تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816844267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجلاس اقتصادی گروه ۲۰


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اجلاس اقتصادی گروه ۲۰


اجلاس گروه اقتصادی موسوم به گروه ۲۰ در ترکیه از امروز با موضوع اقتصادی آغاز به کار کرد، در حالی که برخی از کارشناسان با حملات تروریستی فرانسه و آوارگان جنگی، این امر را بعید می دانندکه این نشست صرفا اقتصادی باشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اجلاس اقتصادی کشورهای موسوم به گروه 20 امروز در آنتالیای ترکیه در حالی آغاز بکار کرد که  تحت الشعاع، حوادث تروریستی پاریس و بحران آوارگان  قرارگرفته که نیامدن اولاند به ترکیه از همین تاثیر پذیری  بوده است.
امروز ولادیمیر پوتین و باراک اوباما نیز برای پیوستن به این نشست وارد ترکیه شدند.
این درحالی است که بعد از آنکه روسیه عملیات نظامی در سوریه را در ماه اکتبر آغاز کرد، جستجوی راه حل دیپلماتیک سرعت بیشتری گرفته است و ترکیه بدنبال ایجاد یک منطقه امن در سوریه است.
پروفسور منصور آکگون استاد دانشگاه استانبول با اشاره به اینکه اقتصاد جهانی نمی تواند تنها موضوع این اجلاس باشد، می‌گوید: همه شرکت کنندگان به طریقی به موضوع سوریه علاقمندند. برای اعضای اتحادیه اروپا، آمریکا و روسیه، مسئله مشترک، تحولات سوریه است. این اجلاس در یکی از مناطق نزدیک به سوریه برگزار می شود و من فکر می کنم به احتمال زیاد شاهد نشست جانبی در مورد سوریه باشیم.
در مقابله با حملات تروریستی گروه داعش در اروپا و استخدام نیرو از این قاره، رهبران اروپایی همچنین نگران سیل پناهجویان از سوریه به ترکیه و یونان هستند.طبق آمار سازمان بین المللی مهاجرت، بیش از 700 هزار پناهجو در سال جاری خود را از راه دریا به اروپا رسانده اند.
پروفسور منصور آکگون با اشاره به اینکه تردید دارد که اجلاس گروه بیست بتواند راه حلی برای بحران پناهجویان بیابد، می افزاید: «وعده های زیادی درگذشته داده شده است اما تا جایی که من می دانم تاکنون تنها کمتر از 400 میلیون دلار کمک ارائه شده است. من نمی دانم که آیا کمک های بیشتری در راه خواهد بود یا نه. نکته مهم این است که حمایت های مالی باید پایدار باشند. حتی اگر بگوییم که امروز آنها 3 میلیارد یورو بدهند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بی معنی است که پناهجویان برای سالها در ترکیه بمانند. برنامه های گسترده تر باید به توسعه آموزش و مراقبت های بهداشتی برای ادغام پناهجویان در ساختار اجتماعی ترکیه توجه داشته باشند.»
بسیاری از گروههای مدنی همانند «گروه بیست برای جامعه مدنی» نگرانی های مورد نظر خود را مطرح کرده اند. پروفسور چیدم ناس، مدیر سازمان جامعه مدنی گروه بیست می گوید:«ما در دوره ای بسر می بریم که اخیرا حملات تروریستی در ترکیه رخ داده است. رهبران جهانی با اقدامات شدید امنیتی محافظت می شوند و این امر باعث کاهش تماس بین مردم و رهبران می شود. نهادهای جامعه مدنی می خواهد پیام های جامعه را منتقل کنند. ما می گوییم: دور از مردم نباشید. ما شرکایی هستیم که شما می توانید بوسیله ما با سازمان های غیر دولتی ارتباط برقرار کنید. ما می دانیم مردم کوچه و بازار چه فکر می کنند بخاطر اینکه ما با آنها کار می کنیم. بنابراین با ما ارتباط بگیرید تا با جامعه ارتباط داشته باشید.»
بورا بایراکتاژ خبرنگار یورونیوز از ترکیه می گوید: «با برگزاری اجلاس گروه بیست، غول های اقتصاد جهانی در جستجوی راه حلی برای بزرگترین مشکلات جهانی خواهند بود. مسائل زیادی از جمله جنگ داخلی در سوریه، بحران پناهجویان و مسائل اقتصادی و سیاسی در این اجلاس مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.»    گروه 20 متشکل از وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی 19 کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان ، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه ، انگلیس، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا است که توسط شورای ریاست دوره‌ای و بانک مرکزی اروپا در این اجلاس نمایندگی می‌شود.
 


یک شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن