تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803735991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ریالی از بابت هدفمندی یارانه‌ها دریافت نکرده‌ایم/ سرمایه‌گذاری بیش از 16 میلیارد دلار برای بهینه‌سازی مصرف انرژی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ریالی از بابت هدفمندی یارانه‌ها دریافت نکرده‌ایم/ سرمایه‌گذاری بیش از 16 میلیارد دلار برای بهینه‌سازی مصرف انرژی
مدیر عامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور از حضور شرکت‌های سرمایه‌گذار در طرح‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت خبر داد و گفت: تاکنون ریالی از بابت یارانه‌ها دریافت نکرده‌ایم.

ریالی از بابت هدفمندی یارانه‌ها دریافت نکرده‌ایم/ سرمایه‌گذاری بیش از 16 میلیارد دلار برای بهینه‌سازی مصرف انرژی
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ نصرت‌الله سیفی مدیر عامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور از اجرای 6 طرح بهینه‌سازی براساس بند "ق" تبصره 2 بودجه 93 بعبارتی ماده 12 قانون رفع موانع تولید اظهار داشت: برای اجرای این 6 طرح در مجموع سرمایه‌گذاری 16 میلیارد و 430 میلیون دلار نیاز است.

وی ادامه داد: برهمین اساس تعویض 140 هزار تاکسی فرسوده را در جهت کاهش مصرف بنزین و ارتقا راندمان پیمایش تاکسی‌ها در دستور کار خود قرار دادیم.

سیفی تصریح کرد: کل پرداخت این طرح 635 میلیون دلار و مدت بازپرداهت آن 5 الی 7 ساله است که ارزش صرفه‌جویی آن در طول مفید طرح 1.1 میلیارد دلار و میزان کل صرفه‌جویی بنزین 6 میلیارد لیتر است که با اجرای آن از انتشار گاز گلخانه‌ای 2.2 میلیون تن معادل کربن جلوگیری می کند.

وی تاکید کرد: همچنین موتورخانه 500 ساختمان مسکونی و 100 هزار ساختمان تجاری و اداری در جهت کاهش مصرف بهینه‌سازی می شود که با انجام این عمل نزدیک به 7 میلیون متر مکعب گاز در روز کاهش پیدا می کند به طوری که برای اجرای آن 2 میلیارد دلار سرمایه‌ نیاز است.

مدیر عامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور افزود: کل بازپرداخت 40 ماهه و ارزش صرفه‌جویی آن 6 میلیارد دلار پیش‌بینی شده که با عملیاتی شدن آن از حجم 35 میلیارد مترمکعب گاز کاهش مصرف خواهیم داشت.

سیفی در ادامه از تعویض 17 هزار اتوبوس فرسوده در جهت کاهش مصرف گازوئیل با ارتقای راندمان بالا با اتوبوس های گازسوز خبر داد و گفت: اجرای این طرح با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 800 میلیون دلار سرمایه برای مدت بازپرداخت 5 ساله محقق می شود به طوری که ارزش میزان صرفه‌جویی 3.5 میلیارد دلار همچنین 8.6 میلیارد لیتر گازوئیل صرفه‌جویی به همراه خواهد داشت که از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای  6.4 میلیون تن معادل کربن جلوگیری خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور گفت: برقی کردن چاه های کشاورزی نیز در دستور کار است که برای اجرای آن صد هزار چاه با عمق های مختلف حفاری می‌شود که کل بازپرداخت برای این امر هزار و 560 میلیون دلار است که صرفه جویی 3 میلیارد دلاری را به همراه دارد.

وی ادامه داد: نوسازی 65 هزار کامیون کشنده 10 تن به بالا نیز بهینه‌سازی خواهد شد.

سیفی با اشاره به اینکه از زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها قرار بود بودجه به منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی از محل صرفه‌جویی به این بخش اختصاص یابد گفت: متاسفانه تاکنون ریالی از بابت یارانه‌ها دریافت نکرده‌ایم بنابراین برای اجرایی کردن تبصره 20 قانون بودجه 94 قرار است 500 میلیارد تومان به این بخش اختصاص یابد اما خبری از این بودجه نیست.

وی همچنین از ابلاغ دستورالعمل مالیات انرژی ایزو 5001 در صنعت نفت با هماهنگی مشاور و نظارت شرکت بهینه‌سازی در جهت کاهش مصرف سوخت خبر داد.

سیفی از طراحی سامانه به‌سما برای تعویض خودروها و نیز بهینه‌سازی مصرف سوخت در این شرکت خبر داد و گفت: سامانه به‌سما براساس ماده قانون 12 رفع موانع تولید طراحی و اجرایی می شود که در این طرح متقاضی می‌تواند در این سامانه ثبت‌نام و برای مشارکت در طرح‌های مورد نظر شرکت  نماید.

سیفی در پایان از مذاکره با شرکت‌های ژاپن، کره، آلمان،‌فرانسه خبر داد و گفت: بعد از رفع کامل تحریم‌ها ما از شرکت‌های خارجی استقبال می کنیم و محدودیتی در این زمینه نداریم ولی ترجیحا سازندگان داخلی باید با آنها هماهنگ بوده و انتقال دانش را به همراه داشته باشد و سرمایه‌گذاران  می‌توانند در این 6 طرح مورد نظر وارد عرصه سرمایه‌گذاری شوند.

انتهای پیام/




اشتراک گذاری







۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن