تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820251462




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سکوت اردوغان در برابر پرسش عذرخواهی از روسیه


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: سکوت اردوغان در برابر پرسش عذرخواهی از روسیه
همزمان با افزایش تحریم های مسکو علیه آنکارا به دلیل سرنگون کردن بمب افکن سوخو 24 روسی در آسمان سوریه، پرسش اصلی خبرنگاران از «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه در نشست تغییرات اقلیمی در پاریس، احتمال عذرخواهی این کشور از روسیه است.


به گزارش ایرنا، اردوغان که پس از ساقط کردن هواپیمای روسی در روز سه شنبه گذشته، درخواست رییس جمهوری روسیه برای عذرخواهی را قاطعانه رد کرده بود، امروز (دوشنبه) در برابر این پرسش سکوت کرد.


خبرگزاری ریانووستی به نقل از خبرنگار خود در پاریس گزارش داد: رییس جمهوری ترکیه در برابر پرسش احتمال عذرخواهی این کشور از روسیه هیچ سخنی نگفت.


بر اساس این گزارش، اردوغان پس از پایان ترجمه کامل پرسش خبرنگار روس به زبان ترکی، بدون اینکه پاسخی یا اشاره ای به موضوع بحث داشته باشد، با شتاب محل را ترک کرد.


براساس گزارش انتشار یافته، رییس جمهوری ترکیه قبل از طرح پرسش خبرنگار روس، حاضر به پاسخگویی به سئوال یک خبرنگار دیگر در باره پیامدهای ساقط شدن هواپیمای روسی و احتمال عذرخواهی آنکارا از مسکو نشد.


«احمد داوود اوغلو» نخست وزیر ترکیه نیز امروز اعلام کرد: آنکارا برای ساقط کردن بمب افکن سوخو 24 از روسیه عذرخواهی نمی کند.


مسکو سه روز پس از آغاز اجرای قانون تحریم ترکیه که از سوی پوتین امضا شده و شامل بخش های وسیعی از روابط اقتصادی، نظامی و اجتماعی دو کشور می شود، از احتمال گسترش تحریم ها علیه آنکارا خبر داد.


«دیمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه درباره اقدام های احتمالی روسیه علیه ترکیه اعلام کرد: تحریم های اعمال شده فقط نخستین گام است و در حال رصد اوضاع برای واکنش مناسب هستیم و اقدام های تازه در چارچوب دستور رییس جمهوری روسیه برای افزایش تحریم ها، تعیین کالاهای مشمول تحریم و افراد ممنوع الورود به روسیه بررسی خواهد شد که در صورت نیاز انجام خواهد گرفت. 


مسکو تحریم های سختی را علیه آنکارا وضع کرده که تاکنون در تاریخ روسیه پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 علیه یک کشور دیگر حتی در برابر اوکراین و گرجستان که با آنان تنش نظامی داشت بی سابقه بوده است. 


بر اثر اقدام نظامی ترکیه که سه شنبه گذشته صورت گرفت و جنگنده در حال بمباران مواضع داعش بر فراز سوریه سرنگون شد، دو خلبان آن موفق به خروج از هواپیما شدند که یکی از آنان قبل از فرود توسط تروریست ها کشته شد و یکی از آنان نجات یافت که توسط یگان های کماندویی ورزیده روسیه و سوریه از منطقه خارج شد. 


تاریخ انتشار: ۱۹:۳۶ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - 30 November 2015





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن