تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820565578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از وظايف اصلي روحانيون فعاليت فرهنگي و تبليغي در زمينه عفاف و حجاب است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آبان ۱۳۹۴ (۰:۳۹ق.ظ)
مدير کل تبليغات اسلامي استان قم: از وظايف اصلي روحانيون فعاليت فرهنگي و تبليغي در زمينه عفاف و حجاب است موج - قم - مدير کل تبليغات اسلامي استان قم گفت: يکي از وظايف اصلي روحانيون فعاليت فرهنگي و تبليغي در زمينه عفاف و حجاب است و نبايد به خاطر ساير موضوعات از آن غافل شوند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، مدير کل تبليغات اسلامي استان قم در پنجمين دوره تربيت مربي و دانش آموختگي عفاف و حجاب که به همت موسسه فرهنگي پژوهشي طهورا در دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه برگزار شد، گفت: يکي از وظايف اصلي روحانيون فعاليت فرهنگي و تبليغي در زمينه عفاف و حجاب است و نبايد به خاطر ساير موضوعات از آن غافل شوند؛ چرا که اين مسأله يکي از مسائل مهم و روز کشور است و تاثير فراواني بر افراد، خانواده‌ها و تمام جامعه مي‌گذارد.
وي با بيان اينکه حجاب را بايد از منزل فرهنگ‌سازي کرد افزود: 98 درصد مسأله عفاف و حجاب در کشور فرهنگي است؛ يعني اگر ما از دوراني که کودک در خانواده است تا زماني که به دانشگاه مي‌رود يک سير فرهنگي آموزشي معقول و منطقي برايش در نظر بگيريم به گونه‌اي که واقعا بپذيرد و قانع شود که رعايت مسائل مربوط به عفاف و حجاب به سود اوست اين مشکل در جامعه حل خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين عباس اسکندري افزود: جوانان پس از به پايان رساندن دوره دانشگاه داراي تفکراتي شکل يافته و نهايي مي‌شوند و ديگر نمي‌توان افکارشان را تغيير داد به همين علت بايد آموزش‌هاي لازم در حوزه عفاف و حجاب از کودکي به فرد ارائه شوند تا از همان دوران طفوليت عفاف را به عنوان يک ارزش و بي عفتي را به عنوان يک ضد ارزش بشناسد که اگر اين اتفاق افتاد ديگر تا بزرگسالي تغيير نخواهد کرد و در نتيجه جامعه‌اي سالم خواهيم داشت.
وي ادامه داد: علاوه بر مسائل فرهنگي از اهرم‌هاي قانوني بسياري نيز مي‌توان در اين زمينه استفاده کرد؛ به عنوان مثال ادارات دولتي و موسسات وابسته به دولت مراجعه کنندگانشان را ملزم به رعايت عفاف و حجاب کنند و به افرادي که ظاهر نامناسب دارند خدمات ارائه ندهند.
مدير کل تبليغات اسلامي استان قم با ارائه پيشنهاد تصويب لباس‌هاي يک دست به مجلس خاطرنشان کرد: يکي از اقداماتي که مجلس شوراي اسلامي مي‌تواند در راستاي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب انجام دهد اين است که چند نوع لباس را به جامعه معرفي کند و همه را ملزم به انتخاب آن‌ها کند و افرادي خاطي را از حقوق شهروندي محروم کند.
وي ادامه داد: علاوه بر اهرم‌هاي فشار مي‌توان از اهرم‌هاي تشويقي نيز استفاده کرد به گونه‌اي موجب شود همه جامعه رعايت عفاف و حجاب را يک ارزش بدانند.
اسکندري با اشاره به نقش صدا و سيما در اين ارتباط گفت: صدا و سيما به عنوان يک دانشگاه فراگير و عمومي که تاثيرگذاري فراواني بر ذهن مخاطب دارد نقش ويژه اي در اين راستا دارد و يکي از موثرترين ارگان‌ها در عرصه فرهنگ سازي عفاف و حجاب است.
وي افزود: سريال‌هاي تلويزيوني به دليل طولاني بودن تاثيرات زيادي بر مخاطبان خود مي‌گذارند و از اهرم‌هاي قوي صدا و سيما براي فرهنگ سازي هستند که بايد از ظرفيت آن‌ها به خوبي استفاده کرد.
مدير کل تبليغات اسلامي استان قم با بيان اينکه مي‌توان معضل عفاف و حجاب را در کم‌ترين زمان حل کرد گفت: مشکل عفاف و حجاب نه يک گره کور بلکه يک مشکل حل شدني است و مي‌توان با کم‌ترين زمان و هزينه آن را اصلاح کرد اما نياز به عزم ملي و برنامه ريزي صحيح دارد.
وي با اشاره به معناي عزم ملي در حل مشکل عفاف و حجاب تاکيد کرد: اگر هر کسي در هر مقام و مسووليتي که هست از اهرم‌هاي تشويق و تنبيهي که دارد استفاده کند مي‌توان مسأله عفاف و حجاب را به سادگي حل کرد و ديگر نيازي به ورود دستگاه‌هاي نظامي و قضايي نخواهيم داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن