تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820120999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سامانه پرتودهی گاما چهارمحال وبختیاری 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: سامانه پرتودهی گاما چهارمحال وبختیاری 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - ایرنا نوشت ، سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مشاور استاندار چهارمحال و بختیاری در امور اجرایی و سرمایه گذاری گفت: عملیات ساخت این سامانه پرتودهی در شهرکرد هم اینک حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ملک محمد قربانپورپس از دیدار از مراحل اجرایی ساخت سامانه پرتو دهی گاما در شهرکرد ظهار داشت: این سامانه در 13هزار مترمربع زمین در حال ساخت است.
وی اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح برای 50 تا 60 نفر که بیشتر آنان محققان علمی هستند به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود و زمینه ورود و ارائه خدمات به صنایع بسیاری را فراهم می کند.
قربانپور افزود: سامانه چند منظوره تابش گاما برای خدمات پرتوآوری محصولات پزشکی، کشاورزی و مواد غذایی، زمینه ورود صنایع بسیاری را در استان فراهم می کند.
سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: سیستم پرتو دهی گاما از سیستم های حرارتی و شیمیایی است که از نظر کاهش هزینه، زمان و کاربرد طولانی مدت اهمیت زیادی دارد.
گفتنی است ، پرتودهی به روش یونی است و در این روش یون ها به صورت موج نامرئی از میان فضای ملکولی حرکت داده می شود و جانداران ریز و عواملی را که باعث آلودگی و از بین رفتن محصولات
می شود، از بین می رود و یا کاهش می یابد.
داشتن سرعت بالا، سازگاری با محیط زیست و قابلیت استفاده در محیط تازه و منجمد از جمله مزایای استفاده از پرتوی گاماست و محصول پس از پرتودهی قابل استفاده است و پسماندی بعد از عملیات پرتودهی وجود نخواهد داشت.
پرتو دهی گاما در مصرف و تولید ظروف یکبار مصرف پزشکی، به تاخیر انداختن زمان رسیدن میوه، جلوگیری از فساد گوشت مرغ و ماهی، از بین بردن حشرات، جلوگیری از جوانه زدن محصولات غده ای و ضدعفونی ادویه کاربرد دارد.
سامانه پرتو دهی گاما چهارمحال و بختیاری در سایت شهید شهریاری منطقه ویژه اقتصادی شهرکرد از سوی بخش خصوصی در حال اجراست.

کلید واژه ها: استان چهارمحال و بختیاری -




شنبه 30 آبان 1394 - 17:47:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن