ سفید و متحدان این کشور در آسیا مانند فیلیپین از تغییر موازنه قدرت به سود چین در هراس هستند، هر چند برخی کشورهای آ.سه.آن همچنان به چین وابسته اند و تلاش دارند موازنه را برقرار کنند.

با توجه به این سیاست، اوباما از سران آ.سه.آن دعوت کرده است در آمریکا حضور یابند و "نینا هاچیگیان" سفیر این کشور در اتحادیه جنوب شرق آسیا قرار است طی هفته های آینده زمان دقیق و دستور کار نخستین اجلاس تاریخی رهبران آ.سه.آن و آمریکا در خاک آمریکا را اعلام کند.

وی در سنگاپور و در گفت وگو با خبرنگاران ، این اجلاس را نشانه "سطح پایه جدید از تشدید فعالیت در آسیا" دانست و گفت که کاخ سفید "سطح بالایی از تعهد سیاسی" را نسبت به آ.سه.آن دارد و سفر اوباما، "جان کری" وزیر امور خارجه و "اشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا به منطقه در سال جاری نشان دهنده این موضوع است.

سفیر آمریکا در آ.سه.آن نیز انتظار دارد مذاکرات اجلاس آینده این کشور و سران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا حول محور اختلافات ارضی در دریای جنوبی چین و بحث های اخیر در مالزی و فیلیپین باشد.

اوباما در سفر به منطقه بار دیگر محور سخنان خود را به چین اختصاص داد و گفت: مدعیان باید "احیای زمین و ساخت وساز مراکز نظامی در مناطق مورد مناقشه" را متوقف کنند که اشاره اش به اختلاف پکن و چند کشور منطقه از جمله فیلیپین، ویتنام، مالزی و برونئی است.

آمریکا به دلیل رایزنی های چین نتوانست از این اجلاس ها در دو ماه گذشته بیانیه ای در محکومیت پکن بدست آورد و در بیانیه ها به توصیه های خنثی بسنده شد، اما پیش بینی می شود اجلاس آمریکا با فشار کاخ سفید شاهد بیانیه ای تندتر نسبت به عملکرد چین باشد.
آمریکا تلاش دارد با برگزاری این نشست ها در خاک خود و جذب کشورهای این منطقه آسیا که وابستگی زیادی به اقتصاد چین دارند، مانع بیشتر خیزش چین به عنوان قدرت جدید اقتصادی و نظامی شود.


ورود تدریجی این کشورها به توافقنامه مشارکت دو سوی اقیانوس آرام بدون حضور چین نیز به منظور کاهش وابستگی اقتصادی اعضای آ.سه.آن به پکن صورت می گیرد. سنگاپور، مالزی، فیلیپین و برونئی اکنون این توافقنامه را امضا کرده اند و تایلند و اندونزی نیز آمادگی خود را برای حضور در آن اعلام کرده اند.

چین برای اینکه این پیمان نتیجه ندهد اکنون توافقنامه دیگری را مطرح کرده است که شامل اعضای آ.سه.آن و چند کشور امضا کننده توافقنامه مشارکت دو سوی اقیانوس آرام می شود.
ناظران و تحلیلگران پیش بینی می کنند منطقه جنوب شرق آسیا در آینده، مرکزی برای قدرت نمایی بیشتر چین و آمریکا شود و این منطقه به خاورمیانه ای دیگر در سیاست کاخ سفید تبدیل خواهد شد.




منبع: ایرنا


۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن