تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821005273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح برج فناوري دانشگاه صنعتي اميرکبير در آينده نزديک


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۵ق.ظ)
افتتاح برج فناوري دانشگاه صنعتي اميرکبير در آينده نزديک موج-رئيس دانشگاه صنعتي اميرکبير از افتتاح برج فناوري اين دانشگاه در آينده نزديک خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد احمد معتمدي در افتتاحيه نخستين کنفرانس مهندسي و تکنولوژي‌هاي سبز براي آينده پايدار گفت: اهدافي که در زمينه توسعه پايدار در دنيا مطرح مي‌شود بسيار آرماني و وسيع است که تقريباً تمامي زمينه‌ها را شامل مي‌شود.
وي افزود: دانشگاه اميرکبير، پنج تا 6 محور توسعه پايدار را به عنوان رويکردهاي اساسي فعاليت خود در حوزه‌هاي آموزشي، پژوهشي و فناوري تعريف و مشخص کرده است و البته اين امر، به معناي ناديده گرفتن ساير زمينه‌ها نيست بلکه جهت گيري‌هاي ما با توجه به اولويت و نيازهاي واقعي کشور را مشخص مي‌کند.
معتمدي بيان کرد: پايان دادن به فقر در تمام حالات و اشکال در همه جا، يکي از اهداف توسعه پايدار است که بسيار آرماني به نظر مي‌رسد و البته حرکت در اين مسير، يکي از اهداف دانشگاه‌ها در تمام دنياست.
وي با بيان اينکه ايجاد زندگي سالم و ارتقاي سلامت افراد نيز ديگر هدفي است که در توسعه پايدار، مدنظر قرار دارد، خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتي اميرکبير با توجه به اهميت مقوله سلامت،اقدامات خود در اين زمينه را در دانشکده مهندسي پزشکي و پژوهشکده‌هاي مرتبط پيگيري مي‌کند.
معتمدي تصريح کرد: تأمين دسترسي و مديريت پايدار آب و سيستم فاضلاب براي همه نيز از ديگر اهداف توسعه پايدار است که دانشگاه اميرکبير، تحقق اين هدف را در دانشکده عمران و مراکز پژوهشي مرتبط دنبال مي‌کند. وي يادآور شد: تأمين دسترسي به انرژي قابل اتکا، پايدار و مقرون به صرفه براي همگان به عنوان ديگر هدف تعيين شده در توسعه پايدار محسوب مي شود که دانشگاه اميرکبير در اين زمينه نيز اقدامات موثري انجام داده که تعريف پروژه هوشمندسازي شبکه برق کشور توسط گروه قدرت دانشکده مهندسي برق از جمله آن‌ها است.
وي تاکيد کرد: ايجاد زيرساخت‌هاي پژوهش و نوآوري به عنوان يکي ديگر از اهداف توسعه پايدار مطرح است که ما بايد در اين زمينه حرکت‌هاي جدي‌تري داشته باشيم و خوشبختانه براي تحقق آن، احداث برج فناوري و افزايش مراکز رشد و شرکت‌هاي دانش بنيان را در دستور کار خود قرار داده‌ايم.
معتمدي، افزايش آمار مراکز رشد دانشگاه اميرکبير طي دو سال گذشته و فراهم آوردن زمينه مناسب براي رشد شرکت‌هاي دانش بنيان را از جمله اقدامات حمايتي اين دانشگاه از فعاليت‌هاي نوآورانه ارزيابي کرد.
وي يادآور شد: دانشگاه پلي تکنيک (صنعتي اميرکبير)از همان ابتداي فعاليت، برقراري ارتباط با صنعت را سرلوحه خود قرار داده و جزو دانشگاه‌هاي منحصر به فرد کشور در اين زمينه است که تعريف پروژه‌هاي مشترک و انعقاد قراردادهاي همکاري با بخش‌هاي صنعتي دولتي و غيردولتي در امتداد اين رويکرد صورت گرفته است و امروز نيز شاهد امضاي قرارداد همکاري با شرکت پژوهش و فناوري پتروشيمي خواهيم بود.
بهرام ناصرنژاد رئيس دانشکده مهندسي شيمي دانشگاه صنعتي اميرکبير نيز در اين مراسم ضمن اشاره به رشد روز افزون و توسعه سريع فعاليت‌هاي صنعتي در دنيا، آلودگي‌هاي زيست محيطي را از جمله عوارض اين پديده عنوان کرد.
رئيس دانشکده مهندسي شيمي دانشگاه صنعتي اميرکبير افزود: سازمان ملل متحد در سال 1987 کميسيوني به منظور توجه به مخاطرات محيط زيستي تشکيل داد و به صنايع مختلف توصيه کرد جهت گيري‌هاي خود را به سمت توسعه پايدار و فرآيندهاي سبز تغيير دهند.
وي خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتي اميرکبير نيز سال هاست دستيابي به اهداف توسعه پايدار را به عنوان شعار و رويکرد اصلي خود قرار داده و برگزاري کنفرانس مهندسي و تکنولوژي‌هاي سبز براي آينده پايدار نيز در مسير تحقق اولويت‌هاي کشور و دانشگاه،در دستور کار قرار گرفت.
ناصرنژاد ابراز اميدواري کرد برگزاري سمينارهايي از اين دست، به نتايج مثبت و موثري همچون ترسيم نقشه راه کشور براي آينده اي سبز منجر شود.
رئيس دانشکده مهندسي شيمي دانشگاه اميرکبير، اين انديشه که کره زمين، ميراث به جاي مانده از گذشتگان براي بشر امروزي است را باوري نادرست خواند و گفت:بهتر است به جاي اين شعار، بيانديشيم که ما زمين را از فرزندانمان قرض گرفته‌ايم و بايد طوري زندگي کنيم که کره زمين را بدون مشکلات زيست محيطي به نسل آينده تحويل دهيم.
نخستين کنفرانس مهندسي و تکنولوژي‌هاي سبز براي آينده پايدار به همت دانشگاه صنعتي اميرکبير و با همکاري شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران، شرکت پژوهش و فناوري پتروشيمي و صندوق ملي محيط زيست تدارک يافته و به مدت دو روز در محل اين دانشگاه برگزار مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن