پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1850101462
خانه سینما باید شورای صیانت از پروانه ساخت را ایجاد کند تا بتوان از فیلم های سینمایی دفاع کرد/ در سینمای ایران کارگردان مستقل همیشه دونده مسابقه دو استقامت است نه سرعت
واضح آرشیو وب فارسی:گفتمان نیوز: کارگردان فیلم سینمایی «خواب تلخ» گفت: متاسفانه سینمای تجاری و دولتی در ایران بر علیه سینمای مستقل با یکدیگر به توافق رسیده اند و همیشه چوب لای چرخ سینمای مستقل گذاشتند که در نهایت این چوب لای چرخ سینمای ایران رفته است.به گزارش خبرنگار سینمایی گفتمان نیوز، نشست خبری به مناسبت اکران فیلم «خواب تلخ» در گروه هنر و تجربه، صبح امروز شنبه ۳۰ آبان ماه ۹۴، با حضور محسن امیریوسفی، کارگردان فیلم، امیر پوریا، منتقد سینما و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات پردیس سینمایی ملت برگزار شد. امیر پوریا، منتقد سینما امیر پوریا، منتقد سینما، در ابتدای این نشست خبری گفت: با توجه به اینکه، این فیلم سینمایی بعد از ۱۲ سال اجازه اکران در سینماهای کشور را پیدا کرده است؛ از محسن امیریوسفی می خواهم تا به عنوان کارگردان ۳۲ ساله ای که ۱۲ سال پیش این فیلم را ساخته است، صحبت کند. محسن امیریوسفی، کارگردان فیلم سینمایی «خواب تلخ» محسن امیریوسفی، کارگردان فیلم سینمایی «خواب تلخ»، در ادامه این نشست خبری گفت: چند سالی از آخرین نشست مطبوعاتی من گذشته است و خوشحالم که عمو عزرائیل، شخصیت این فیلم به من اجازه داد تا زنده بمانم و چنین روزی را ببینم. همچنین از اهالی مطبوعاتی تشکر می کنم که برای ۱۲ سال اجازه ندادند شمع «خواب تلخ» خاموش شود و این کمک مطبوعات بسیار تاثیرگذار بوده است. وی با اشاره به اینکه اگر بخواهم به عنوان محسن ۳۲ ساله صحبت کنم، باید بگویم که اولین فعالیت من در حوزه سینما ساخت مستندی با همین موضوع در سال ۱۳۷۸ بود، توضیح داد: سوژه مستندی که در سال ۷۸ دنبال می کردم بسیار جواب داد و این مساله سبب شد تا من فیلم سینمایی «خواب تلخ» را بسازم. آن زمان کمتر به کاراکتر مرده شور در سینماهای کشور توجه می شد. این فیلم سینمایی در سال ۸۲ آماده و برای حضور در جشنواره فیلم فجر ارسال شد اما دوستان در جشنواره آن را رد کردند و ما تصمیم گرفتیم تا کار را در جشنواره های بین المللی نمایش دهیم. اولین نمایش بین المللی «خواب تلخ» در جشنواره فیلم کن بود که با استقبال مخاطبان همراه بود. کارگردان فیلم سینمایی «خواب تلخ»، بیان کرد: مخاطبان جشنواره فیلم کن با دیدن فیلم در سالن ها می خندیدند و این مساله برای ما جالب بود چرا که کاملاً برخلاف قاعده سینمای ایران که هیچ گاه به فیلم ها نمی خندند، بود. در واقع خنده تماشاگران برای من تبدیل به یک فانتزی شد و بعد از آن نقدها و جوایز قابل توجهی این فیلم از این جشنواره دریافت کرد. امیریوسفی گفت: سال ۸۳ علیرضا رضاداد از ما دعوت کرد تا این فیلم را در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم فجر نمایش دهیم و این دعوت یکی از نکات مثبت مدیریت رضاداد در ۱۲ سال پیش بوده است. خوشبختانه امسال بعد از گذشت ۱۲ سال منتظر نمایش عمومی این فیلم سینمایی در سینماهای کشور هستم. کارگردان فیلم «آشغالهای دوست داشتنی»، با اشاره به اینکه در سال ۷۶ نسلی از سینماگران که با فیلم کوتاه کار خود را آغاز کرده بودند وارد سینما شدند، توضیح داد: در همان سال ها افرادی مانند وحید موسائیان، مجید برزگر، شهرام مکری، علیرضا امینی و من آثار قابل توجهی را در سینمای کوتاه تولید کردیم. ما یک نسل بودیم که امروز دور از هم قرار داریم. وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در آن دوران دست کارگردان در تولید فیلم کوتاه باز بود، ۷۰۰ فیلم کوتاه خوب ساخته شد هرچند در آن زمان بحث ممیزی برای تولید فیلم های کوتاه وجود نداشت و همه چیز بر اساس اعتماد دوطرفه مدیریت سینما و فیلمسازان ساخته می شد و همین مساله برای سینمای کوتاه بسیار جواب داده بود؛ چیزی که امروز کمتر دیده می شود. کارگردان فیلم سینمایی «خواب تلخ»، عنوان کرد: «خواب تلخ» به عنوان اولین کار سینمایی من به شمار می رود که برای دریافت پروانه ساخت آن زحمات بسیاری کشیدم. اگر این فیلم سینمایی همان ۱۲ سال پیش اکران می شد؛ یا این فیلم مورد توجه قرار می گرفت و یا اینکه نه. اما خوشحالم که این فیلم بعد از ۱۲ سال اجازه اکران پیدا کرده و این نشان می دهد که «خواب تلخ» همچنان زنده است. امیریوسفی، در پاسخ به این پرسش که کار با نابازیگر با وجود داشتن فیلمنامه چقدر مشکل بود؟ بیان کرد: من چندان از واژه نابازیگر خوشم نمی آید اما مجبور هستم که از این واژه استفاده کنم. این را باید بگویم که در سینمای ایران با حضور نابازیگران، فیلم های درخشانی ساخته شده است. این یک گنج برای سینما است که بعضی از افراد می توانند به عنوان یک نابازیگر بازی بسیار عالی داشته باشند و این مساله توسط فیلم های عباس کیارستمی به دنیا معرفی شد. وی ادامه داد: من برای «خواب تلخ»، فیلمنامه داشتم و در کنار آن از نابازیگر استفاده کردم. اساسا معتقد نیستم که برای نابازیگر نباید از فیلمنامه استفاده کرد و نابازیگر هرچه که بخواهد، جلوی دوربین بگوید. مساله جالب اینجاست که هیچ کس متوجه نشد که نابازیگر من در «خواب تلخ»، فیلمنامه دارد و دیالوگ های خود را از طریق فیلمنامه می گوید. البته این را باید بگویم که فیلمنامه این فیلم سینمایی، بدون مشاوره بازیگر شکل نگرفت و دیالوگ های نوشته شده بر اساس جهان، کار و زندگی نابازیگرها نوشته شده بود. باید اعتراف کنم که آشنایی با یک نابازیگر برای نگارش یک فیلمنامه بسیار خوب است و همیشه این مساله را دنبال می کنم. این کارگردان درباره تیتراژ متفاوت «خواب تلخ» توضیح داد: برای من تیتراژ همیشه قسمت عصبی کننده فیلم بوده است زیرا مخاطب هیچگاه علاقه ای به بخش تیتراژ ندارد به همین دلیل همیشه می خواستم تیتراژی بسازم که برای همه جذاب باشد و خوشبختانه همه فیلم های من تا امروز تیتراژ جذاب و متناسب با موضوع فیلم داشته اند. البته در این میان نباید فراموش کرد که از تیتراژ های گل درشتی که به فیلم ضربه می زند نباید استفاده کرد. امیریوسفی، با اشاره به اینکه یک کارگردان مستقل همیشه دونده مسابقه دو استقامت است نه سرعت، گفت: حوزه سینمای دولتی بودجه مشخصی دارد و سینمای ایران همیشه با مشکل محدودیت اکران به خصوص در حوزه سینمای مستقل مواجه بوده و این سینما همیشه دچار اجحاف شده است. به عنوان مثال من ۱۲ سال صبر کردم تا «خواب تلخ» اکران شود اما در چنین شرایطی و طی گذشت این سال ها هیچ گاه به دنبال مظلوم نمایی نبودم و فکر می کنم که ایستادگی برای سینمای مستقل لازم است. نباید فراموش کرد که سینمای مستقل شامل یک نفر نیست و همه باید در کنار هم برای سینمای مستقل ایستادگی کنند. هیچ کس در سینمای مستقل از دیگری جدا نیست و همه در کنار هم هستند. وی ادامه داد: متاسفانه سینمای تجاری و دولتی در ایران بر علیه سینمای مستقل با یکدیگر به توافق رسیده اند و همیشه چوب لای چرخ سینمای مستقل گذاشتند که در نهایت این چوب لای چرخ سینمای ایران رفته است. کارگردان فیلم سینمایی «خواب تلخ»، در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برخی از سیاست ها در سینما بیان کرد: معتقدم که خیلی احمقانه است که نوعی از سینمای تجربی از سینمای کشور حذف شود. ما باید به این نتیجه برسیم که هرچند با یکدیگر اختلاف نظر داریم اما همه در کنار یکدیگر در یک مسیر حرکت می کنیم و اگر صدمه ای ببینیم همه دچار مشکل می شویم. امیریوسفی، با اشاره به اینکه سهم او از سینما در هر دولت یک فیلم بوده است، تاکید کرد: همیشه سعی کرده ام که وقتی فیلم می سازم فشارها، خطوط و ممیزی ها را طی کنم و همیشه پای قانون باشم. به همین دلیل فیلم های من برای ساخت، روند قانونی را همیشه طی کرده است. وی ادامه داد: از همان زمان برای «خواب تلخ» و فیلم هایی از این دست از اصطلاح فیلم خاص و مخاطب خاص استفاده می کردند که من معتقد بودم چنین اصطلاحی در آینده تبدیل به یک چماق برای سینمای ایران می شود. هر فیلم خاصی که بخواهد برای اکران سینما بگیرد به دلیل خاص بودن همیشه محروم می شود و سالن های کمتری به او اختصاص داده می شود. اما خوشبختانه با ایجاد گروه هنر و تجربه، شرایطی فراهم شده تا همین فیلم های خاص، فرصت نمایش عمومی داشته باشند. کارگردان فیلم سینمایی «خواب تلخ»، بیان کرد: در دو دولت قبلی نام سینمای مستقل به حراج رفته و این روزها همه تبدیل به فیلمساز مستقل شده اند. گاهی تهیه کننده بخش خصوصی می گوید که من یک تهیه کننده مستقل هستم چرا که پول تولید فیلم را خودم پرداخت می کنم و من همیشه دوست دارم به او بگویم که سینمای مستقل یعنی یک نگاه مستقل از سینمای تجاری، نه اینکه پول مستقل. متاسفانه کلمه مستقل با کلمه خصوصی در سینمای ایران اشتباه گرفته می شود و باید به این مساله توجه کرد. مهم هزینه تولید فیلم نیست، مهم این است که فیلم مستقل وقتی دیده می شود، داد بزند که یک فیلم از سینمای مستقل است. امیریوسفی در پاسخ به اینکه آیا نسخه کامل این اثر سینمایی اکران می شود یا خیر؟ بیان کرد: «خواب تلخ» نسخه کامل است و خوشحالم که هیچ گاه برای ساخت آن دچار خودسانسوری نشده ام. من ترجیح می دهم که یا فیلم نسازم و یا مجبور به خودسانسوری نشوم. وی با اشاره به فیلم «پیرمرد خلیج فارس»، تاکید کرد: از یک سال گذشته درگیر ایجاد شرایط برای ساخت این فیلم سینمایی هستم که متاسفانه توان مالی سینمای ایران برای تولید این اثر سینمایی بسیار پایین است. امیدوارم شرایطی فراهم شود که بودجه لازم برای ساخت این اثر فراهم شود. البته من ۸ فیلمنامه آماده برای ساخت دارم که اگر شرایط فراهم شود، بتوانم امسال یک فیلم را جلوی دوربین ببرم. کارگردان فیلم سینمایی «خواب تلخ»، با اشاره به فیلم سینمایی «آشغال های دوست داشتنی» تاکید کرد: این فیلم سینمایی طی دو سال گذشته آماده اکران است و حرف های زیادی درباره این فیلم از سوی بسیاری از افراد زده شده است اما من ترجیح می دهم که همچنان در این باره صحبت نکنم. اما این را می توانم بگویم یک سال و نیم برای دریافت پروانه ساخت این فیلم زمان گذاشتم، ۱۶ بار آن را بازنویسی کامل کردم، برای این فیلم به پای سکته مغزی رسیدم و باز هم برای این فیلم سکوت می کنم. البته این نوید را باید بدهم که همین هفته گذشته برای سومین بار «آشغال های دوست داشتنی» را برای حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر ثبت نام کردم که امیدوارم آن را قبول کنند. در جشنواره امسال فیلم های درخشانی وجود دارد که آنها می توانند به سرنوشت فیلم های من دچار شوند و شناسایی فیلم های درخشان در جشنواره امسال بر عهده مطبوعات است. امیریوسفی، در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه بسیاری از افراد معتقد بودند که «خواب تلخ» یا نباید ساخته شود و یا هیچ گاه اکران عمومی نمی شود، بیان کرد: من همیشه سر حرف خودم بودم و این لاف آبادانی به من خیلی کمک کرد. وی تاکید کرد: علاقه به دیده شدن و علاقه به تماشاگر همیشه در فیلم های من وجود داشته و این مساله در «خواب تلخ» هم وجود دارد. کارگردان فیلم سینمایی «خواب تلخ»، با اشاره به استفاده از کلمه توقیف در سینمای ایران بیان کرد: نام توقیف یک اتفاق ناخوشایند برای یک فیلم می تواند باشد؛ اما این مساله در سینمای ایران تبدیل به یک ژست شده است. اما از نظر من این مساله اصلاً ژست نیست و معتقدم که خانه سینما باید هرچه سریعتر شورای صیانت از پروانه ساخت را ایجاد کند تا بتوان از فیلم های سینمایی دفاع کرد. بعضی از فیلم ها وقتی دو روز اکران نمی شوند ادعا می کنند که فیلم آنها توقیف شده است. نباید فراموش کرد که فرق زیادی بین فیلم توقیف شده و فیلم هایی که خاله زنکی است، وجود دارد. من حتی بعد از گذشت ۱۲ سال از کلمه توقیف در پوستر فیلم «خواب تلخ» استفاده نکرده ام. امیریوسفی، در پایان سخنان خود گفت: مهمترین حسن فیلم «خواب تلخ» این است که به دلیل نبود چهره سینمایی انگار همین دیروز ساخته شده است و مرور زمان هیچ تاثیری در این فیلم نداشته است. امیدوارم بعد از گذشت ۱۲ سال اکرانی در شان این فیلم سینمایی داشته باشیم. گزارش تصویری نشست خبری: سعید سلیمی
یکشنبه ، ۱آذر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
ادامه تغییرات سریالی در سازمان سینمایی زمزمه تغییر در شورای پروانه ساخت قوت گرفت/چه کسانی از شورای پروانه ساخت
ادامه تغییرات سریالی در سازمان سینماییزمزمه تغییر در شورای پروانه ساخت قوت گرفت چه کسانی از شورای پروانه ساخت جدا میشوند شورای پروانه ساخت برای دومین بار در نیمه دوم سال با تغییراتی مواجه خواهد شد و اگر رئیس سازمان سینمایی بر تصمیم خود استوار باشد این شورا به سمت صنفی شدن پیش خونکند عاقل مستی نخورد عاقل می/ سقوط مرد مست از پنجره ساختمان + فیلم
به گزارش گروه فیلم و صوتباشگاه خبرنگاران جوان در کلیپ دیده می شود مردی به علت خوردن مشروبات الکلی و نداشتن تعادل از پنجره ساختمان سقوط می کند لینک دانلود فیلم انتهای پیام برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید مشاهده متنایلبیگی: حذف شورای پروانه ساخت قابل بررسی است
ایلبیگی حذف شورای پروانه ساخت قابل بررسی است فرهنگ > سینما - معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی معتقد است که شکل فیلمسازی با گذشته تغییر کرده است و باید برای این شرایط جدید قوانین تازهای نوشت حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در گفتگو با اشامیرمهدی ژوله فیلم سینمایی بازی میکند/حمید فرخنژاد،ویشکا آسایش و پژمان جمشیدی بازیگران «پلیس بازی»
امیرمهدی ژوله فیلم سینمایی بازی میکند حمید فرخنژاد ویشکا آسایش و پژمان جمشیدی بازیگران پلیس بازی فرهنگ > سینما - ایسنا نوشت فهرست بازیگران اولین فیلم سینمایی پیمان قاسمخانی تکمیل شد در اولین فیلم پیمان قاسمخانی که حدود 10 روز دیگر فیلمبرداری آن آغاز می&zبه کارگردانی سازنده فیلم «قبیله» صورت میگیرد اولین محصول سینمایی مشترک اکراین و نروژ ساخته میشود/ف
به کارگردانی سازنده فیلم قبیله صورت میگیرداولین محصول سینمایی مشترک اکراین و نروژ ساخته میشود فیلمی با موضوع جنگ هستهای با حضور بازیگران اکراینیسینمای دو کشور اکراین و نروژ اولین محصول مشترک خود را به کارگردانی میروسلاو اسلابوشپیتسکی سازنده فیلم قبیله که در جشنواره کن مورد تواز چالش هایی درباره سیاسی بودن شورای راهبردی تا الزام برداشتن پروانه ساخت
افخمی در برنامه هفت عنوان کرد شورای راهبردی صرفا نظر کارشناسی می دهد نه سیاسی اینکه بعضی ها برداشت سیاسی می کنند مشکل خودشان است به گزارش پایگاه 598 شب گذشته ۲۹ آبان ماه ششمین قسمت از برنامه سینمایی هفت با موضوع نقش دولت در سینمای ایران و با حضور دوباره فریدون جیرانی روی آنتساخت مرکز خرید در آبادان خللی در دیگر پروژه ها ایجاد نمی کند
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهرآبادان گفت پارکینگ خلیج فارس آبادان در حال ساخت و اتمام است و ایجاد مرکز خرید در مجاورت آن خللی در ساخت این پارکینگ یا دیگر پروژه های عمرانی ایجاد نمی کند عبدالحسین مکوندی در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم در آبادان اظهار داشت مرکز خریدی که در مجژوله فیلم سینمایی بازی میکند
ژوله فیلم سینمایی بازی میکند فهرست بازیگران اولین فیلم سینمایی پیمان قاسمخانی تکمیل شد به گزارش نامه نیوز در اولین فیلم پیمان قاسمخانی که حدود 10 روز دیگر فیلمبرداری آن آغاز میشود حمید فرخنژاد پژمان جمشیدی سام درخشانی ویشکا آسایش بیژن امکانیان رضا رویگری مانی حقیقیامیرمهدی ژوله فیلم سینمایی بازی می کند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab ir فهرست بازیگران اولین فیلم سینمایی پیمان قاسم خانی تکمیل شد در اولین فیلم پیمان قاسم خانی که حدود 10 روز دیگر فیلمبرداری آن آغاز می شود حمید فرخ نژاد پژمان جمشیدی سام درخشانی ویشکا آسایش بیژن امکانیان رضا رویگری مانی حقیقی نسیم ادتغيير عجولانه در تركيب شوراي پروانه ساخت
تغيير عجولانه در تركيب شوراي پروانه ساخت با شروع تغييرات در ساختار سازمان سينمايي علاوه بر چند مدير اينبار نوبت تغيير به شوراي پروانه ساخت رسيده است شوراي پروانه ساخت براي دومين بار در نيمه دوم سال با تغييراتي مواجه خواهد شد و اگر رئيس سازمان سينمايي بر تصميم خود استوار باشد اي-