تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821237200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجلیل از کتابداران و کتابخوان های نمونه کشور


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تجلیل از کتابداران و کتابخوان های نمونه کشور


از ۷۱ کتابدار، کتابخوان نمونه و مدیر برتر کتابخانه های کشور در مراسمی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، معاون رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در این مراسم به احداث کتابخانه ها و تکمیل کتابخانه های نیمه ساز اشاره کرد و گفت: باید زمینه حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی را در این امر فعال کنیم.   محمدباقر نوبخت افزود: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهم در این امر تلاش ویژه ای داشته باشد تا طی 5 سال آینده شاهد تغییر و تحول اساسی در کتابداری و کتابخوانی باشیم.
او تاکید کرد: طبق قانون به ازای هر سه نفر بازنشسته از هر دستگاه و نهاد، یک نفر می تواند استخدام شود و نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز باید نیروهای متخصص و متعهد را جذب کند.
معاون رئیس جمهور تاکید کرد: کاهش تفاوت های پرداخت ها در نظام اداری به کارکنان شاغل و بازنشسته در اولویت کاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است و به افزایش بودجه  نهاد کتابخانه های عمومی کشور و حقوق کتابداران در بودجه سال 95 توجه شده است.

نوبخت افزود: بودجه سال 95 کشور تا پایان این هفته در سازمان مدیریت و برنامه ریزی نهایی و به دولت ارائه می شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: کتابدار معلم عشق و مهربانی هاست و واسطه میان مخاطب و کتاب است و کتابدار متعهد می تواند نگهبان علم و فرهنگ جامعه باشد و در مسیر پیشرفت و دانایی مردم جامعه گام بردارد.
  علی جنتی افزود:‌ متأسفانه سرانه مطالعه در کشور ما پایین است و کتابخانه ها جذابیتی برای مردم ندارند و این امر تلاش دو چندان نهاد کتابخانه های عمومی کشور را می طلبد.
او از وجود 95 کتابخانه نیمه ساخته در کشور خبر داد و گفت: باید هر چه سریعتر بودجه ای برای تکمیل این کتابخانه ها در نظر گرفته شود.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری هم در این مراسم گفت: کلمه کتاب، کلمه مقدسی است که کتاب آسمانی ما 245 بار این کلمه را در آیات مختلف قرآن ذکر کرده است.
حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی افزود: نقش کتاب در انتقال معارف عالیه اسلامی بسیار است و همان طور که می دانیم امام صادق (ع) بیش از 4 هزار شاگرد تربیت کردند که توانستند با تألیف کتاب معارف اسلامی را به ما منتقل کنند.
او خاطر نشان کرد: دنیای مجازی و وسائل الکترونیکی با همه قدرت خود هنوز نتوانسته اند جایگزین کتاب شوند اما باید بدانیم که کتاب یک شمشیر دو لبه است و همان طور که کتاب خوب قابل استفاده و مفید است کتاب های بد و جهت دار و گمراه کننده نیز می توانند ضررها و زیان های زیادی برای مردم ما به دنبال داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ادامه داد: دشمنان ما با دلارهای نفتی صدها کتاب علیه مقدسات شیعه نوشته اند و هدف آنها تخریب بنیان های اخلاقی و اعتقادی مسلمانان است و نویسندگان ما باید بتوانند با تألیف کتاب های متقن جواب دشمنان را بدهند.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: یکی از راه های نفوذ بر اندیشه مردم کتاب است و آمار کم کتابخانه ها باعث شده است دسترسی مردم به کتاب کم باشد و فرهنگ مطالعه پایین آید.
در ادامه این مراسم همچنین از خانم نجم السادات طباطبایی فرزند مرحوم علامه طباطبایی با اهدای جوایزی قدردانی شد. همچنین در این مراسم از دختری 6 ساله که توانسته است بیش از 600  کتاب بخواند به عنوان کوچکترین کتابخوان کشور نیز تجلیل شد.
 


یک شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن