تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812852526




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در دنیای سرشار از خشونت کشور ما با ادب و هنر سخن می‌گوید


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در دنیای سرشار از خشونت کشور ما با ادب و هنر سخن می‌گوید
رئیس سازمان سینمایی، انجمن سینمای ایران و فیلم‌سازان آن را امیدهای سینمای ایران معرفی کرد.

در دنیای سرشار از خشونت کشور ما با ادب و هنر سخن می‌گوید/ انجمن سینمای ایران امید سینمای کشور است
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم اختتامیه فیلم کوتاه تهران با حضور عوامل جشنواره، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره، فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوان و دبیر جشنواره فیلم کوتاه، علیرضا کریمی صارمی قائم‌مقام جشنواره فیلم کوتاه، سید مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و مهمانان خارجی فیلم‌سازان جشنواره در حوزه هنری تالار اندیشه در حال برگزاری است.


در این مراسم حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم، گفت: از تمام کسانی که زحمت کشیدند  و باعث خلق این صحنه‌های پرشور شدند، تشکر می‌کنم. بیش از هر چیزی  از شما انرژی می‌گیرم. انجمن سینمای جوان را امید سینمای ایران می‌دانم و معتقدم سینمای ایران مدیون سینمای جوان است. اگر این سینما وجود دارد، به خاطر وجود این جوانان است و من در هیچ کشوری هیچ نهاد سینمایی را مثل انجمن سینمای جوان ندیده‌ام.


ایوبی ضمن تقدیر از برگزاری المپیاد فیلم نوجوان بیان کرد: ما فیلم‌سازی را از نوجوانان شروع کرده‌ایم. ما جزء کشورهایی نیستیم که فیلم زیادی تولید کنیم ولی در سال 93 با ساخت 97 فیلم سینمایی، 234 جایزه جهانی کسب کردیم. سال 93 پرجایزه‌ترین سال سینمای ایران بود. در دنیایی که پر از خشونت است و مردم با زبان اسلحه با هم مقابله می‌کنند، ما با زبان شعر و ادب و تصویر و تئاتر صحبت می‌کنیم. امیدوارم شما جوانان با اخلاق و خوب، وقتی به سینمای حرفه‌ای راه پیدا کردید، مانند همین امروز باشید تا از دیدن شما لذت ببریم. من هم مانند شما امیدوارم پس چون امیدوارم پس هستم.

فرید فرخنده‌کیش دبیر جشنواره گفت: امسال جشنواره پرشور و نشاطی داشتیم که با آن می‌توان به آینده امیدوار بود. سینمای فیلم کوتاه سینمای آینده است و پشتوانه آن از نوجوان 12 ساله تا پیشکسوت سینما هستند.


وی با ابراز امیدواری از ادامه این راه گفت: امیدواریم که این فضایی که بر جشنواره حاکم بود، ادامه پیدا کند و این جشنواره جزو 10 جشنواره برتر جهان قرار بگیرد، در سالی که به سال همدلی و همزبانی دولت و ملت از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است، ما نیازمند حمایت شما هستیم.


وی با ارائه گزارش آثار ارسالی در بخش‌های ملی و بین‌المللی از خانه کتاب، شبکه مستند و عوامل برگزاری جشنواره تشکر کرد.

سپس از فرخنده کیش و کریمی صارمی قائم مقام جشنواره دعوت شد تا در مراسم اهدای جوایز دو فیلمساز فیلم کوتاه شرکت داشته باشند. این دو جایزه به کاوه بهرامی مقدم و رهبر قنبری اهدا شد.


بهرامی مقدم پس از تشکر از انجمن سینمای جوان، به خاطر ایجاد فرصت فیلم‌سازی برای جوانان گفت: می‌خواهم در مورد فیلم‌سازی بگویم که 14 سال پیش با آثار خود بیش‌ترین جایزه را برای کشور آورد، ولی سال‌های سال است که فراموش شده است. سودابه باباگر این فیلم‌ساز است.

رهبر قنبری پس از تشکر از عوامل جشنواره به خاطر این جایزه گفت: فرهنگ ما بزرگوار است و باعث هنر و هویت ماست.

وی با انتقاد از فیلم‌سازان ایرانی که از بازیگران خارجی و بیگانه دعوت به ایفای نقش می‌کنند، گفت: ای کاش مدیریت و کارگردانی سینما مثل کی‌روش می‌شد که تمام فوتبالیست‌های ایرانی‌الاصل را به تیم ملی آورده است، نه این که فیلم‌سازان ما مارادونای هالیوود را می‌آورند تا برایشان فیلم بازی کنند و صحبت از رقم‌های بالای 12 تا 20 میلیارد است. ای کاش این فیلم‌ساز هم مثل کی‌روش ملی عمل می‌کرد و بازیگر ملی ما را می‌آورد.



در حین اهدای جوایز یکی از فیلم‌سازان به نام مسعود حاتمی که فیلم «تنازع» را ساخته است، خطاب به ایوبی گفت: گرفتن جایزه بین‌المللی خیلی خوشحال‌کننده است و خوشحالم که آقای ایوبی هم همین جاست. آقای ایوبی این فیلم‌سازان فیلم کوتاه، آینده ملی سینمای ایران هستند. هوای حالشان را داشته باشید که اگر حال این‌ها خوب نباشد، حال سینما هم خوب نیست.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/








اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

جشنواره‌ای با نشاط در میان دود و ترافیک
جای خالی محتوای تأثیر‌گذار در فیلم کوتاه/ داوری جشنواره‌ها یکسو شده است
مخاطبان از جشنواره فیلم کوتاه راضی هستند/ سال آینده جشنواره بهتری خواهیم داشت
تغییر مکان جشنواره به احترام مخاطبان بود / استقبال جوانان ما را ذوق‌زده کرد
علی اوسیوند: از كسانی كه برای دیدن فیلم كوتاه آمده‌اند، تشكر می‌كنم
سینما با فیلم داستانی آغاز شد





۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن