تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812192306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی مسؤولان یک رسانه عکس‌های تلخ و خشن درخواست می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹




1447248029212_123.jpg

سالمی نیگجه، عکاس خبرگزاری AP آمریکا با حضور در بخش بین الملل نمایشگاه مطبوعات از رسالت بزرگ عکاسان گفت و اینکه می‌توانند با عکس‌های خود منشاء تغییرات جهانی شوند. به گزارش بخش رسانه ایسنا، کارگاه عکاسی «چشم بشر» مروری بر عکاسی خبری از آغاز تاکنون با حضور وحید سالمی نیگجه عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرسAP چهارشنبه، ٢٠ آبان در بخش میز تخصصی بخش بین‌الملل بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد. سالمی نیگجه در ابتدای این کارگاه درباره تاریخچه عکاسی گفت: تاریخ تصویرگری به سی هزار سال پیش برمی‌گردد، در واقع هزاران سال قبل از اختراع خط، تصویرگری وجود داشت. بشر در طول تاریخ، تصویرگری انجام می‌داد اما نمی‌توانست نور را ثبت کند تا اینکه در سال ١٩٢٦، با ثبت نور هنر عکاسی صورت گرفت. وی درباره وضعیت نخستین عکاسان و ابزارهای آنها بیان کرد: ابزارهای اولیه‌ای که برای عکاسی بسیار بزرگ بود و به سختی حمل و نقل می شد. عکاسانی که برای عکاسی صحنه‌های جنگ و حوادث می‌رفتند به وسیله کالسکه وسایل عکاسی خود را حمل می‌کردند تا بتوانند تمامی ابزارهای خود را همراه داشته باشند. این عکاس درباره بازسازی عکس‌ها طول تاریخ گفت: بسیاری از عکاسانی که نمی‌تواستند به صحنه های جنگ بروند، صحنه‌ها را برای عکاسی بازسازی می‌کردند؛ ساختن فضای عکس در آن زمان بسیار مرسوم بود در صورتی که در حال حاضر بازسازی از یک واقعه تاریخی کاری نابخشودنی و غیر حرفه‌ای است. عکاس خبرگزاری AP با اشاره به اینکه عکس‌های مستند و خبری با موضوع‌های ناگوار و ناراحت‌کننده است، اظهار کرد: در عکاسی خبری و مستند همیشه تلخی‌ها برجسته می‌شوند زیرا عکاسی مثل بسیاری از هنرها به مسائل اقتصادی وابسته است؛ زمانی که مسئولان یک رسانه درخواست سوژه‌های تلخ و خشن می‌کنند، عکاسان نیز باید عکس‌هایی با این موضوعات تهیه کنند؛ البته دلیل به تصویر کشیدن ناگواری‌های دنیا به علاقه‌مندی مردم نیز برمی‌گردد چون آنها می‌خواهند از وضعیت زندگی هم نوع‌های خود با خبر شوند. سالمی نیگجه درباره تبدیل شدن عکاسی به یک هنر مستقل گفت: عکاسی به مرور زمان از اهمیت خاصی برخوردار شد تا جایی که به عکاسان عنوان چشم بشر را دادند و عکاسی بخشی از فرهنگ جامعه و هنری مستقل از نقاشی شناخته شد. وی درباره رسالت اصلی عکاس بیان کرد: عکاسان تنها عکس را برای ثبت لحظات و آرشیو کردن وقایع نمی‌گیرند بلکه رسالتی فراتر دارند آنها باید با عکس‌های خود روی جامعه تاثیر بگذارند و در مواقعی، منشا تغییرات شوند و چشم بشر در طول تاریخ باشند. این عکاس ادامه داد: عکاسان تنها نباید در انتظار وقوع یک اتفاق باشند و سپس از وقایع عکسبرداری کنند بلکه در بسیاری از مواقع خودشان باید به سراغ سوژه‌های اتفاق نیفتاده بروند. برای مثال پیش از جنگ جهانی دوم و شروع تیراندازی، عکاسان از صحنه‌های مهم پیش از آغاز جنگ عکس می‌گرفتند. وی در پایان صحبت‌هایش گفت: ما در ایران عکاسان خبری بسیاری داریم اما عکس خبری و مستند وجود ندارد چون لازمه عکس‌های مستند و خبری، داشتن مطبوعات به معنای واقعی است؛ مطبوعاتی که پشتوانه محکم اقتصادی داشته و تبلیغات در آن نقش پررنگی دارد چون تبلیغات به عنوان خون در بدن رسانه‌ها عمل می‌کند. انتهای پیام








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن