تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810501137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش بینی برداشت 100 کیلو زعفران از سطوح زیر کشت در خمین


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین به پانا خبر داد: پیش بینی برداشت 100 کیلو زعفران از سطوح زیر کشت در خمین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین گفت: برداشت زعفران نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است و به طور میانگین از هر هکتار 4 الی 5 کیلو زعفران برداشت می‌شود که پیش بینی برداشت امسال این محصول 100 کیلو به ارزش 7 میلیارد ریال است.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ آبان ساعت 09:07

خبرگزاری پانا+پیش بینی برداشت 100 کیلو زعفران از سطوح زیر کشت در خمین

حمیدرضا جعفری در گفت و گو با خبرنگار پانا استان مرکزی، افزود: امسال حدود 10 هکتار به سطح زیر کشت محصول زعفران اضافه شده است که البته در سال اول تولید اقتصادی ندارد و حدود 24 هکتار از سطح زیر کشت این محصول در شهرستان باردهی دارد و می‌توان زعفران از آن برداشت کرد.
وی ادامه داد: در هر هکتار 20 نفر مشغول کار می‌شوند که عملیات برداشت را بیشتر خانم‌ها انجام می‌دهند برداشت این محصول از 10 آبان شروع شده و تا اواخر ماه به طول می‌انجامد که کشاورزان زعفران‌های آماده برداشت را هر روز اوایل صبح که تابش خورشید کم است برداشت می‌کنند.
مدیر جهاد کشاورزی خمین اظهار داشت: بعد از برداشت کلاله قرمز رنگ را از گل جدا می‌کنند و پس از آن زعفران بدست آمده را به دو روش سنتی و صنعتی خشک می‌کنند.
جعفری بیان کرد: با توجه به وجود بسترهای مناسب در اكثر روستاها به نظر می رسد اجرای طرح افزایش عملكرد و بهبود كیفیت زعفران با آموزش به موقع و درست و كمك به ایجاد مزارع مادر برای تولید پیازهای بارور، همچنین ایجاد مراكز فراوری صحیح زعفران، دستاوردی معادل چندین برابر بیش از میزان هزینه صرف شده عاید كشاورزان خواهد كرد.
وی ابراز داشت: با توجه به آب و هوای مناسب خمین برای کشت این محصول و محدودیت آب در این شهرستان هر ساله به سطح زیر کشت زعفران اضافه می‌شود و می‌توان برای این محصول سرمایه‌گذاری کرد.
مدیر جهاد کشاورزی خمین به خلأ صنایع تبدیلی اشاره و اضافه کرد: متأسفانه با توجه به نبود صنایع بسته‌بندی مدرن، این محصول به صورت خام به استان‌های دیگر از جمله خراسان صادر و با برند همان استان در داخل یا خارج از کشور توزیع می‌شود.
جعفری گفت: اگر این صنعت در شهرستان وجود داشت، با توجه به کیفیت بالای زعفران خمین که حتی درصد اسانس آن بیشتر از زعفران قائنات مشهد است، می‌توانستیم زعفران خمین را با برند این شهرستان و بسته‌بندی مدرن به جاهای دیگر صادر کنیم که در این صورت ارزش افزوده بیشتری داشت و به اشتغال زایی کمک می‌کرد.
وی افزود: نبود تشکل منسجم زعفران کاران در خمین از دیگر مشکلات مهم است، بیش از 100 نفر به این کار مشغول هستند که اگر به عنوان یک تشکل صنفی فعالیت کنند می‌توان بهتر مشکلات را حل کرد.
مدیر جهاد کشاورزی خمین ادامه داد: می‌توانیم به کمک یکدیگر یا با وجود سرمایه‌گذار صنعت بسته‌بندی مدرن را در شهرستان راه‌اندازی کنیم و در قالب یک صنف مطالبات این افراد را به دستگاه‌های اجرایی بالاتر منتقل کنیم.
جعفری اظهار داشت: دولت در مورد کاشت، داشت و برداشت این محصول تسهیلاتی در نظر نگرفته اما در مورد صنایع تبدیلی با توجه به شرایط سرمایه‌گذار و توجیه ریالی طرح از صندوق توسعه ملی تسهیلات پرداخت می‌کند.
وی با اشاره به خسارت این محصول در زمان بارندگی گفت: اگر در زمان برداشت محصول بارندگی شود خساراتی را به کشاورز وارد می‌کند البته اگر در زمان رویش گل باران بیاید، زعفران‌ها بهتر رشد می‌کنند و برداشت آن راحت‌تر است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن