تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821035103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکل‌هاي مردمي مي‌تواند مانعي سر راه تمرکز قدرت باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آذر ۱۳۹۴ (۱۴:۱۸ب.ظ)
معاون پژوهشگاه علوم انساني: تشکل‌هاي مردمي مي‌تواند مانعي سر راه تمرکز قدرت باشد موج - خرم‌آباد - معاون پژوهشگاه علوم انساني گفت: مردم به‌طور مستقيم تصميم‌گير نيستند ولي تصميم‌ساز هستند و در تصميم‌گيري‌ها نقش دارند و تشکل‌هاي مردمي مي‌توانست چيزي باشد که قدرت متمرکز نشود.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، اشرف بروجردي، معاون پژوهشگاه علوم انساني، در نشست تخصصي سازمان‌هاي مردم نهاد لرستان که در سالن شهيد آويني ارشاد اسلامي خرم‌آباد برگزار شد، گفت: دو هدف در رويکرد شکل‌گيري تشکل‌ها وجود داشت، اولين رويکرد توزيع قدرت بود يعني قدرت نبايد متمرکز باشد و براي اين‌کار مردم مناسب است.
وي افزود: مردم به‌طور مستقيم تصميم‌گير نيستند ولي تصميم‌ساز هستند و در تصميم‌گيري‌ها نقش دارند و تشکل‌هاي مردمي مي‌توانست چيزي باشد که قدرت متمرکز نشود.
معاون پژوهشگاه علوم انساني گفت: تمرکز قدرت آغاز فساد در بين مجموعه‌ها است و در آيين ما نيز آمده هيچ کس حق ندارد خود را بالاتر از ديگران بداند و تاکيد آيين الهي بر اين است که امانت‌ها را به اهلش بسپاريد و کدام امانت بالاتر از سرپرستي و هدايت مردم است و تمرکز قدرت مي‌تواند اين فساد را ايجاد کند و براي جلوگيري از اين‌کار بايد مشارکت کند .
وي با بيان اين‌که دومين هدف از تشکل سازمان‌هاي مردم نهاد ايجاد مشارکت مردم بود، عنوان کرد: در آيين اعتقادات ما نيز اآمده که ما همه با هم براي هم و در کنار هم تلاش کنيم و خطوط مشترک را بر باورهاي انفرادي مقدم بدانيم.
بروجردي گفت: در جامعه بايد خطوط مشترک باشد و همين جمله همدلي و همزباني گوياترين مسأله براي اين امر است و حتي در ادبيات ما نيز بر همدلي تاکيد شده است.
وي افزود: همزباني يعني قدرت گفت‌وگو، مذاکره بيان مسأله و ارائه منطق را داشته باشيد و اين مي‌تواند مقدمه رسيدن به رشد و تعالي باشد.
معاون پژوهشگاه علوم انساني خاطرنشان کرد: برداشتن گام به جلو سبب کوتاهي راه و پيشرفت مي‌شود و ما نيز انتطار داريم شما با همدلي، هم زباني، مذاکره و گفت‌و‌گو براي توسعه کشور و توسعه آيين و تعالي ايران تلاش کنند و همه با هم پاي صندوق‌هاي راي بروند.
بروجردي عنوان کرد: تشکل‌هاي غير دولتي به ما کار جمعي، سازمان يافته و مشارکتي را ياد مي‌دهند ولي متاسفانه هنوز هم قاتون براي تشکل‌هاي غير دولتي نداريم و فقط يک آيين‌نامه داريم.
وي تصريح کرد: اميدواريم در دوره آينده شاهد شکل‌گيري قانون براي اين عزيزان باشد و در تعامل با هم راهي براي دستيابي به جامعه‌اي برخوردار پيدا کنيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن