تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815190362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت قندي در بازه کوتاه مدت و ميان مدت براي سرمايه گذاري مناسب نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۴۰ب.ظ)
مدير عامل يک شرکت مشاور سرمايه گذاري فعال در بورس در گفت و گو با موج: صنعت قندي در بازه کوتاه مدت و ميان مدت براي سرمايه گذاري مناسب نيست موج - شريف پور گفت: اين سهم ها محکوم به نزول هستند و دوباره کف هاي قيمتي خود که در ابتداي سال 94 تجربه کردند، را مشاهده خواهند کرد.
وحيد شريف پور، تحليلگر بازار سرمايه و مدير عامل يک شرکت مشاور سرمايه گذاري فعال در بورس، در گفت و گو با خبرنگار موج درباره بحث افزايش قيمت شکر و تاثير آن بر فروش شرکت هاي قندي و همچنين وضعيت آينده اين صنعت از نظر تکنيکي و بنيادي گفت: يکي از مشکلات بنيادي اين صنعت بحث افزايش قيمت چغندر است که حتي افزايش 9 درصدي قيمت شکر نتوانسته آن را پوشش دهد.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا اين افزايش قيمت شکر موجب افزايش فروش شرکت ها خواهد شد، گفت: خود اين شرکت ها اين افزايش را پيش بيني کرده بودند پس در نتيجه در صورت هاي مالي ذکر شده است، پس تاثير چنداني روي فروش آن ها نخواهد گذاشت.
وي ادامه داد: به طور کل هزينه هاي مالي تمامي شرکت ها افزايش و از طرفي هم فروش آن ها کاهش داشته است که اين موضوع براي شرکت هاي شکر هم وجود دارد و به نظر بنده تنها موضوعي که مي تواند اين شرکت ها را نجات دهد افزايش تعرفه واردات شکر است که از اين موضوع هم خبري نيست.
وي افزود: به نظر مي رسد به طور کل گروه قندي ها را نمي توان به عنوان گروهي براي سرمايه گذاري کوتاه مدت و ميان مدت در نظر گرفت.
شريف پور تصريح کرد: رفتارهاي روزهاي گذشته گروه قند و شکر از نظر تکنيکال و چارتي در اين برهه از زمان در سنوات گذشته قابل پيش بيني بود و البته نوسانات قيمتي در برخي از سهام اين گروه کاملا سفته بازي بود که اين عمل هم به نوبه خود جزئي از بازار سرمايه محسوب مي شود.
وي گفت: اگر از ديدگاه تکنيکال و البته خوشبينانه به سهم هاي قندي نگاه کنيم، درون موجي به نام موج 4 قرار دارند که اين موج در روند قيمتي نزولي، صعودي عمل مي کند که دو حالت براي اين موج وجود دارد که براي سهام قندي يا اين موج به اتمام رسيده و در نتيجه محکوم به نزولند و يا مجددا صعود مي کنند.
شريف پور تاکيد کرد: با تمام اين موارد اين سهام محکوم به نزول هستند و دوباره کف هاي قيمتي خود که در ابتداي سال 94 تجربه کردند را مشاهده خواهند کرد.
وي شايان ذکر کرد: صنعت قند و شکر در ايران و در حال حاضر به علت مسائلي از قيبل بحث هاي مديريتي، قيمت چغندر و... وضعيت چندان مناسبي ندارد اگر فرض کنيم تعرفه واردات هم برداشته شود اين صنعت هيچ قدرت رقابتي اي ندارد پس نمي توان آن را به عنوان يک صنعت خوب براي سرمايه گذاري در نظر گرفت.
اين کارشناس بازار سرمايه تاکيد کرد: هر حرکتي در اين سهم ها ايجاد شود مربوط به جريانات پولي است، نه بر مبناي تحليل بنيادي يا شرايط سودسازي شرکت هاي آنها.
وي در پايان گفت: به نظر مي رسد آنچه در قيمت سهم هاي قندي اتفاق افتاد در طي چند وقت اخير بر پايه اين گفته رايج در بازار سرمايه بود که گفته مي شود همراه با شايعه خريد کنيد و با اخبار بفروشيد، گويا اين اخبار افزايش قيمت شکر موجب شد موجب 4 در سهام قندي ايجاد شود و منجر به صعود قيمتي آنها شود اما پس از پيشخور شدن اين خبر ما شاهد افت قيمت آنها هستيم و خواهيم بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن