تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821025972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از همه دنیا گدای پولدار به تهران می‌آید


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: از همه دنیا گدای پولدار به تهران می‌آید
نویسنده : بیژن یانچشمه 
در حالي كه متوليان آسيب‌هاي اجتماعي در حال پاسكاري مسئوليت وظايف خود به ساير دستگاه‌ها هستند، رئيس سازمان رفاه، خدمات و مشاركت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران گفت: 35 درصد متكديان پايتخت به صورت خانوادگي و مافيا فعاليت مي‌كنند كه در اين ميان افرادي از آفريقا، پاكستان و برخی دیگر از كشورها در حال تكدي‌گري در شهر تهران هستند و از تمام دنيا براي گدايي به تهران مي‌آيند.
تكدي‌گري در شهر تهران به اشكال مختلف و در مكان‌هاي خاصي صورت مي‌گيرد كه در اين زمينه به اعتقاد «فرزاد هوشيار‌پارسيان» برخورد با معضل تكدي‌گري باید فرهنگي باشد، نه پليسي و امنيتي . «بيش از 50 درصد متكديان ثروتمند هستند که از این تعداد 35 درصد آنها به صورت خانوادگي و مافيا تکدی‌گری می‌کنند كه عمدتاً  نیز خارجي هستند و فقط15درصد متكديان نيازمندند كه اكثر آنها سالمند هستند.   حتي گدا از آفريقا هم داشته‌ايم. در بازداشتي‌ها به گدايان خارجي بيشتر برخورد مي‌كنيم و روزانه 20 گدا در تهران دستگیر می‌شوند وقاضي براي آنها حكم صادر می‌کند.»

 ۱۵ هزار پلاك فقير در تهران به نان شب محتاجند
هوشيار پارسيان با بيان اينكه در تهران بيش از 15 هزار پلاك فقير داريم كه نيازمند نان شب هستند، گفت: بيش از 200 هزار پلاك نيازمند هم در تهران داريم.  
وي با اشاره به راه‌اندازي 12 كمپ ترك اعتياد گفت: براي اولين بار مراكز كارآفريني براي معتادان و كارتن‌خواب‌ها بعد از ترك در 30 نقطه طراحي كرده‌ايم كه دو مركز آن افتتاح شده و در 70 روز آينده الباقي اين مراكز افتتاح مي‌شود.
 
 60 درصد معتادان متجاهر شهرستاني هستند
رئيس سازمان رفاه، خدمات و مشاركت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران در بخش ديگري از سخنانش گفت: شهرداري بيش از صد‌هزار‌متر مربع فضاي كاهش آسيب اجتماعي ايجاد كرده است كه البته اين فضاها براي شهروندان تهراني است كه كارتن‌خواب شده‌اند و نبايد شهرستاني‌ها از آن استفاده كنند. افراد شهرستاني بايد به شهرهايشان بازگردند.
  به گفته وي 60 درصد معتادان متجاهر كه به مراكز كاهش آسيب‌ها مراجعه مي‌كنند، شهرستاني هستند چراكه كلانشهرها براي كارتن‌خواب‌ها مراكز خوبي براي زندگي است و با تفكيك زباله مي‌توانند زندگي خود را بگذرانند.
 
شناسايي ديجيتالي هويت كودكان خياباني
رئيس سازمان رفاه، خدمات و مشاركت‌هاي اجتماعي شهرداري با اشاره به اينكه شناسايي كارتن‌خواب ديجيتالي مي‌شود و بر اساس اثر ثبت انگشت مي‌توان آنها را شناسايي كرد گفت: 3 هزار كودك كار و خياباني شناسنامه‌دار شده‌اند و به صورت گشت‌بان كل كودكان كار و خياباني را شناسايي مي‌كنيم، خيلي از كودكان كار فاقد شناسنامه و هويت هستند البته در درازمدت مي‌توان مشكلات را برطرف كرد.  
هوشيار پارسیان در خصوص زنان كارتن‌خواب گفت: كمتر از 10 درصد كارتن‌خواب‌ها زن هستند. ستاد توانمندسازي مركز اتحاد را طراحي كرده كه با ظرفيت 3 هزار نفر بتواند به اين افراد خدمت‌رساني كند كه هنوز اين مركز افتتاح نشده است و مددسراي بانوان چيتگر با ظرفيت 300 نفر هفته آينده افتتاح مي‌شود!؟

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن