تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤثّرترين وسيله جلب رحمت خدا اين است كه خيرخواه همه مردم باشى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819904679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روزنامه آب ث برخورد غرب با فعاليت هاي هسته اي ايران را تبعيض آميز خواند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: روزنامه "آب ث" برخورد غرب با فعاليت هاي هسته اي ايران را تبعيض آميز خواند
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): مادريد ـ"ميكل آياستاران" خبرنگار روزنامه "آب ث" چاپ مادريد امروز پنجشنبه در گزارشي با عنوان "ايران و بمب هاي اتمي كه هرگز ظاهر نمي شوند" ، برخورد دوگانه كشورهاي غربي با فعاليت هاي هسته اي صلح آميز ايران را مورد انتقاد قرار داده و آن را تبعيض آميز خواند.


خبرنگار روزنامه آب ث در بيروت كه پيشتر در ايران فعاليت مي كرد، در ارتباط با گزارش جديد آژانس بين المللي انرژي اتمي در مورد فعاليت هاي صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران نوشته است : دوباره از اين گزارش برداشت دوگانه اي شده است.
به نوشته وي، گزارش جديد ارايه شده توسط "محمد البرادعي" براي همگان يكسان است اما در غرب اين گونه برداشت مي كنند كه ايران همچنان در حال مخفي كردن اطلاعات از آژانس بين المللي انرژي هسته اي است در حالي كه وسايل ارتباط جمعي ايران همچون "پرس تي وي " اعلام كرده اند كه بازرسان آژانس شواهدي دال بر اين كه ايران در حال ساخت تسليحات اتمي است ، پيدا نكرده اند.
آياستاران با بيان اينكه ، هيچكس در مورد بمب هاي اتمي رژيم صهيونيستي ، مطالعه و تحقيق نمي كند و هيچ گزارشي از آژانس بين المللي انرژي اتمي در مورد آن وجود ندارد، مي افزايد :
اين امر دست انداختن افرادي همچون "سولانا" مقام عالي سياست خارجي اتحاديه اروپا است كه به تهران سفر كرده و از همكاري سخن مي گويد و بالاتر از آن دست انداختن ملت ايران است.
وي مي افزايد:من موضع غرب را درك مي كنم اما وقت آن رسيده است كه مذاكره كنندگان (كه اكنون مجازات كننده نيز هستند) و دار و دسته شان بپذيرند كه اكنون قواعد بازي در خاورميانه تغيير كرده است.
آياستاران تصريح مي كند: قواعد بازي در خاورميانه تغيير كرده و تهران اكنون قدرت بزرگ منطقه است و نمي شود با آن رفتاري همچون ديگران داشت .
وي مي افزايد: نبايد فراموش كرد كه ايران پس از جنگي هولناك و تحريمي دايمي دوباره احياء شده است و اين امر به خاطر چيزي بيشتر از درياي نفتي است كه در اختيار دارد.
خبرنگار روزنامه آب ث با بيان اين عبارت كه "تحقيق آژانس بين المللي ، آري ، اما براي همه بايد انجام گيرد" تاكيد مي كند: تبعيض مثبتي كه در مورد كشورهاي معيني اعمال مي شود، خدمات كارشناسان حرفه اي را كه سالهاست در صحنه فعاليت دارند و تاكنون هم نتوانسته اند حتي يك مدرك در مورد طرح هاي جنگي فرضي ايران ارايه دهند، بي اعتبار مي كند.
آياستاران مي افزايد : بازرسان آژانس دست كم اين مدارك را در تاسيساتي كه ايراني ها به روي آنها باز كرده اند، نتوانسته اند، بيابند.
وي مي نويسد : غرب ، ايران را به داشتن طرح هاي فرضي اتمي متهم كرده است كه هر روز شباهت بيشتري به طرح هاي فرضي وجود "سلاحهاي كشتار جمعي در عراق دوران صدام " پيدا مي كند كه بهانه اي براي حمله به عراق شد و هنوز هم هيچ سلاحي در اين كشور كشف نشده است .
آياستاران مي افزايد: يك ديپلمات نزديك به سفارت ايران در بيروت به به من گفت كه ايراني ها هنر بريدن ميله فولادي با پنبه را داشته و قدرت تحمل هر شرايطي را كه پيش بيايد ، دارند.
آياستاران تاكنون مقالات متعددي در مورد ايران و فرهنگ ايراني به چاپ رسانده است
وي تنها خبرنگاري است كه اخيرا موفق شده براي بررسي اوضاع جنوب لبنان از حزب الله اين كشور مجوز فعاليت خبري دريافت كند.
آياستاران همچنين اخيرا مقاله اي نيز در مورد پيروزي ايران در جنگ با آمريكا در خاور ميانه منتشر كرد كه انعكاس و بازتاب گسترده اي داشته است .
ميكل آياستاران قرار است ، طي چند روز آينده به همراه مسوول بخش مطبوعاتي نخست وزيري اسپانيا در ايالت "باسك"، در مورد شرايط كنوني ايران نشستي برگزار كند و به طرح ديدگاه هاي خود دراين باره بپردازد.
اروپام **350**2230**1158**1543
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 309]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن