تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805666399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازدید مدیرعامل شرکت دخانیات ایران از مرکز تحقیقات توتون


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
بازدید مدیرعامل شرکت دخانیات ایران از مرکز تحقیقات توتون
مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت دخانیات ایران و هیئت همراه از بزرگ‌ترین و باسابقه‌ترین مرکز تحقیقات و آموزش توتون ایران در تیرتاش گلوگاه بازدید کردند.

خبرگزاری فارس: بازدید مدیرعامل شرکت دخانیات ایران از مرکز تحقیقات توتون



به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان گلوگاه، صبح و ظهر امروز مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت دخانیات ایران، اعضای هیئت‌مدیره، معاونان و مدیران ستادی در شرکت دخانیات ایران بازدید و حضوری دوساعته در بزرگ‌ترین و باسابقه‌ترین مرکز تحقیقات و آموزش دخانیات ایران در تیرتاش گلوگاه داشتند. آنها از بخش‌های مختلف این مرکز از جمله واحد تکنولوژی و صنعت، بیوتکنولوژی، گیاه‌پزشکی، شیمی، زراعت و اصلاح نباتات و آموزش و ترویج بازدید کردند.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در این بازدید گفت: نخستین‌بار است که از این مرکز معتبر بازدید می‌کند و مراکزی از این‌ دست که فعالیت‌های قابل توجهی انجام می‌دهند باید توسعه یابند و کارهای تحقیقاتی آنها تبدیل به عملیاتی و صنعتی شود. محمدحسین برخوردار با بیان اینکه لازم است تا با دستاوردهای علمی و تحقیقاتی مراکز تابعه برای سایر موارد بخش کشاورزی نیز وارد عمل شویم، افزود: ما از سختی کار عبور کرده و نتایج خوبی را به‎دست آوردیم و به قله لازم رسیده‌ایم، اکنون به‌دلیل سبقه کاری که داریم لازم است تا قدم‌های بالاتری را برداریم.

وی اظهار کرد: باید هم برداشت را در هکتار بالا ببریم و هم در قیمت تمام‌شده تغییرات خوبی ایجاد کنیم و از طرفی با توجه به اینکه برخی از کشاورزان دیگر علاقه چندانی به کشت توتون نشان نمی‌دهند و حتی از شهرها مهاجرت کرده‌اند، باید به دهقانان تفهیم شود که کارهایی که شما انجام می‌دهید اقتصادی است و آنها نیز برای ادامه فعالیت، رغبت کنند. این مسئول ادامه داد: شما با نشان دادن کارهای عملیاتی به دهقانان از جمله روش‌های جدید آفت‌زدایی و افزایش محصول در هکتار می‌توانید به ارزآوری خوب در این زمینه کمک کنید.

برخوردار با بیان اینکه باید سعی کنیم تا به‌جای کودهای شیمیایی از کودهای طبیعی استفاده شود، افزود: نتایج تحقیقاتی در این مرکز می‌تواند برای همه بخش‌های کشاورزی به‌ویژه کالاهای اساسی از جمله گندم و برنج، بخش باغ‌داری و گلخانه‌ای کمک‌ شایسته‌ای باشد. مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با تاکید بر اینکه خدمات ما برای آینده‌ای که ایران بزرگ باید در پیش داشته باشد دارای اهمیت است، گفت: با دستاوردهای جدیدی که در دو موضوع مهم تولید بذر نر عقیم و پوشش‌دار کردن بذر توتون به‌دست آورده‌اید، می‌توانید ارزآوری خوبی برای مملکت داشته باشید.

وی با اشاره به اینکه برخی از امکانات ما در مازندران به‌علت نبود سرمایه در گردش مناسب، بلااستفاده مانده است افزود: امیدواریم با همکاری یکدیگر از این امکانات و فرصت‌ها هم برای ارزآوری و هم ارزش ریالی کمک بگیریم. این مسئول با بیان اینکه در اندیشه مردم است که ما فقط دخانیات تولید می‌کنیم، اظهار کرد: قبول داریم که دخانیات زیان‌آور است اما باید چه کنیم که این آسیب را کم کنیم، یکی از روش‌ها نیز تحقیقات بیشتر روی قطران و نیکوتین و بحث ژنتیک گیاه است تا مضرات این ماده کم شود.

برخوردار بیان کرد: کشت، برداشت و آفت‌زدایی توتون نیاز به کار اصولی دارد که با دستاوردهای جدید تاحدودی این مراحل به صرفه‎تر و آسان‌تر شده و برداشت ما در هکتار نیز بالا رفته است. وی در پایان با بیان اینکه فعالیت‌های بخش صادرات در چهار ماه گذشته نیز قابل توصیف بوده است، گفت: با عملیاتی‌شدن کارهای تحقیقاتی مرکز تیرتاش گلوگاه و ایستگاه‌های تحقیقات توتون دخانیات ایران، نشاط و انگیزه و کارکرد پرسنل نیز بیشتر می‌شود.



سرپرست معاونت برنامه‌ریزی نظارت و ارزیابی شرکت دخانیات ایران نیز در این بازدید گفت: پیشنهاد می‌کنیم که مرکز تحقیقات توتون تیرتاش به عضویت صندوق پژوهشی درآمده و از آن بهره‌مند شود همچنین طرح‌های خود را به‌صورت علمی و فناورانه انجام دهد. سعید صادق‌پور اظهار کرد: فروش دانش و استفاده از تکنولوژی‌های نوین و بازارمحور نیز از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا این مرکز نمی‌تواند خود را تنها در تولید محصول استانی ببیند بلکه باید افق آن به دوردست‌ها و در نگاه ملی و فراملی باشد.

وی در پایان گفت: در بازدیدی که انجام شده است، به‌دلیل وجود ظرفیت‌های مناسب در این مرکز سعی می‌شود امکانات خواسته‌شده را تامین و برآورده کنیم. به گزارش فارس، در حاشیه برنامه امروز از چهار کارگر و محقق نمونه مرکز تحقیقات و آموزش توتون تیرتاش گلوگاه با تقدیم هدایایی قدردانی شد. انتهای پیام/86001/ش40



94/08/24 - 17:02





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن