تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819897393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسابقه فيلم‌سازي نور ابن هيثم راهي براي شناخت دانشمندان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ آذر ۱۳۹۴ (۱۵:۵۷ب.ظ)
مسابقه فيلم‌سازي نور ابن هيثم راهي براي شناخت دانشمندان است موج- معاون دفتر آموزش متوسطه نظري وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: اگر مشاهير ايراني که در زمينه‌هاي علمي و هنري خدماتي را به کشور عرضه کرده‌اند، به خوبي معرفي نشوند، به فراموشي سپرده خواهند شد.
به گزارش خبرگزاري موج،مسعود دودانگه معاون دفتر آموزش متوسطه نظري وزارت آموزش و پرورش برگزاري مسابقه نور ابن هيثم را اقدامي نو و جديد دانست و گفت:دانش آموزان در حوزه فعاليت‌هاي هنري به جز فعاليت‌هاي درون مدرسه اي و اجراي تئاتر و نظاير آن، فعاليت هنري خاصي انجام نمي‌دهند.
وي افزود: دانش آموزان مقطع نظري به دليل مشغله زياد علمي و درگيري با کنکور عمدتاً وارد اين حوزه نمي‌شوند. اما در همين مقطع نيز هنرستان‌هايي فعاليت مي‌کنند که دانش آموزان را براي تحصيل در رشته‌هاي هنري جذب مي‌کنند.
دودانگه همچنين به امکان افزايش فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري دانش آموزان در ساختار جديد آموزشي شش سه سه اشاره کرد و گفت: زمينه‌هاي شاخه علمي و فناوري وزارت آموزش و پرورش پيش از اين در سه حوزه صنعت، کشاورزي و خدمات بود که حالا در اين ساختار هنر هم به آن اضافه مي‌شود و فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري دانش آموزان را زيرمجموعه خود تعريف خواهد کرد.
معاونت پژوهش و فناوري مقطع متوسطه دوم در پاسخ به اين که آيا جشنواره‌هاي موضوعي و عرصه‌هاي رقابتي همچون مسابقه فيلم‌سازي نور ابن هيثم بستر مناسبي براي معرفي و پرداختن به زندگي و دستاوردهاي انديشمندان ايراني نظير ابن هيثم است يا نه، بيان کرد:‌ بله، قطعاً همين طور است. شخصيت‌هاي تاريخي و مفاخر و مشاهير ايراني که در زمينه‌هاي علمي و هنري خدماتي را به کشور عرضه کرده‌اند، اگر مورد توجه قرار نگيرند و به خوبي معرفي نشوند، فراموش خواهند شد و برگزاري مسابقاتي مانند نور ابن هيثم مي‌تواند آن‌ها را به دانش آموزان و مردم بهتر بشناساند.
وي با ارائه راهکاري براي معرفي بهتر مشاهير ادامه داد: يکي از اقدامات مهم در اين زمينه مي‌تواند نامگذاري هفته اي به نام شخصيت‌ها و چهره‌ها باشد تا به بهانه آن دانش آموزان و نسل نوجوان و جوان براي شناخت بيشتر اين مفاخر بيشتر تلاش و به اسناد و تاريخ مراجعه کنند و يا حداقل اسم اين شخصيت‌ها به گوششان برسد و برايشان آشنا باشد.
دودانگه در پايان عملکرد پژوهش سراهاي دانش آموزي را به عنوان يکي از بخش‌هاي ويژه برنامه ريزي و شرکت در فعاليت‌هاي تجربي توسط دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: پژوهش سراهاي دانش آموزي مخاطبان دوره ابتدايي تا پيش دانشگاهي دارند و مي‌توانند براي انجام پژوهش‌هاي دانش آموزي در مسابقات و جشنواره‌هاي مختلف شرکت کنند. اين پژوهش سراها در واقع وظيفه اطلاع رساني درباره اين جشنواره‌ها را برعهده دارند و واسطه اي براي ارتباط بهتر با رويدادهاي فرهنگي و هنري خارج از آموزش و پرورش هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن