تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821052587




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا آتش به جان اروپا افتاد؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: چرا آتش به جان اروپا افتاد؟ فرشید غضنفرپور - تا همین لحظه نگارش این گزارش بیش از 160 نفر در انفجارها و عملیات تروریستی شب گذشته در پاریس کشته شده اند و شمار زخمی ها از عدد 200 فراتر رفته، زخمی هایی که گفته می شود حال بسیاری از آنان وخیم تر از آن است که بتوان به زنده ماندنشان امیدی داشت. اما چرا به این آسانی هفت منطقه از پایتخت فرانسه هدف حملاتی چنین وحشیانه و افسار گسیخته قرار گرفت؟
۱۳۹۴ شنبه ۲۳ آبان ساعت 12:52

خبرگزاری پانا+پاریس

به گزارش خبرنگار سیاسی پانا، یکی از بازماندگان حمله به کنسرت "باتاکلان" به سی ان ان گفت: مهاجمان دیوانه وار تیراندازی می کردند. چنان ما را هدف قرار می دادند که گویی ما دسته ای پرنده هستیم!  گزارش‌ها حاکی است، دو مرد مسلح دست‌کم 20 گلوله به سمت جمعیت شلیک کردند و نزدیک به 100 نفر از حاضران را گروگان گرفتند.  این گروگان‌گیری در نزدیکی مرکز هنری «باتاکلان» انجام شد. حالا فرانسوا اولاند می تواند هر چقدر که دلش می خواهد برای تروریست ها خط و نشان بکشد. او گفته است: جنگ بی‌رحمانه‌ای را علیه تروریسم آغاز می‌کنیم، اما صبح امروز گروه تروریستی تکفیری داعش در مجله اینترنتی خود "دابق" به زبان فرانسوی ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت حملات تروریستی پاریس تهدید کرد که پس از فرانسه اکنون نوبت ایتالیا، انگلیس و آمریکاست.   کلیدی ترین جمله را در مورد حملات شب گذشته یکی از شاهدان عینی به نقل از مهاجمان گفت. رسانه‌ها از قول یک شاهد عینی مدعی شده‌اند یکی از افراد حمله‌کننده، هنگام تیراندازی فریاد زده: «این برای سوریه است.» کشوری که 4 سال است درگیر جنگ داخلی است و فرانسه نیز در چهار سال گذشته در خط مقدم کشورهایی قرار داشته که برای مخالفان نظام اسد پول و آموزش های نظامی جمع آوری کرده است. رهبر معظم انقلاب در دیدار با شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت در تاریخ 12 خرداد ماه سال گذشته فرمودند: برخی کشورهای منطقه اکنون با  کمک به گروه های تکفیری، از کشتار و جنایات آن ها در سوریه و برخی کشورهای دیگر حمایت می کنند اما در آینده نه چندان دور، این گروه ها بلای جان همان کشورهای حامی خواهند شد و در نهایت مجبور خواهند بود که با هزینه زیاد، آن ها را از بین ببرند. فرانسه در ماه های گذشته کنفرانس دوستان سوریه را برگزار کرد. کنفرانسی با عنوان مبارزه با داعش اما در واقع به منظور سرنگونی دولت اسد. خروجی این کنفرانس کمک به مخالفان اسد و ارسال سلاح برای آنان بود. سلاح هایی که اندک زمانی بعد به دست نیروهای داعش در سوریه افتاد. در واقع تا زمانی که مسکو حملات هوایی به داعش را آغاز نکرد، این گروه تروریستی همچنان به حملات و ویرانگری های خود در سوریه ادامه می داد. بشار اسد در پیامی ویدیویی به مناسبت حملات شب گذشته پاریس گفته است: فرانسه چیزی را تجربه کرد که ما در پنج سال گذشته با آن زندگی می کنیم، تروریست.   در پنج سال گذشته به ترتیب ماموریت های اخضر ابراهیمی و کوفی عنان در سوریه شکست خورده است. هر دو دیپلمات سالخورده بین المللی پس از استعفا تاکید کرده اند که کارشکنی از سوی آمریکا و عربستان یکی از دلایل به نتیجه نرسیدن مذاکرات صلح بوده است. حالا باراک اوباما در پیامی به مناسبت حوادث پاریس گفته است: با رییس جمهور فرانسه تماس نگرفتم، زیرا می دانم شدیدا مشغول رسیدگی به حوادث پاریس است.
وی افزود: مردم فرانسه بدانند که در کنار آن ها ایستاده ایم و از آن ها حمایت خواهیم کرد. این ها همه جملاتی است که در این مواقع از سوی دفتر روسای جمهور و نخست وزیرهای جهان تنظیم می شود و به نام آنان انتشار می یابد. در میان پیام هایی که برای رئیس جمهور فرانسه فرستاده شده، پیام های عربستان، ترکیه و قطر هم وجود دارد. سه کشوری که همین حالا مظنون به حمایت مالی و تسلیحاتی از داعش هستند. پس از حمله نیروهای هوایی روسیه به پایگاه های داعش در سوریه، ارتش روسیه تصاویری از ده ها خودروی تویوتا که ارتش سوریه در نبردهای خود با داعش مصادره کرده است، به شرکت ژاپنی تویوتا تحویل داد. در این گزارش آمده است که 22 هزار و پانصد خودرو را شرکت واردات سعودی، 32 هزار خودرو توسط قطر، 11 هزار و 650 خودرو توسط امارات و 4 هزار و 500 دستگاه خودرو توسط ارتش اردن با ضمانت نامه بانک های سعودی خریداری کرده اند. تمام این خودروها اینک نزد گروه تروریستی داعش است. تعداد خودروهای  داعش از نوع تویوتا بیش از 60 هزار دستگاه است و تمام آن ها از نوع تویوتای دوکابین است. مقام های امریکایی نیز اعلام کردند که تحقیقاتی درباره چگونگی دستیابی داعش به این تعداد بسیار زیاد از خودروها آغاز کردند؛ اما ناظران می گویند که واشنگتن خود صدها دستگاه از این نوع خودرو به سوریه وارد کرده است. شرکت ژاپنی تویوتا نیز اعلام کرد که فروش خودروها به سوریه را از سال 2012 به حالت تعلیق درآورده است. خرید خودروهای تویوتا که به بخشی از نماد داعش تبدیل شده است، تنها بخشی از کمک های مالی و تسلیحاتی از سوی کشورهای عربی و غربی به این گروه تروریستی است. اولاند در پیام خود به مردم فرانسه گفته است: می داند مهاجمین از کجا آمده‌اند، او ناامید از نیروهای پلیس و امنیتی، ارتش را برای برقراری امنیت در پاریس فراخوانده است. به نظر می رسد، پس از انقلاب های خون بار این کشور یکی از معدود دفعاتی است که امنیت پاریس بر عهده ارتش فرانسه خواهد بود. این بار پاریس و شاید فردا لندن، مورد حملات وحشیانه تروریست ها قرار بگیرند. وحشت انگیزتر آن که با وجود نزدیکی سالگرد حمله به نشریه شارلی ابدو در پاریس، باز هم نیروهای امنیتی فرانسه آمادگی مقابله با حملات را نداشته و از هفت نقطه (البته تا این جای کار) مورد حمله قرار گرفته اند. آیا فرانسه از حملات شب گذشته درس می گیرد؟ به نظر می رسد که پاسخ منفی است. وقتی نخست وزیر اسرائیل می گوید برای مبارزه با ترور در کنار فرانسه خواهد ایستاد و می دانیم که شکل گیری داعش از اهداف امنیتی تل آویو بوده و اگر مستقیما در شکل گیری آن نقش نداشته، اما از ثمرات وجود آن بسیار بهره مند شده است. ملت فرانسه باید در انتخاب دوستان و دشمنان خود تجدیدنظری اساسی کند. کشورهایی که به عنوان متحد فرانسه همواره در کنفرانس های این کشور حاضر شده اند، اینک مهمترین حامیان مالی و تسلیحاتی تروریست ها هستند. البته نقش عربستان و امارات در این میان انکار ناپذیر است. این دو حتی از سوی رسانه های غربی نیز در مظان اتهام حمایت از تروریست ها قرار دارند. قول از چراغ بیرون آمده، بازگشتش را به درون چراغ امیدی نیست، اما به نظر می رسد آنان که وضعیت منطقه و جهان را به اینجا کشاندند، باید منتظر روزهای بدتری باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن