تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813177985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلاس‌هاي درس به ايمن‌ترين سيستم گرمايشي مجهز مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ آذر ۱۳۹۴ (۹:۵۹ق.ظ)
کلاس‌هاي درس به ايمن‌ترين سيستم گرمايشي مجهز مي‌شوند موج-رئيس سازمان نوسازي مدارس کشور گفت: با اهتمام دولت و مجلس تا پايان سال ۹۶ همه کلاس‌هاي درس به سيستم حرارت مرکزي مجهز خواهند شد.
به گزارش خبرگزاري موج، مرتضي رئيسي با اشاره به جايگزين شدن سيستم حرارت مرکزي به جاي بخاري‌هاي قديمي، گفت: طرحي از سال ۹۲ مبني بر ايمن‌سازي مدارس در برابر آتش‌سوزي با هدف کاهش و حذف بخاري‌هاي نفتي و گازي آغاز شده که همچنان نيز ادامه دارد.
وي توضيح داد: در آن سال قرار شد بخشي از عوارض گازمصرفي صرف استانداردسازي سيستم گرمايشي مدارس شود.
رئيسي با اشاره به تعداد مدارسي که تاکنون به سيستم حرارت مرکزي مجهز شده‌اند، گفت: در فاصله سال‌هاي ۹۲ و ۹۳، ۶۴ هزار کلاس درس با بخاري‌هاي قديمي خداحافظي کرده‌اند و امسال هم با اعتبارات مصوب، کار استانداردسازي ۴۰ هزار کلاس درس را آغاز کرده‌ايم.
وي توضيح داد: ما در مجموع ۵۳۰ هزار کلاس درس در کشور داريم، از اين ميزان ۳۰۰هزار کلاس مشکلي نداشتند، ۲۰۰ هزار باب از اين کلاس‌ها با استفاده از بخاري تأمين حرارت مي‌شد. همان‌طور که اشاره کردم از سال ۹۲ تاکنون در يک مرحله ۶۴ هزار کلاس استانداردسازي شد و اصلاح ۴۰ هزار کلاس از ابتداي امسال آغاز شده است.در مجموع ۹۶ هزار کلاس مي‌ماند که با اهتمام دولت و مجلس تا پايان سال ۹۶ همه کلاس‌هاي درس به سيستم حرارت مرکزي مجهز شده و به صورت استاندارد تأمين حرارت خواهند شد.
رئيس سازمان نوسازي مدارس کشور درباره اعتبارات اين طرح گفت: به ازاي هر کلاس درس به طور متوسط بايد هفت ميليون تومان هزينه کنيم که براين اساس، براي ۲۰۰ هزار کلاس درس، ۱۴۰۰ ميليارد تومان اعتبار لازم است.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا در نصب سيستم حرارت مرکزي از توليدکنندگان داخلي بهره برده‌ايد، گفت: تجهيزات خريداري شده و تاسيسات مورد نياز به صورت صد درصدي توليد داخلي هستند.
رئيسي اضافه کرد:توان توليدي ما در بخش ساختماني و تاسيسات بسيار بالاست؛ لذا استفاده از تجهيزات در حوزه گرمايشي کاملاً جدي و قابل قبول است.
رئيس سازمان نوسازي مدارس کشور در پاسخ به اين سئوال که آيا سيستم حرارت مرکزي از ايمني کافي جهت استفاده در مدارس برخوردار است يا نه، گفت: سيستم حرارت مرکزي مطمئن‌ترين و ايمن‌ترين سيستم براي گرمايش ساختمان‌ها و همچنين آسان‌ترين وسيله به لحاظ نگهداري است.
وي افزود:ضمن اينکه منبع تأمين حرارت و گرمايش يعني همان موتورخانه از دسترس استفاده‌کنندگان دور است و همين مساله، ايمني اين سيستم گرمايشي را به حداکثر رسانده است؛ لذا در بيشتر ساختمان‌هايي که اخيراً ساخته مي‌شود، اين سيستم به کار مي‌رود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن