تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820087180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لبنان مرحله انفجار را پشت سر گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: لبنان مرحله انفجار را پشت سر گذاشت


خاورميانه- همشهري امارات:
وزير سابق آموزش و پرورش لبنان در گفت‌وگو با روزنامه همشهري، اتفاق‌نظر ميان طرف‌هاي لبناني در دوحه را اتفاق نظري اساسي و ضروري برشمرد و گفت:

تمامي طرف‌هاي سياسي لبنان لازم بود كه دريابند ادامه رويارويي‌ها و راهكارها و ابزارهاي استفاده شده، روندي ويرانگر براي لبنان بود.
پترس حرب با اشاره به خطر اصلي لبنان كه رژيم صهيونيستي است گفت: نكته مثبت اين بود كه تمامي طرف‌هاي لبناني پس از تحولات اخير دريافتند كه خطر و تهديد همگي را هدف قرار داده و تنها مربوط به گروه يا مجموعه سياسي خاصي نيست.

وي افزود: آنهايي كه به ابزارها و راهكارهاي نامناسب روي آوردند و آناني كه به مواضع تند و راديكال تمايل نشان مي‌دادند، دريافتند كه عملكردشان اشتباه بوده و در درجه بعد و در نتيجه اين درك و دريافت‌ها، نوعي از باور و اعتقاد عمومي ايجاد شد كه مي‌بايد به مذاكره بازگشت و توازن قدرت از نو شكل گيرد و رئيس جمهور انتخاب شود تا به مرحله جديدي وارد شد كه بتواند روح آرامش و امنيت و ثبات و حيات دمكراتيك را در كالبد كشور بدمد.

حرب در ادامه با اشاره به نتايج كنفرانس دوحه، اين نتايج را تحكيم اين باور و اعتقاد عمومي با كوتاه آمدن هر كدام از طرف‌هاي لبناني از برخي مواضع و خواسته‌هايشان دانست، مسئله‌اي كه باعث تحقق اين اتفاق نظر شد.

وزير سابق آموزش و پرورش لبنان در پاسخ به پرسش ديگر همشهري درباره اينكه آيا اتفاق نظر دوحه نوعي آشتي بوده يا آرامش موقت و ناپايدار و يا وفاق و همبستگي ميان طرف‌هاي سياسي لبنان، اين اتفاق نظر را طرح و گام جدي به سوي وفاق و همبستگي ميان لبناني‌ها و حل مشكلات موجود و وحدت ملي عميق توصيف كرد كه موفقيت آن هم بستگي به ميزان جديت طرف‌هاي لبناني و نواياي حسنه آنها دارد.

وي در ادامه با ابراز اميدواري از اينكه در مرحله آتي لبنان شاهد كارشكني در روند وفاق ميان لبناني‌ها نباشد، اولين آزمون مهم‌اش روي لبناني‌ها در حال حاضر را تشكيل دولت وحدت ملي دانست كه اگر بدون هيچ مانع و مشكلي شكل گيرد، بي ترديد رويكرد لبناني هم مشخص خواهد شد.

نماينده كنوني پارلمان لبنان افزود: اگر خداي ناكرده چنين چيزي اتفاق نيفتد، عقبه‌ها و مشكلات و شرط‌هاي دو طرفه را در پيش خواهيم داشت. در اين صورت است كه مي‌توان اين سئوال را مطرح كرد كه آيا گام دوحه گامي جدي بوده يا غيرجدي.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با روزنامه همشهري ابراز اميدواري كرد كه وحدت نظر ميان لبنان به طور كامل شكل گرفته و لبنان شاهد آغاز مرحله‌اي جديد بدون هيچ مشكل و معضلي باشد.

وزير سابق آموزش و پرورش لبنان با اشاره به ثبات سياسي در اين كشور، تصريح كرد: لبنان مرحله انفجاري را كه بدان نزديك شده بود، از سر گذراند. اما گذر از اين انفجار يك چيز است و ثبات سياسي چيزي ديگر. لبنان در حالي اين مرحله را پشت سر مي‌گذارد كه رو به سوي ثبات گذارده است و اين اميد و آرزوي ماست.

پترس حرب با پيش بيني اينكه لبنان در مرحله آتي شاهد شرايط اقتصادي بسيار موفق و خيزشي اقتصادي خواهد بود، گفت: بي ترديد لبنان به قبله تمامي سرمايه‌گذاران جهاني و منطقه‌اي بدل خواهد شد زيرا اين كشور گزينه‌اي مثبت براي سرمايه‌گذاري‌هاست.

وي آغاز حركت و خيزش توليد و اقتصادي كه بتواند لبنان و جامعه و زندگي در آن را متحول سازد را گره خورده با حل مشكلات اجتماعي، اقتصادي و مالي دانست كه اين امر به نوبه خود نيازمند وقت و زمان است.

پترس حرب تاكيد كرد: اگر بتوانيم اين امر را از طريق ايجاد شرايطي مناسب براي پيشرفت محقق سازيم، بي ترديد تمامي اين مشكلات اقتصادي از پيش رو برداشته خواهد شد.
وزير سابق آموزش و پرورش لبنان در پايان اين گفت‌وگو نقش ايران در حل مسائل و رويدادهاي كشورش را ارزيابي كرد و گفت: ايران توانست در كنفرانس دوحه نيز نقشي قابل قبول را به عهده گيرد.

منبع: همشهري امارات

تاريخ درج: 8 خرداد 1387 ساعت 18:34 تاريخ تاييد: 8 خرداد 1387 ساعت 21:42 تاريخ به روز رساني: 8 خرداد 1387 ساعت 21:33
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 294]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن