تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813227360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاست‌های دولت به نفع صنعت دام کشور نیست


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
دام، گوسفند، دامداری سیاست‌های دولت به نفع صنعت دام کشور نیست

رئيس اتحادیه دامداران:
سیاست‌های دولت به نفع صنعت دام کشور نیست
رئيس اتحادیه دامداران از سیاست‌های متناقض دولت روحانی در قبال صنعت دام کشور انتقاد کرد.



 به گزارش سرویس اقتصادی "جام نیـوز"،سعید سلطانی سروستانی بیان داشت: بهتر است دولت به قوانینی که قانونگذار از سال 88 ساعت ها برای آن وقت گذاشته تا به تصویب برساند و پیش‌بینی‌هایی برای حمایت از تولید کرده است عمل کرده تا به این ترتیب دغدغه‌های تولیدکننده‌ها کاهش پیدا کند.

وی افزود: از سال 88، خرید تضمینی شیر و گوشت در ماده 20 قانون نظام جامع دامپروری کشور بیان شده، و دولت مکلف خرید تضمینی شیر و گوشت قرمز شده است. اما آیا دولت به این قانون عمل کرده است؟
وی تاکید کرد: شیر و گوشت دو عنصر غذایی مهم آهن و کلسیم را دارا هستند و منافع زیادی برای سلامتی مردم دارد، اگر دولت کمک نکند تا مردم بتوانند نه به اندازه زیاد بلکه به اندازه کافی و مورد نیاز این دو ماده غذایی را استفاده کنند دودش به چشم خود دولت می‌رود و باید در جایی دیگر به دلیل سالم نبودن جسم و سلامتی مردم تاوان آن را پس بدهد.
سلطانی‌سروستانی ادامه داد: دولت‌ ماده‌ای از قانون را که مربوط به حمایت از دامدار و تولیدکننده است به فراموشی سپرده است، اگر روند این چنین ادامه داشته باشد، به سال‌های اوایل انقلاب که 80 درصد نیاز گوشت و لبنیات کشور از خارج کشور تامین می‌شد بازخواهیم گشت، بنابراین حالا که به تلاش دامداران به خودکفایی نسبی در زمینه دام رسیده‌ایم دولت قدر این تلاش‌ها را باید بداند و حمایت کند.این کارشناس دامداری گفت: در فاز اول اجرای هدفمندی یارانه 30 درصد از دامداران‌ ما ریزش پیدا کردند، و نتوانستند دوام بیاورند همین‌ها هم که الان باقی مانده‌اند مجبور هستند دام خود را بفروشند تا بتوانند دام بعدی را زنده نگه دارند و این چنین از ظرفیت خود می‌کاهند.
وی اضافه کرد: با ادامه این روند بیشتر دامداری‌ها یا تعطیل شده‌اند یا با ظرفیت ناقص کار می‌کنند، و این به معنای مرگ تدریجی دامدار خواهد بود، سکوت کنونی دامدار به این دلیل است که صدایش به جایی نرسید و کسی داد او را نستاند.
سلطانی‌سروستانی بیان داشت: در کل سیاست‌های متناقضی وجود دارد که به نفع صنعت دام کشور نیست، الان گوشت برزیلی وارد کشور می‌شود از آن طرف بیان کرده‌اند که صادرات دام به کشورهای دیگر آزاد است. دست دلالان را هم آزاد گذاشته‌اند و در این میان دامدار هیچ سودی نمی‌برد بلکه سود این جریان به جیب دلال‌ها خواهد رفت.
وی در پایان خاطرنشان کرد: گاوهایی که به صورت قاچاق از سیستان وارد کشور می‌شود نه تنها به پرواربندی گوساله دامدار خودمان لطمه می‌زند بلکه بیماری را هم انتقال می‌دهد، گوشت یخ‌زده هم که وارد کشور می‌شود بنابراین دیگر با چنین روندی انگیزه‌ای برای تولید دام نمی‌ماند و دامدار تمایلش برای صادرات و قاچاق به ترکیه و همچنین عرضه نکردن دامش در داخل کشور بالا خواهد رفت./نسیم/110



۲۱/۰۸/۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن