تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820445332




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغيير عجولانه در تركيب شوراي پروانه ساخت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تغيير عجولانه در تركيب شوراي پروانه ساخت
با شروع تغييرات در ساختار سازمان سينمايي، علاوه بر چند مدير اينبار نوبت تغيير به شوراي پروانه ساخت رسيده است. شوراي پروانه ساخت براي دومين بار در نيمه دوم سال با تغييراتي مواجه خواهد شد و اگر رئيس سازمان سينمايي بر تصميم خود استوار باشد اين شورا به سمت صنفي شدن پيش خواهد رفت.
نویسنده : هادي عسگري 


با شروع تغييرات در ساختار سازمان سينمايي، علاوه بر چند مدير اينبار نوبت تغيير به شوراي پروانه ساخت رسيده است. شوراي پروانه ساخت براي دومين بار در نيمه دوم سال با تغييراتي مواجه خواهد شد و اگر رئيس سازمان سينمايي بر تصميم خود استوار باشد اين شورا به سمت صنفي شدن پيش خواهد رفت.
با جدي شدن تغييرات در شوراي پروانه ساخت، رسانه‌ها اقدام به گمانه‌زني در اين باره كرده‌اند. فارس طي گزارشي درباره تغييرات احتمالي نوشت: شوراي پروانه ساخت سينمايي يكي از شوراهاي مهم در وزارت ارشاد به شمار مي‌آيد و دقت نظر خاصي در آن بايد وجود داشته باشد. با تصميمات اعضاي اين شوراست كه آثار سينمايي مجوز ساخت دريافت مي‌كنند و وارد چرخه توليد مي‌شوند. از ابتداي سال 94 اين شورا با تغييري روبه‌رو شد و «همايون اسعديان» با روي كار آمدن هيئت مديره خانه سينما استعفاي خود را اعلام كرد و در صحبت‌هايش گفت شورا وقت‌گير است و قصد دارد فيلم جديدش را بسازد و بدين دليل از حضور در شوراي پروانه ساخت استعفاء داد. ابتداي سال حجت‌الله ايوبي در اولين جلسه شورا حضور يافت و با حكمي مازيار ميري را به عنوان يكي از اعضاي شوراي پروانه ساخت منصوب كرد.
تغيير در شوراي پروانه ساخت در ابتداي سال با حضور مازيار ميري به جاي همايون اسعديان همچنان ادامه دارد و حجت‌الله ايوبي قصد دارد تغييراتي در اين شورا بدهد كه به نظر مي‌رسد كاري عجولانه باشد. در ميان اسامي كه قرار است با تصميم رئيس سازمان سينمايي اين جمع هفت نفره را ترك كنند جمال شورجه، مجيد رضا بالا و اكبر نبوي به چشم مي‌خورد.  بسياري جمال شورجه را يكي از فيلمسازان آرام، بي‌حاشيه و آرمانگراي سينماي ايران مي‌دانند كه گويا با تصميم اخير رئيس سازمان سينمايي قرار است در شوراي پروانه ساخت حضور نداشته باشد. مجيد رضابالا تنها فردي است كه هم در شوراي پروانه ساخت و هم در شوراي پروانه نمايش حاضر است و به خوبي مي‌تواند تصميمات شوراي پروانه ساخت در ارائه مجوز به فيلم‌ها را لحاظ كند. مجيد رضابالا از جمله اعضاي شوراست كه با اين حوزه آشنا بوده، چراكه او علاوه بر مسئوليت‌هاي مختلفش، در معاونت‌هاي سينمايي قبلي در شوراهاي پروانه ساخت و نمايش عضو بوده است.
اين روزها يكي از دلايلي كه براي تغيير در شوراي پروانه ساخت مطرح است اين است كه اين شورا بايد بيشتر به سمت صنفي شدن گام بردارد و نام رسول صدرعاملي و محمد مهدي عسگرپور براي حضور در اين شورا مطرح است اما نكته قابل تأمل اين است كه ممكن است با حضور اعضاي صنف، سيل درخواست‌ها به‌سوي‌شان روان شود و كار براي تصميم‌گيري بسيار سخت باشد.
به نظر مي‌رسد با تغيير در مديريت خانه سينما و توجه رئيس سازمان سينمايي به حلقه مشاوران شاهد تغيير در اعضاي شوراي پروانه ساخت خواهيم بود كه اگر اين اتفاق رخ دهد شاهد بسياري از نابساماني‌ها در توليد و ارائه پروانه نمايش خواهيم بود.  براساس اين گزارش هم اينك، جمال شورجه، مجيد رضابالا، حسين كرمي، اكبر نبوي، محمدباقر قهرماني، مازيار ميري و منوچهر شاهسواري هفت عضو شوراي پروانه ساخت هستند كه فيلمنامه‌هاي سينمايي را مورد بررسي قرار مي‌دهند كه در ميان اين اعضا مازيار ميري و منوچهر شاهسواري به عنوان نمايندگان خانه سينما در اين جمع حضور دارند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن