تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799174170




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقبال داوطلبان کنکور از کتاب هاي آموزشي سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشگاهيان‎


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آذر ۱۳۹۴ (۱۶:۴۳ب.ظ)
استقبال داوطلبان کنکور از کتاب هاي آموزشي سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشگاهيان‎ موج-معاون سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشگاهيان از استقبال داوطلبان مقاطع کارشناسي ارشد و دکتري از کتب آموزشي اين سازمان خبر داد.
به خبرگزاري موج، مجموعه کتاب هاي کمک آموزشي آزمون کارشناسي ارشد و دکتري علوم قرآن و حديث مورد استقبال کم نظير دانشجويان قرار گرفته است.
زهرا نقي‌زاده، معاون سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشگاهيان اظهار کرد: در حالي که تنها در حدود ۲ ماه از چاپ و انتشار اولين مجموعه کتب کمک آموزشي آزمون کارشناسي ارشد و دکتري علوم قرآن و حديث مي‌گذرد، اين مجموعه مورد استقبال کم نظير دانشجويان قرار گرفته است.
وي افزود: يکي از علل استقبال کم نظير از اين مجموعه که شامل کتب علوم قرآن، حديث، تفسير و تاريخ تفسير است محتواي غني اين کتب است. در اين مجموعه تقريباً تمام مطالب مورد نياز دانشجويان و تمام مطالبي که در آزمون ارشد و سؤال خواهد شد، آمده است. به عنوان مثال در کتاب علوم قرآن از منابع مورد سؤال در کنکور از قبيل اتقان سيوطي، پژوهشي در تاريخ قرآن اثر دکتر حجتي، تاريخ قرآن اثر آيت‌الله معرفت و منابعي از کتاب البيان آيت‌الله خوئي به عنوان مباحث مورد نياز آورده شده است.

ارائه مباحث به صورت نموداري

از ديگر ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين مجموعه ارائه مباحث به صورت نموداري يا جدول‌هاي مفهومي در ابتداي هر فصل است. براي مثال در صفحه ۶۱ کتاب حديث ۹۴ اصطلاح حديثي با يک تقسيم‌بندي جديد در قالب يک نمودار يک صفحه‌اي تهيه و ارائه شده است.
در حالي که براي تهيه بسته‌هاي آمادگي آزمون ارشد و دکتري بعضاً تا ۴۰۰ هزار تومان بايد هزينه کرد، جهاد دانشگاهي با هزينه‌اي مناسب به ميزان ۷۵ هزار تومان اين ۴ کتاب را که در حدود هزار صفحه مطلب دارند را ارائه کرده است.

ارائه مشاوره رايگان
يکي ديگر از مزاياي اين مجموعه ارائه رايگان مشاوره توسط گردآورندگان اين مجموعه است که از طريق شماره تماس ۰۲۱-۶۶۴۸۵۶۶۳ به صورت تلفني يا به شکل حضوري در محل سازمان ميسر است.

کتاب «تاريخ تفسير»
در تأليف اين اثر از منابعي چون التفسير و المفسرون تأليف آيت‌الله محمدهادي معرفت، تاريخ تفسير قرآن کريم تأليف حبيب‌الله جلاليان و شناخت‌نامه تفاسير سيدمحمدعلي ايازي بهره برده شده است. اين کتاب از معدود آثاري است که در اين زمينه و ويژه دانشجويان داوطلب ورود به مقطع ارشد در رشته علوم قرآن و حديث به چاپ رسيده است.
کتاب در بخش‌هاي تلخيص التفسير والمفسرون و شناخت‌نامه تفاسير و تفسير قرآن در عصر تدوين تأليف شده است که هر کدام شامل قسمت‌هاي جداگانه‌اي مي‌شود. قيمت اين کتاب ۱۱۰۰۰ تومان است.

کتاب «علوم قرآن»
اين کتاب در دو بخش که بخش اول با عنوان اتقان شامل بيست و يک فصل و بخش دوم با عنوان علوم قرآن و شامل هجده فصل تأليف شده است.
در تأليف اين کتاب از منابعي چون الاتقان في علوم القرآن تأليف جلال‌الدين سيوطي، البيان في تفسير القرآن تأليف سيد ابوالقاسم خويي، پژوهشي در تاريخ قرآن کريم تأليف محمدباقر حجتي و تاريخ قرآن تأليف محمدهادي معرفت استفاده شده است. اين کتاب از معدود آثاري است که با اينجامعيت در اين زمينه به چاپ رسيده است. قيمت اين کتاب ۲۶۰۰۰ تومان است.

کتاب «حديث»
کتاب «حديث» در چهار بخش شامل بخش اول خلاصه دراية‌الحديث شانه‌چي، بخش دوم مهم‌ترين نکات کتاب «علوم‌الحديث و مصطلحه» صبحي صالح، بخش سوم اصطلاحات حديثي در يک نگاه و بخش چهارم خلاصه تاريخ عمومي حديثي مجيد معارف تأليف شده است.
در تلخيص منابع از تاريخ عمومي حديث از مجيد معارف، درايةالحديث از کاظم مدير شانه‌چي و علوم‌الحديث و مصطلحه از صبحي صالح استفاده شده است. قيمت اين کتاب ۱۲۰۰۰ تومان است.

کتاب «تفسير»
در اين کتاب تفسير آياتي از سوره‌هاي بقره، اسرا، انبيا، حج، مؤمنون، يس، حجرات، واقعه، جمعه، انسان، طارق و اعلي مورد مطالعه قرار مي‌گيرد. مجمع‌البيان في تفسير القرآن؛ فضل بن حسن طبرسي و الميزان في تفسير القرآن؛ محمدحسين طباطبايي، کتاب‌هايي هستند که در نگارش اين اثر استفاده شده‌اند. قيمت اين کتاب ۲۶۰۰۰ تومان است.
بنابراين گزارش، اين کتاب‌ها در راستاي جلوگيري از آشفتگي و سردرگمي دانشجويان متقاضي در مواجه با منابع ارشد تأليف شده است. در نگارش اين کتاب‌ها سعي شده است تا با ارائه دسته‌بندي جامع و جديدي متناسب با آزمون کار‌شناسي ارشد و دکتراي تخصصي و همچنين استفاده از اصليترين منابع، داوطلبان از سردرگمي رجوع به منابع مختلف رهايي يابند و همچنين فهم مطالب نيز آسان‌تر شود.
بسته کتاب‌هاي آمادگي ويژه آزمون کار‌شناسي ارشد و دکتري رشته علوم قرآن و حديث شامل کتاب‌هاي «تاريخ تفسير»، «حديث»،«تفسير» و «علوم قرآن» با همکاري قاسم درزي، مهدي اسمعيلي صدرآبادي و جمعي از همکاران تهيه و تنظيم شده است.
علاقه‌مندان براي تهيه اين کتاب‌ها مي‌توانند با شماره ۰۲۱۶۶۴۸۵۶۶۳ تماس بگيرند يا به سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشگاهيان کشور به نشاني تهران، خيابان انقلاب، خيابان قدس، خيابان بزرگمهر، پلاک ۸۵ مراجعه کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن