تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804721924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاثیر پدیده «ال نینو» بر اقلیم و بارشهای کشور بررسی شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
تاثیر پدیده «ال نینو» بر اقلیم و بارشهای کشور بررسی شد
سمینار ال نینو، پیامدها و راهکارهای برخورد با آن، به همت انجمن برقابی ایران و سازمان هواشناسی کشور در محل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران برگزار شد.

خبرگزاری فارس: تاثیر پدیده «ال نینو» بر اقلیم و بارشهای کشور بررسی شد



به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، در جریان این سمینار که امروز و با استقبال گسترده کارشناسان، دانشجویان، دانشگاهیان و علاقه مندان برگزار شد، شرکت کنندگان، ضمن تعریف علمی و مستند پدیده های «ال نینو» و «لانینا»، طی مقالات مبسوطی، دیدگاه های مختلف و بعضا متضاد موجود در خصوص تاثیرات مشاهده شده این پدیده ها بر وضعیت بارشها و رواناب های کشور را ارائه نمودند که هر مقاله ارائه شده، با سوالات انبوه مخاطبان روبه رو شد.
بر این اساس در ابتدای این سمینار که پنل علمی آن تحت سرپرستی سیدعیسی بزرگزاده، نائب رئیس هیات مدیره انجمن برقابی ایران برگزار شده بود، پس از تعریف علمی پدیده های «ال نینو» و «لانینا» پرویز رضازاده، مشاور هواشناسی در امور پیش بینی سازمان هواشناسی کشور، ضمن معرفی شاخص های دورپیوندی (ارتباط پدیده های آب و هوایی در نواحی دور دست بر یکدیگر)، کاربردهای آنها در هواشناسی را تشریح کرد.
در ادامه سمینار ایمان بابائیان عضو هیات علمی گروه پژوهشی تغییر اقلیم در پژوهشکده اقلیم شناسی مشهد، با ارائه گزارش مبسوطی در خصوص سازوکارهای انجام پیش بینی های بلندمدت و اقلیمی در سازمان هواشناسی کشور به ارائه مقاله ای در مورد روش های راستی آزمایی در پیش بینی بلندهای مدت و نقش استراتژیک آن در ارائه هشدارهای مناسب در مورد وقایعی مانند خشکسالی و سیل در کشور پرداخت. *پس از ال نینو باید منتظر لانینو باشیم در ادامه این سمینار شهاب عراقی نژاد استاد دانشگاه تهران، در مورد پدیده ال نینو و اثر آن بر بارش و رواناب سالانه ایران سخنرانی کرد و ضمن معرفی خواستگاه این پدیده، به تشریح سابقه وقوع پدیده های ال نینو و لانینا براساس استاندارهای مربوطه پرداخت.
عراقی نژاد با ارائه نمودارهای مفصلی با تاکید بر بررسی اطلاعات 65 ساله، اثر ال نینو بر بارش سالانه ایران، تاثیر ال نینو بر میزان بارش های سالانه کشور در فصول مختلف سال را جهت حضار تشریح کرد که با سوالات انبوه آنها مواجه شد. وی افزود: با بررسی وقوع و آثار ال نینو و لانینو در جهان می‌بینیم که در 65 سال اخیر، 22 سال خنثی داشتیم؛ یعنی 22 سالی که نه وقوع ال نینو و نه وقوع لانینو ثبت نشده است؛ 21 سال وقوع لانینو را داشتیم که در این 21 سال، 12 سال وقوع لانینوی ضعیف، 6 سال متوسط و 3 سال وقوع لانینوی قوی ثبت شده است. عراقی‌نژاد تصریح کرد: اطلاعات گذشته نشان می دهد، پس از وقوع یک ال نینوی قوی باید منتظر وقوع ال نینوهای ضعیف و یا لانینو باشیم؛ از این رو در سال‌های آینده باید منتظر این پدیده‌ها باشیم.
بر اساس این گزارش ، علی حیدری قائم مقام معاونت فنی و پژوهش های شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران سخنران بعدی این همایش بود که طی سخنان خود به تشریح روند طراحی و پیاده سازی راهکارهای محاسبه برآورد سیلاب و چگونگی کارکرد سامانه هشدار سیل در افق کوتاه مدت پرداخت.
وی در ادامه در خصوص پیاده سازی راهکارهای کاهش خسارت سیل و پیش بینی وقوع آن در طرح های آبی تحت کنترل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، مقاله جامعی را با بهره گیری از مدل های هیدرولوژیکی ساعتی و روزانه، ارائه نمود و در پایان سامانه هشدار سیل اجرا شده در این شرکت را معرفی نمود.
آخرین سخنران این نشست، امیررضا زراتی استاد دانشگاه امیرکبیر، با ارائه مقاله ای، ضمن بررسی تجارب بین المللی در مدیریت بحران، بویژه سیل، در خصوص روش های کنترل سیلاب مطالب تطبیقی مدل سازی شده ای را ارائه کرد که مورد استقبال حضار قرار گرفت. انتهای پیام/ک

http://fna.ir/O7CNRG





94/09/05 - 16:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن