تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803334240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیاز صنعت حمل ونقل ریلی به 35هزار میلیارد تومان سرمایه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرعامل راه آهن اعلام کرد: نیاز صنعت حمل ونقل ریلی به 35هزار میلیارد تومان سرمایه مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: برای تحقق رشد 17 درصدی حمل و نقل ریلی تا سال 99،به 35 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این بخش نیاز است.
۱۳۹۴ شنبه ۲۳ آبان ساعت 14:34

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا، محسن پورسید آقایی امروز(شنبه) در هفدهمین همایش بین المللی حمل و نقل ریلی افزود: اکنون سالانه 34 میلیون تن بار با حمل و نقل ریلی جابه جا می شود در حالی که در پایان سال 99 این رقم باید به 91 میلیون تن افزایش یابد.
وی، رشد کنونی صنعت حمل و نقل ریلی را هشت درصد بیان کرد و گفت: درصددیم رشد این بخش را سالانه به 17 درصد افزایش دهیم.
وی با بیان این که در سال های گذشته راه آهن عقب ماندگی زیادی داشته است، گفت: برای جبران آن باید همه تلاش کنیم تا بتوانیم شاهد رونق آن در دوران پساتحریم باشیم.
پورسیدآقایی با اشاره به برنامه توسعه راه آهن جمهوری اسلامی ایران در دوران پسا تحریم افزود: با لغو تحریم ها، توسعه حمل و نقل ریلی باید با سرعت بیشتری دنبال شود تا بتوانیم در پایان سال 99 شاهد جابه جایی 43 میلیون مسافر بین شهری باشیم.
وی ادامه داد: برای رسیدن به این اهداف، راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیازمند 583 لوکوموتیو، 28 هزار واگن باری و یک هزار و 520 واگن مسافری است و بخش خصوصی می تواند در این زمینه سرمایه گذاری های خود را افزایش دهد.
مدیرعامل شرکت راه آهن ا بیان اینکه از 35 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل ریلی 56 درصد آن باید توسط بخش خصوصی انجام شود، افزود: در حوزه میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز 20 هزار میلیارد تومان خواهد بود.
وی گفت: در صورتی که صنعت حمل ونقل ریلی به جایگاه واقعی خود ارتقا یابد در این صورت شاهد صرفه جویی 2.7 میلیارد لیتر گازوئیل خواهیم بود؛ همچنین در بخش کاهش آلاینده ها 64 میلیارد تومان و در کاهش خسارات حوادث رانندگی نیز 90 هزار میلیارد تومان صرفه جویی خواهیم کرد.
پورسیدآقایی افزود: با توجه به افزایش درآمدهای دولت و احتمال افزایش بودجه عمرانی کشور، بتوانیم منابع مالی مورد نیاز برای انجام طرح های توسعه در صنعت حمل و نقل ریلی را فراهم کنیم.
وی تاکید کرد: با لغو تحریم ها منابع مالی دولت و بانک مرکزی آزاد می شود، روزانه صادرات 500 هزار بشکه نفت افزایش می یابد و در این صورت بودجه عمومی دولت بین 5.5 تا 11 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.
وی در ادامه به استفاده از منابع مالی از محل فاینانس (سرمایه گذاری خارجی) تاکید کرد و گفت: در این صورت می توانیم با استفاده از منابع مالی سرمایه گذاران خارجی، نوسازی ناوگان را به صورت مشارکتی آغاز کنیم و این مساله با انتقال تکنولوژی روز دنیا به بخش صنعت ریلی بهره وری در این بخش را نیز ارتقا خواهد داد.
مدیرعامل راه آهن همچنین به موقعیت جغرافیایی ایران در منطقه نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت کشورمان در منطقه، توسعه ترانزیت بسیار مورد توجه قرار گرفته به طوری که هم اکنون همه بارهای کشورهای شمالی از جنوب به شمال تنها با گذر از مسیر ایمن ایران عملی صادر می شوند.
وی، تمایل چینی ها و هندی ها برای سرمایه گذاری در چابهار را نشانه اهمیت توسعه صادرات در حوزه صنعت حمل و نقل ریلی دانست.
پورسیدآقایی به اهمیت اتصال راه آهن به کشورهای منطقه نیز اشاره کرد و افزود: هم اکنون خط آهن بندرعباس از طریق سرخس به ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان متصل می شود و مسیر جدید اینچه برون نیز ما را به طور مستقیم به ترکمنستان و ازبکستان وصل کرده است.
وی گفت: با احداث خط آهن قزوین-رشت به آستارا، تلاش خواهیم کرد تا دی ماه سال آینده، خط آهن آستارا به آستارای جمهوری آذربایجان وصل شود.
مدیرعامل شرکت راه آهن درباره میزان ترانزیت بار نیز گفت: در سال 1392 ترانزیت بار توسط خط آهن 500 هزار تن بود که در سال گذشته به 80 هزار تن رسید؛ امسال پیش بینی می کنیم به 2 میلیون تن افزایش یابد.
وی با بیان اینکه مصرف سوخت در حمل و نقل ریلی یک هفتم حمل و نقل جاده ای است، این مساله را نکته مثبتی برای ضرورت توجه به توسعه حمل و نقل ریلی در کشور دانست و افزود: حمل ونقل ریلی باید به کانون توسعه کشور تبدیل شود تا بتوانیم از محل صرفه جویی در مصرف سوخت، شرکت نفت 7.5 میلیارد دلار به راه آهن پرداخت کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن