تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820660554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لکه‌های حرارتی مرموز در دیوارهای اهرام مصر +عکس


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: لکه‌های حرارتی مرموز در دیوارهای اهرام مصر +عکس
آزمایش‌های گرمانگاری اهرام مصر که به تازگی توسط گروهی از محققان صورت گرفته وجود لکه‌های حرارتی غیرعادی و مرموزی را روی بنای آنها نشان می‌دهد. گمانه‌زنی‌های مختلفی در این رابطه از سوی محققان صورت گرفته است.
آفتاب : يك گروه بين المللي از محققان یک لکه بسیار بزرگ حرارتي را در دیوار شرقی هرم بزرگ جیزه، موسوم به هرم خوفو كشف كرده‌اند. آزمايش‌هاي گرمانگاري روي اهرام در زمان‌های گرم شدن و سرد شدن اهرام، یعنی ساعات اولیه بعد از طلوع خورشید و ساعات اولیه بعد از غروب خورشید انجام گرفته است.
لکه حرارتی غیرعادی در محلی نزدیک به سطح زمین كشف شده است. در حالی که از بیرون، این محل از سنگ های کاملا مشابه ساخته شده است.



به گزارش بي‌بي‌سي،محققان احتمال داده‌اند كه شايد اين لكه‌ها نشان دهند حفره‌ها يا دهليزهايي باشند كه ساخته و سپس مسدود شده‌اند. همچنين ممكن است كه اين دهلیزها محل دفن مومیایی‌های دیگری مثلا خویشاوندان پادشاهان مصر باشد. فرضيه‌هاي ديگري هم در رابطه با اين لكه مطرح شده است.

برخي اعتقاد دارند كه شايد اين لكه‌ها كه پيش از اين در معبد توت‌عنخ‌آمون واقع در دره شاهان هم ديده شده مکان‌های خالی پشت جدار بیرونی اهرام باشد. همچنين اين احتمال وجود دارد كه عبور جریان‌های هوا با دمای متفاوت در زیر این جدارها باعث ايجاد لكه‌هاي حرارتي شده باشد.



تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن