تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812560511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدوين پيوست مستندسازي پروژه‌ها از مرحله تعريف و طراحي تا اجرا و بهره‌برداري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ آبان ۱۳۹۴ (۹:۳۵ق.ظ)
معاونان فني و عمراني کشور خواستار شد: تدوين پيوست مستندسازي پروژه‌ها از مرحله تعريف و طراحي تا اجرا و بهره‌برداري موج-معاونان فني و عمراني کلان‌شهرهاي کشور همچنين با تأکيد بر اهميت مديريت دانش و درس آموخته‌هاي فعاليت‌هاي عمراني بر استقرار نظام پذيرش اجتماعي در پروژه‌هاي عمراني تأکيد کردند.
به گزارش خبرگزاري موج،در بيست و دومين نشست معاونان فني و عمراني کلان‌شهرهاي کشور که همزمان با دومين جشنواره، همايش و نمايشگاه عمران شهري در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، استقرار نظام پذيرش اجتماعي در پروژه‌هاي عمراني به منظور مشارکت هرچه بيشتر شهروندان در سرنوشت تحولات عمراني مراکز جمعيتي کشور مورد تأکيد قرار گرفت و مقرر شد معاونت‌هاي فني و عمراني کلان‌شهرها و شهرهاي بزرگ مطالعه در اين زمينه را آغاز کنند.
معاونان فني و عمراني کلان‌شهرهاي کشور همچنين با تأکيد بر اهميت مديريت دانش و درس آموخته‌هاي فعاليت‌هاي عمراني، خواستار تدوين پيوست مستندسازي پروژه‌ها از مرحله تعريف و طراحي تا اجرا و بهره‌برداري شدند تا به اين ترتيب دانش توليد شده در هريک از پروژه‌هاي عمراني، در کنار ابتکارات انجام شده به منظور تأمين منابع مالي، مشارکت بخش خصوصي و يا رفع معارضات ملکي و تأسيساتي، در پيشبرد ساير پروژه‌هاي در حال اجراي کلان‌شهرهاي مختلف راهگشا شود.
در بيانيه پاياني بيست و دومين نشست معاونان فني و عمراني کلان‌شهرهاي کشور ضمن اعلام راه‌اندازي پرتال اطلاع‌رساني دبيرخانه کميته معاونان فني و عمراني کلان‌شهرها، اين معاونت‌ها ملزم شدند به منظور کمک به جريان تبادل اطلاعات فني ميان بخش‌هاي مختلف مديريت شهري، نتيجه مطالعات، ابتکارات و تجربه‌هاي خود از اجراي پروژه‌هاي اثرگذار عمراني را در پرتال مذکور بارگذاري کنند.
معاونان فني و عمراني کلان‌شهرهاي کشور، بيش از ۱۵ سال است به‌منظور تبادل تجربيات و چاره‌انديشي در مورد مشکلات و نارسايي‌هاي مشترک درزمينه پروژه‌هاي عمران شهري، گردهم مي‌آيند تا به ارائه پيشنهاد‌هاي و راهکارهاي مناسب در اين زمينه بپردازند.
به گزارش مهر، مازيار حسيني هم در اين مراسم ضمن تأکيد بر ضرورت ايجاد نظام کارآمد تأمين منابع مالي با هدف فراهم کردن نقدينگي موردنياز پروژه‌هاي عمراني، گفت:مديريت شهري در حالي که اختياري در زمينه تأمين منابع مالي ندارد، چگونه مي‌تواند ضمن حل مشکل آلودگي هوا، به تأمين زيرساخت‌هاي عمراني و شبکه حمل‌ونقل عمومي بپردازد و در نهايت به آفت ساخت‌وساز دچار نشود؟
مشاور ويژه شهردار تهران در امور زيربنايي با بيان آنکه تشکيل شوراهاي اسلامي اقدامي مثبت در جهت افزايش مشارکت سياسي شهروندان بوده است، افزود: شهرداري‌ها به عنوان بازوي اجرايي شوراهاي اسلامي شهرها، چنانچه نتوانند با روش‌هايي همچون وضع عوارض محلي روي پاي خود بايستند، نخواهند توانست پاسخگوي نيازهاي حال و آينده کلان‌شهرها و شهرهاي بزرگ کشور باشند و به اين ترتيب در شرايطي که بيش از دو سوم جمعيت کشور در شهرها زندگي مي‌کنند، مسائل و مشکلات شهري هميشه جلوتر از راهکارها خواهند بود.
اين در حالي است که زماني فقط رفت و روب و جمع آوري زباله‌ها بر عهده مديريت شهري بود، اما؛ امروز احداث تونل‌هاي ترافيکي، شبکه مترو، تقاطع‌هاي غيرهمسطح و خطوط اتوبوس تندرو و ان‌شاءالله در آينده خطوط قطار سبک شهري نيز توسط شهرداري‌ها انجام مي‌شود و به همين دليل بايد همانند آنچه در تمام دنيا معمول است، از روش‌هاي مطمئن تأمين منابع مالي و به ويژه وضع عوارض استفاده کرد.
مشاور ويژه شهردار تهران در امور زيربنايي، با اشاره به اجراي طرح پرداخت تسهيلات ۲۵ ميليون توماني خريد خودرو، ورود يک‌باره صد هزار دستگاه خودرو به معابر کلان‌شهرها و به ويژه تهران را نشانه تصميم‌گيري تک مؤلفه‌اي در نظام برنامه‌ريزي کشور دانست و افزود: در شرايطي که ظرف ۶ روز ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو به فروش مي‌رسد، آيا مي‌توان ظرفيت معابر کلان‌شهرها و شهرهاي بزرگ را ظرف همين مدت کوتاه افزايش داد؟ به راستي پارلمان‌هاي شهري چگونه بايد در قبال تبعات اين تصميم پاسخگو باشند در حالي که حتي مورد مشورت قرار نگرفته‌اند؟
وي در عين حال با بيان آن که بيش از ۹۰ درصد از زيرساخت‌هاي پيش‌بيني شده در طرح‌هاي توسعه شهر تهران محقق شده است، موضوع ترافيک را مساله اي خارج از حوزه تأمين زيرساخت‌ها دانست و افزود: مساله ترافيک بايد با رويکردهاي فرهنگي حل شود.
حسيني در ادامه با اشاره به ظرفيت بالاي جامعه مهندسان کشور در حوزه صنعت راه و ساختمان، اين صنعت را به مثابه يک موتور محرک براي اقتصاد کشور دانست و گفت: صنعت راه و ساختمان حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد توليد ناخالص ملي را پوشش داده است و نزديک به ۲۰۰ صنعت وابسته دارد. متخصصان اين حوزه به تکنيک‌هاي روز دنيا دسترسي يافته‌اند و از اين‌رو ايران مي‌تواند به راحتي در حوزه غرب آسيا، چه در زمينه توليد و تأمين مصالح و چه در زمينه طراحي و اجراي سازه‌هاي مختلف عمراني حرف اول را بزند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن