تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819837178




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت و حاکميت هرگونه تحقير قومي را محکوم مي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۷:۵۴ب.ظ)
حجت الاسلام يونسي: دولت و حاکميت هرگونه تحقير قومي را محکوم مي‌کند موج - دستيار ويژه رئيس جمهوري در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي با محکوم کردن اتفاق رخ داده در برنامه تلويزيوني «فيتيله» اعلام کرد: دولت و حاکميت هرگونه تحقير قومي را محکوم مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام يونسي با بيان اين مطلب افزود: اينجانب چنين حرکتي را به شدت محکوم مي‌کنم، هر چند ممکن است از روي غفلت و بي مبالاتي برخي عناصر برنامه ساز يا توليدکنندگان برنامه‌هاي تلويزيوني کودک صورت گرفته باشد و سوء نيتي در آن نباشد.
روابط عمومي سازمان صدا و سيما نيز پس از اين اتفاق اعلام کرد پخش برنامه «فيتيله» از شبکه دو سيما به دليل توهين به آذري زبان‌ها فعلاً متوقف است و با عوامل خاطي آن برخورد مي‌شود.
حجت السالام يونسي اظهار داشت: به هر حال اين غفلت‌ها، بي توجهي‌ها و بي تدبيري‌ها به حريم اقوام و مذاهب قابل پذيرش نيست.
وي اضافه کرد: از دست اندرکاران و مسوولان سازمان صدا و سيما انتظار مي‌رود با بروز چنين پديده‌هايي که به انسجام و وحدت ملي مورد نظر مقام معظم رهبري و دولت محترم لطمه مي زند، مقابله کرده و با عوامل ساخت، توليد و اجراي چنين برنامه‌هايي، هر چند سهوي، برخورد مناسبي کنند و کنترل و نظارت بيشتري به خرج دهند.
دستيار ويژه رئيس جمهوري کشورمان در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي ادامه داد: بنده نيز به عنوان يک مقام دولتي و مسوول در امور اقوام و مذاهب به هموطنان عزيز آذري و ساير اقوام اطمينان مي‌دهم که دولت به شدت چنين تحرکاتي را که از روي غفلت صورت گرفته، رصد مي‌کند و به هيچ وجه اجازه نخواهد داد که اين گونه غفلت‌ها و سوء تدبيرها به انسجام ملي لطمه بزند و روح آذري‌هاي غيور و هر قوم ديگر ايراني را جريحه دار کند.
حجت الاسلام يونسي افزود: آذري‌هاي ايران از غيورترين و اصيل‌ترين اقوام و مؤمن‌ترين اقشار کشور هستند، در طول تاريخ همواره پيشتاز استقلال خواهي و آزادي و امنيت و مبارزه با استعمار و استبداد بوده‌اند و نقش تاثيرگذار و تعيين کننده آنان در انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي کاملاً واضح و ماندگار است.
وي اظهار داشت: بدون شک در اين شرايط حساس منطقه اي، همه واقف‌اند که بايد با تدبير با توطئه‌هاي دشمن و «پان» ها و گروه‌هاي افراطي و قوم گرا برخورد کرد و فرصت هر گونه اختلاف افکني را از آنان گرفت.
وي اضافه کرد: شکي نيست آذري‌هاي غيور، ميهن پرست و مسلمان که خود از خط شکنان مبارزه بوده‌اند، با اين قبيل پديده‌ها مدبرانه برخورد خواهند کرد و وقوع اين گونه اتفاقات هيچ فاصله اي ميان آنان و ايران و انقلاب اسلامي ايجاد نخواهد کرد.
دستيار ويژه رئيس جمهوري در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي ادامه داد: بايد تلاش کرد مانع از تأثير اين تحرکات بر سياست‌هاي دولت که مورد تأييد رهبر معظم انقلاب است، در امور مختلف به ويژه برجام و پسابرجام شد و هيچ عامل و پديده اي نبايد موجب شود دولت و مردم از آن اهداف و سياست‌ها دور شوند.
وي گفت: در همين ارتباط بايد يادآور شد که آذري‌هاي غيور از جمله بزرگ‌ترين حاميان دولت تدبير و اميد در انتخابات گذشته بودند و بيشترين رأي را به دکتر روحاني داده‌اند و لذا نبايد اجازه داد با اين تحرکات مشکوک فاصله اي ميان دولت و مردم ايجاد کنند.
وي تاکيد کرد: دولت در عين حالي که هر گونه اقدام تحقيرآميز و تبعيض آميز عليه اقوام را به شدت محکوم مي‌کند، با هر گونه تحرک پان ايرانيستي، پان ترکيستي، پان قوميستي و قوميت گرايي که مستقيم و غيرمستقيم وحدت ملي را نشانه رود، مخالف هستيم و با آن مقابله مي‌کند.
وي يادآور شد: ما با هر گونه قوم گرايي و تسلط و ترجيح قومي بر قوم ديگر که بر خلاف اسلام، قانون اساسي و منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي است، مخالفيم و هر گونه حرکت‌هاي مشکوک در اين زمينه را رصد مي‌کنيم و از مقام‌هاي امنيتي محلي مي‌خواهيم با شناسايي اين گونه تحرکات، موضوع را به قوه قضائيه گزارش دهند تا مسوولان محترم دادگستري نيز با آن به شکل مناسب برخورد کنند.
دستيار ويژه رئيس جمهوري در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي به مردم غيور آذربايجان، مسوولان دولتي، قضايي و امنيتي و دست اندرکاران رسانه‌هاي کشور اعم از صدا و سيما و ساير رسانه‌ها توصيه کرد هشيار باشند و هر گونه تحرکات مذبوحانه له يا عليه اين سوء تدبير را که با هدف اختلاف افکني در کشور و ايجاد مانع بر سر تلاش‌هاي موفقيت آميز دولت صورت مي‌گيرد، خنثي کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن