تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818912199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دريافت مبلغ۱۵۰ ميليارد تومان اعتباري براي راه‌آهن از محل اجراي هدفمندي يارانه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۲۶ب.ظ)
دريافت مبلغ۱۵۰ ميليارد تومان اعتباري براي راه‌آهن از محل اجراي هدفمندي يارانه‌ها موج - مدير عامل شرکت راه‌آهن با بيان اين که تلاش‌هايي براي رفع نيازهاي اعتباري راه‌آهن در جذب منابع اعتباري خارجي، فاينانس و سرمايه‌گذاران داخلي صورت گرفته، گفت: طبق برنامه‌ريزي‌ها راه‌آهن بايد در سال جاري ۵۰۰ ميليارد تومان از محل اجراي هدفمندي يارانه‌ها دريافت مي‌کرد که تاکنون تنها ۱۵۰ ميليارد تومان از اين مبلغ را دريافت کرده‌ايم.
به گزارش خبرگزاري موج، محسن پور سيد آقايي، درباره هدف‌گذاري‌هاي کلان شرکت راه‌آهن براي سال‌هاي آينده تصريح کرد: قطعا اصلي‌ترين هدف در اين حوزه بالا بردن سهم راه‌آهن چه در زمينه جابه‌جايي مسافر و چه در حوزه ترانزيت کالاست. ما برنامه‌ريزي کرده‌ايم که بخشي از سهم جاده در جابه‌جايي کالا و بخشي از سهم جاده و هواپيما در جابه‌جايي مسافر را براي راه‌آهن کسب کنيم.
وي با بيان اين‌که بايد سهم راه‌آهن در جابه‌جايي بار به ۳۰ درصد از کل آمار ترانزيت کشور برسد، تاکيد کرد: در سال ۱۳۹۳ و ماه‌هايي که از سال ۱۳۹۴ گذشته براي نخستين بار در تاريخ راه‌آهن اين بخش توانسته رشدي بالاتر از رشد کل حمل‌ونقل کشور به ثبت برساند. ما در سال گذشته رشدي معادل ۹.۲ درصد در جابه‌جايي بار را ثبت کرده‌ايم و اين در شرايطي است که کل حمل‌ونقل کشور رشدي چهار درصدي داشته است.
مدير عامل شرکت راه‌آهن ادامه داد: از شش ماهه ابتداي امسال راه‌آهن در شرايطي رشدي ۱.۵ درصدي را به ثبت رسانده که در همين زمان جاده‌ها در آمار عملکرد منفي هشت درصد را به ثبت رساندند. اين‌که سهم ما در مجموع رشد کرده و از ميانگين ۳ درصد در ۱۰ سال گذشته به حدود هفت درصد رسيده نشان‌دهنده تغيير جدي در جايگاه راه‌آهن است.
پور سيد آقايي درباره وضعيت حمل‌ونقل ريلي در جابه‌جايي مسافر اظهار کرد: با توجه به وجود دو رقيب جدي در عرصه هواپيمايي و جاده‌اي براي قطار قطعا راه‌آهن براي جذب مسافر بايد برنامه‌ريزي زيادي داشته باشد. ما تلاش داريم در قالب برنامه چند ساله‌مان سهم راه‌آهن در کل جابه‌جايي مسافران به ۱۸ درصد افزايش پيدا کند.
وي درباره مشکلات موجود در تأمين منابع اعتباري مورد نياز راه‌آهن به سه گلوگاه اصلي اشاره کرد و افزود: نخستين عامل تأثيرگذار در تضعيف راه‌آهن اين است که مجموع سياست‌هاي کشور در عرصه عمل هميشه به نفع حمل‌ونقل جاده‌اي بوده است. هرچند ما در برنامه‌ها سهم قابل توجهي را به ريل و راه‌آهن اختصاص مي‌دهيم، اما؛ همچنان در عمل آنچه بيشترين سود و استفاده را مي‌برد جاده‌ها هستند.
مدير عامل شرکت راه‌آهن با اشاره به قيمت بسيار پايين گازوئيل در اقتصاد ايران تصريح کرد: هر چند سوخت مورد استفاده واگن‌هاي ريلي نيز گازوئيل است، اما؛ قطعا با توجه به اين‌که جاده هفت برابر ريل مصرف انرژي دارد آنچه که از قيمت پايين گازوئيل به دست مي‌آيد قطعا براي بخشي که بيشترين استفاده را دارد، بالاتر خواهد بود.
پور سيد آقايي ادامه داد: در بسياري از کشورهاي دنيا شما فرق بين ميان گازوئيل و بنزين نمي‌بينيد اين در شرايطي است که ايران پس از چند بار تغيير نرخ بنزين را به ۱۰۰۰ تومان رسانده، اما؛ هنوز گازوئيل با قيمت ۳۰۰ تومان براي هر ليتر محاسبه مي‌شود.
وي با اشاره به يارانه ۲۰ ميليارد دلاري سالانه دولت به مصرف گازوئيل افزود: هر چند اين رقم براي تمام بخش‌هاي حمل‌ونقل است، اما؛ قطعا در صورتي که يارانه آن کنار رود اتفاق بسيار مثبتي براي راه‌آهن خواهد افتاد. اگر فرض کنيم تنها همين رقم يارانه گازوئيل به بخش راه‌آهن داده شود بسياري از مشکلات اعتباري ما حل خواهد شد.
مدير عامل شرکت راه‌آهن رايگان بودن حق دسترسي کاميون‌ها به جاده‌هاي کشور را دومين معضل مهم پيش‌روي صنعت ريلي عنوان کرد و ادامه داد: هرچند در بعضي از جاده‌ها يک مبلغي به عنوان عوارض استفاده از راه‌ها تعيين مي‌شود، اما؛ عملا کاميون‌ها براي استفاده از بخش قابل توجهي از جاده‌هاي کشور هيچ مبلغي را نمي‌پردازند که اين استفاده رايگان باعث بالا رفتن هزينه استفاده از راه‌آهن شده و مزيت نسبي آن را کاهش بدهد.
پور سيد آقايي با اشاره به تلاش صورت گرفته از سوي راه‌آهن در طول دو سال گذشته براي کاهش هزينه حق دسترسي به خطوط ريلي تصريح کرد: ما خوشبختانه توانسته‌ايم با پيگيري‌هايي که انجام گرفته حق دسترسي را از حدود ۵۷ درصد پايين آورده و به ۲۹ درصد کاهش دهيم که البته اين رقم نيز همچنان ايده‌آل به حساب نيامده و بايد بيش از اين پايين بيايد.
وي اضافه کرد: هرچند با موافقت دولت و کاهش حق دسترسي به راه‌آهن قدري توان رقابت ما با جاده افزايش پيدا کرده، اما؛ هنوز با توجه به رايگان بودن حق دسترسي به جاده‌ها اين براي راه‌آهن يک معضل مهم است.
مدير عامل شرکت راه‌آهن استفاده از منابع و حمايت‌هاي دولتي را ديگر گلوگاه مهم راه‌آهن دانست و اظهار کرد: هرچند طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته دولت تلاش کرده با استفاده از ابزارهاي متنوعي امکان کمک به عرصه ريلي را افزايش دهد، اما با توجه به اين‌که سال گذشته و سال جاري جزو سخت‌ترين سال‌هاي بودجه‌اي دولت به حساب آمده و در آن محدوديت‌هاي فراواني وجود دارد راه‌آهن نيز در اين حوزه با دشواري مواجه شده است.
پور سيد آقايي با بيان اين‌که استفاده از منابع حاصل از بودجه هدفمندي يارانه‌ها هنوز فراهم نشده، گفت: با توجه به هزينه بالايي که اجراي هدفمندي يارانه‌ها براي دولت دارد و البته بار هزينه‌هايي که کاهش پيدا نکرده دولت مجبور شده بخشي از سهم راه‌آهن را به اجراي يارانه نقدي در طرح هدفمندي يارانه‌ها اختصاص دهد.
وي افزود: طبق برنامه‌ريزي‌ها راه‌آهن بايد در سال جاري ۵۰۰ ميليارد تومان از محل اجراي هدفمندي يارانه‌ها دريافت کند، اما؛ تاکنون و با گذشت بيش از هفت ماه از سال ما تنها ۱۵۰ ميليارد تومان از اين مبلغ را دريافت کرده‌ايم که اين نشان‌دهنده فشارهاي موجود بر دولت در تأمين اعتبارات لازم براي اجراي اين طرح است.
مدير عامل شرکت راه‌آهن با اشاره به پيگيري‌هاي صورت گرفته از سوي راه‌آهن براي تعيين تکليف نرخ گازوئيل توضيح داد: ما در زمينه سوخت همواره به دنبال واقعي شدن نرخ‌ها بوده‌ايم. اين به خصوص براي گازوئيل که يارانه زيادي دريافت مي‌کند امري مهم و حياتي است.
پور سيد آقايي ادامه داد: از اين‌رو راه‌آهن درخواست کرده که دولت گزينه‌هاي پيش‌رو را بررسي کند که يا سهم ۲۰ درصدي راه‌آهن و راهداري از اجراي هدفمندي يارانه‌ها در زمينه نرخ سوخت پرداخت شود و يا بالا رفتن قيمت در اين زمينه امکان تخصيص اين سهم به وجود بيايد.
وي درباره ديگر گزينه‌هاي حمايتي دولت از راه‌آهن براي کوتاه‌مدت نيز اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به نگاه ويژه‌اي که دولت يازدهم به توسعه صنعت ريلي دارد ما گزينه‌هاي بسياري براي دريافت کمک داشته‌ايم. براي مثال راه‌آهن مي‌تواند در ازاي هر تن کيلومتر باري که اضافه مي‌کند از دولت کمک دريافت کند يا مقرر شده حدود ۱۵۰۰ ميليارد تومان از درآمدهاي گمرکي به راه‌آهن اختصاص پيدا کند. قانون ماده ۷۰ که در آن مقرر شده ۲۰ درصد از سهم نرخ سوخت به راه‌آهن و راهداري برسد نيز جزو همين دسته از امکانات مالي به حساب مي‌آيد.
مدير عامل شرکت راه‌آهن با بيان اين‌که راه‌آهن در حال حاضر در تنگناي مالي قرار دارد، تاکيد کرد: از درآمدهاي گمرکي تنها ۵۰ درصد از سهم راه‌آهن تخصيص پيدا کرده از محل هدفمندي يارانه‌ها نيز در سال گذشته ۵۰ درصد از ۳۵۰ ميليارد تومان و در سال جاري حتي کمتر از آن درصد به راه‌آهن تخصيص پيدا کرده است. هرچند با توجه به مشکلات بودجه‌اي دولت که از يکسو ادامه يافتن تحريم‌ها و از سوي ديگر کاهش مداوم قيمت نفت باعث آن شده نمي‌توان انتظار کمک‌هاي بسيار بزرگ را داشت، اما بايد بگوييم که راه‌آهن نيز مسائل و مشکلات اعتباري خاص خود را دارد و نياز به دريافت هزينه‌هايش را خواهد داشت.
پور سيد آقايي درباره اين که با توجه به محدوديت‌هاي اعتباري موجود تا چه حد اميد اين وجود دارد که راه‌آهن به عنوان يادگاري دولت يازدهم باقي بماند، تصريح کرد: از نظر برنامه‌ريزي براي کسب اعتبارات لازم و رسيدن به اهداف کلان ما به شدت اوضاع خوبي داريم و اگر بتوان براساس برنامه‌ها پول‌هاي جديد را وارد راه‌آهن کرد، قطعا دسترسي به وعده به يادگار گذاشتن راه‌آهن از دولت جاري امکان‌پذير خواهد بود.
وي توضيح داد: طبق برنامه‌ريزي‌هاي فعلي به غير از سهم ساخت حدود ۵۵ هزار ميليارد تومان اعتبار نياز داريم که از آن ميزان محاسبه ما اين است که ۲۵ هزار ميليارد تومان نيز از سوي بخش خصوصي وارد شود. با توجه به اين‌که ۱۰ هزار کيلومتر راه‌آهن در دست ساخت وجود دارد ما پيش‌بيني مي‌کنيم ۳۵ هزار ميليارد تومان اعتبار تنها براي ساخت راه‌آهن نياز باشد.
مدير عامل شرکت راه‌آهن با اشاره به پيش‌بيني حمايت وزارت نفت از راه‌آهن در قالب بند «ق» بودجه اضافه کرد: بنا شده از اين بخش حدود ۷.۵ ميليارد دلار معادل ۲۵ هزار ميليارد تومان در طول ۱۰ سال به راه‌آهن تخصيص پيدا کند. همچنين از محل اجراي ماده ۷۰ نيز در طول اين سال‌ها پيش‌بيني مي‌کنيم که حدود ۴۰۰۰ ميليارد تومان به راه‌آهن تزريق شود.
پور سيد آقايي با اشاره به طرح نمايندگان مجلس براي واگذاري يک ميليارد دلار از درآمدهاي حاصل از فروش ميعانات گازي به راه‌آهن نيز گفت: هرچند اين طرح از سوي شوراي نگهبان رد شد، اما؛ مي‌توان در صورت بهبود نسبي اوضاع منابع اعتباري دولت به طرحي شبيه به آن در برنامه‌هاي آتي فکر کرد.
وي اضافه کرد: در صورتي که اين رقم‌ها تخصيص پيدا کنند و البته بودجه سالانه راه‌آهن و شرکت ساخت نيز به دست آن‌ها برسد مي‌توانيم با استفاده از منابع اعتباري خارجي و جذب فاينانس و همچنين جذب سرمايه‌گذاران داخلي بخش قابل توجهي از اين مبلغ ۱۱۵ هزار ميليارد توماني مورد نياز را به دست آورده و در مسير هدف‌گذاري شده راه خود را ادامه دهيم.
مدير عامل شرکت راه‌آهن با ابراز اميدواري بسيار زياد نسبت به افزايش سهم راه‌آهن از سياست‌هاي موجود در برنامه ششم توسعه تصريح کرد: خوشبختانه در ۴۰ سياست اقتصادي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري دو بندي که به حمل‌ونقل اختصاص داشت مستقيما به حوزه ريل و به‌طور خاص افزايش مزيت آن در رقابت با ديگر بخش‌ها مختص بود. رهبر انقلاب همواره بر لزوم توسعه زيرساخت‌هاي ريلي تاکيد کرده‌اند و اين موضوع به شدت براي ما کمک‌حال بوده است.
پور سيد آقايي ادامه داد: در برنامه ششم توسعه در نظر داريم سهم راه‌آهن به‌طوري خاص تعريف شود. خوشبختانه دولت يازدهم به جاي اين‌که براساس سنت قبلي تلاش کند براي تمام بخش‌هاي اقتصاد برنامه‌ريزي کلان داشته باشد تنها براي چند بخش مهم و اولويت‌دار اقتصادي برنامه‌ريزي کرده است.
وي با بيان اين‌که راه‌آهن يکي از شش بخشي است که در برنامه ششم به شکلي دقيق مورد بررسي قرار گرفته، عنوان کرد: ما انتظار داريم با توجه به اين اولويت‌بندي اتفاق بسيار مثبتي براي راه‌آهن در برنامه ششم بيفتد و سهم اين بخش در برنامه‌ريزي‌هاي کلان کشور افزايش پيدا کند.
مدير عامل شرکت راه‌آهن با اشاره به طي شدن مراحل قانوني ايجاد صندوق توسعه حمل‌ونقل ريلي تاکيد کرد: در صورتي که بتوان مقدمات باقي‌مانده را پشت سر گذاشت با توجه به منابعي که مي‌توان از محل فروش نفت، دريافت عوارض و ديگر حوزه‌هاي درآمدي به وجود آورد صنعت ريلي مي‌تواند از يک بودجه اعتباري مطلوب بهره‌مند شود به اين شکل که در اين صندوق تنها منابع جديد براي استفاده از حوزه ريلي ريخته مي‌شود و هيچ بخش ديگري حق استفاده از آن را ندارد.
پور سيد آقايي با اشاره به اهميت بسيار زياد ورود راه‌آهن به کشور در راه توسعه اقتصادي و فرهنگي آن تصريح کرد: تجربه دنيا به‌طور خاص در دو کشور بزرگ چين و آمريکا به خوبي نشان مي‌دهد که وقتي راه‌آهن توسعه پيدا کرد موانع اقتصادي پيشرفت نيز يک به يک کنار رفتند و اقتصاد آن کشور شکوفا شد. براي مثال کشور چين رابطه‌اي مستقيم بين اقتصادش و راه‌آهن دارد و به نوعي رشد اقتصادي آن حاصل از سرمايه‌گذاري در اين بخش بوده است.
وي ادامه داد: دولت بايد هزينه مورد نياز براي رشد اقتصادي را در حال حاضر در راه‌آهن صرف کند تا بتوان براي آن برنامه‌ريزي جدي داشت.
مدير عامل شرکت راه‌آهن درخصوص اين که تا چه ميزان ضعف زيرسازي راه‌آهن در کاهش اقبال مردم از انتخاب آن تأثيرگذار است، تاکيد کرد: قطعا نمي‌توان اين موضوع را رد کرد که حوزه ريلي در برخي از مسيرها نياز به بهبود زيرسازي و افزايش کيفيت خدمات دارد. هرچند ما در مسيري مانند تهران - مشهد يا تهران – يزد به نوعي انتخاب اول مردم براي سفر به حساب مي‌آييم، اما؛ در برخي از حوزه‌ها نياز به بهبود زيرساخت‌ها وجود دارد.
پور سيد آقايي با اشاره به وضعيت نه چندان مطلوب راه‌آهن شيراز تاکيد کرد: با توجه به اين‌که اين راه‌آهن زودتر از موعد پيشرفت نهايي افتتاح شد، هنوز با مشکلات زيادي روبه‌رو است و با توجه به آن که حرکت در آن ادامه دارد ما با دو مشکل براي بهبود اوضاعش روبه‌رو هستيم. از يکسو نمي‌توان اين خط را به شکل کامل تعطيل کرد و از سوي ديگر با توجه به افتتاح آن بودجه‌ها به طرح‌هاي اولويت‌داري اختصاص پيدا مي‌کند که هنوز راه‌اندازي نشده‌اند.
وي با اشاره به معضل ايستگاه‌هاي بيرون شهر به عنوان يکي ديگر از دغدغه‌هاي راه‌آهن عنوان کرد: متأسفانه رويکردي که وجود داشت خارج ساختن ايستگاه‌هاي راه‌آهن از منطقه شهري به منظور جلوگيري از تداخل آن در ترافيک و قطارهاي زيرزميني بود، اين در شرايطي است که در صورت وجود ايستگاه راه‌آهن در مرکز شهر قطعا انتخاب آن از سوي مردم بيشتر مي‌شود.
مدير عامل شرکت راه‌آهن ادامه داد: با توجه به تاکيد وزير راه و شهرسازي خوشبختانه در زمينه ساخت ايستگاه‌ها تغييراتي به وجود آمده و براي مثال ايستگاه راه‌آهن همدان که قرار بود بيرون از شهر ساخته شود تغيير جايگاه داده و در درون منطقه شهري ساخته مي‌شود.
پور سيد آقايي خاطر نشان کرد: با توجه به امنيت بسيار بالاي راه‌آهن در قياس با ديگر وسايل حمل‌ونقل شهري به‌طوري که ما در طول ۱۰ سال گذشته هيچ تلفات جاني نداشته‌ايم، قطعا مي‌توانيم در صورت بهبود زيرساخت‌هاي راه‌آهن نسبت به بالا رفتن انتخاب آن از سوي مردم اميدوار باشيم.
وي درباره آخرين وضعيت قرارداد اين شرکت با ذوب‌آهن اصفهان براي خريد ريل‌هاي جديد از اين شرکت توضيح داد: همان‌طور که از سال گذشته قرارداد آن قطعي شد، ذوب‌آهن اصفهان وعده کرده که بتواند بخش قابل توجهي از نياز کشور را تأمين کرده و حتي مازاد آن را نيز توليد کند. ما نيز در جريان بازديدهايي که از اين شرکت داشته‌ايم در جريان آخرين وضعيت توليد ريل ملي قرار داريم که وعده شده تا ابتداي زمستان امسال اولين محصولش تحويل مي‌شود.
مدير عامل شرکت راه‌آهن افزود: آنچه که توليد مي‌شود قطعا براساس استانداردها خواهد بود و راه‌آهن نيز با توجه به سياستي که در حمايت از محصولات داخلي و اجراي اقتصاد مقاومتي دارد، قطعا آن را تشويق مي‌کند، هرچند جابه‌جايي مديريتي در ذوب‌آهن اعمال شده، اما؛ ما اميدواريم براساس برنامه‌ريزي‌ها ريل ملي تحويل شده و مورد استفاده قرار گيرد.
پور سيد آقايي درباره شکايت شرکت‌هاي واگن‌سازي از شرکت‌هاي حمل‌ونقل ريلي مبني بر ترجيح واگن‌هاي خارجي نسبت به محصولات آن‌ها نيز توضيح داد: وقتي سرمايه‌گذاران بخش خصوصي وارد اين عرصه مي‌شوند قطعا آنچه مطرح است تنها بحث بالا رفتن ميزان سود و خدمات‌رساني است. اگر تا پيش از اين به مديران دولتي اتهام‌زني مي‌شد که علاقه به خريد از خارجي‌ها دارند حالا بخش خصوصي فعال است که قطعا به بالا رفتن درآمدهاي خود مي‌انديشد.
وي اضافه کرد: از اين‌رو وقتي شرکت حمل‌ونقل ريلي به جاي استفاده از واگن ساخت داخل ترجيح مي‌دهد هزينه گمرک، انتقال، عوارض و رفت‌وآمدهاي به خارج را بپردازد، قطعا بايد مشکلي با محصولات داخلي داشته باشد.
مدير عامل شرکت راه‌آهن با بيان اين‌که صنعت واگن‌سازي ما نيز شرايطي شبيه به خودروسازي دارد، تاکيد کرد: بايد بپذيريم که ما در اين بخش مشکلاتي داريم و هنوز نتوانسته کيفيت کالايمان را با آنچه که در خارج توليد مي‌شود هماهنگ کنيم. شرکت‌هاي حمل‌ونقل مي‌گويند وقتي با خارجي‌ها قرارداد مي‌بندند همان تعداد واگن در زمان موعد تحويل مي‌شود، اما؛ وقتي با شرکت‌هاي داخلي قراردادي بسته مي‌شود بايد انتظار چند ماه تأخير را داشته باشيم.
پور سيد آقايي افزود: البته نمي‌توان تمام آن را نيز به شرکت‌هاي واگن‌ساز منوط کرد، زيرا؛ خارجي‌ها بر زمان دريافت سفارش مي‌توانند از بانک به‌طور نقدي وامي با بهره کم دريافت کنند، اما؛ شرکت‌هاي داخلي ما قطعا اين امکان را ندارد. با وجود تمام اين مسائل راه‌آهن بارها اعلام کرده که استفاده از واگن‌هاي داخلي را تشويق مي‌کند تا هم به چرخ اقتصادي کشور کمک شود و هم توليدات داخلي افزايش پيدا کند، اما؛ راه‌آهن در اين زمينه نقش زيادي ندارد، زيرا؛ اين شرکت‌هاي بخش خصوصي هستند که ميان گزينه‌هاي مختلف انتخاب مي‌کنند.
وي درباره اين که مردم در آينده‌اي نزديک بايد خود را براي شنيدن چه خبر خوشي از راه‌آهن آماده کنند نيز گفت: ما برنامه‌ريزي‌هايي داشتيم که نتايج آن‌ها در طول ماه‌هاي آينده مشخص مي‌شود، اما؛ به‌طور خاص براي مسير تهران – مشهد که پرترددترين مسير مسافري ريلي به حساب مي‌آيد، برنامه‌ريزي‌هاي مناسبي صورت داده‌ايم.
مدير عامل شرکت راه‌آهن خاطر نشان کرد: کاهش زمان تردد قطارها در اين مسير به پايين‌ترين حد ممکن و البته شروع فرآيند برقي‌سازي اين مسير بزرگ قبل از نهايي شدن مبلغ فاينانس طرحي است که راه‌آهن آن را به شکل جداگانه پيگيري کرده و اميدواريم در آينده نزديک در اين زمينه براي مردم خبري خوش داشته باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن