تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819708223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سيب هاي اروميه آماده صادرات به عراق است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ آذر ۱۳۹۴ (۱۸:۱۵ب.ظ)
رئيس کميسيون کشاورزي اتاق آذربايجان غربي: سيب هاي اروميه آماده صادرات به عراق است موج - يکي از نمايندگان بخش خصوصي، با اشاره به مشکلاتي که در راه صادرات سيب درختي وجود دارد، از آمادگي اين استان براي صادرات به عراق خبر داد.
رئيس کميسيون کشاورزي اتاق آذربايجان غربي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج گفت: هم اکنون حدود 700هزارتن سيب درختي در بسته هاي 7 و 10کيلوگرمي در سردخانه هاي آذربايجان غربي وجود دارد که مي توان آنها را به عراق صادر کرد.
بهنام تاج الديني با اشاره به اينکه اکنون کشور عراق، بهترين بازار براي سيب هاي ايراني است، افزود: اگر اين اتفاق بيفتد، با توجه به کيفيتي که محصولات ايراني دارد، ممکن نيست کشور ديگري بتواند جاي ايران را بگيرد.
به گفته تاج الديني اما صادرات اين محصول با دو مشکل عمده و اساسي رو به روست که خوشبختانه با کمي درايت و تدبير، قابل حل است. يکي تعرفه هاي بالايي است که کشور عراق براي ورود سيب هاي ايران در نظر گرفته و به ازاي هر کيلوگرم 1100 تومان يعني بيش از 80درصد تعرفه است. البته اين مشکل را مي توان با تعرفه هاي ترجيحي که در تمام دنيا استفاده مي شود حل کرد.
وي درباره مشکل دوم اظهار کرد: علاوه بر اينکه هزينه هاي حمل و نقل بسيار بالاست، کاميون هاي ايراني نمي توانند محموله هاي سيب را به طور مستقيم در خاک عراق تخليه کنند. به همين دليل هر ماشين شايد 10 تا 24 ساعت لب مرز معطل شود تا کاميون عراقي رسيده و سيب ها را جا به جا کنند.
به گفته رئيس کميسيون کشاورزي اتاق آذربايجان غربي، اين موضوع نه تنها 30درصد به هزينه ها اضافه مي کند، بلکه از کيفيت محصولات صادر شده نيز به شدت مي کاهد. اين در حالي است که اگر چنين مشکلي حل شود، حداقل 200تومان در هر کيلوگرم به نفع صادرکننده و در نهايت به نفع کشاورز خواهد بود.
گفتني است هم اکنون هزينه حمل هر کاميون تا مرز، 700هزارتومان و از آنجا تا اربيل عراق، 2 تا 3ميليون تومان است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن