تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821023729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جمهور : جايگاه معاونت حقوقي مجلس بسيار مهم است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: رئيس جمهور : جايگاه معاونت حقوقي مجلس بسيار مهم است
رئيس جمهور در مراسم معارفه معاون جديدحقوقي و امور مجلس رياست جمهوري و توديع سرپرست سابق اين معاونت بر اهميت اين جايگاه در تنظيم روابط ميان قواي سه گانه تاكيد كرد.
به گزارش شبكه خبر ، احمدي نژاد گفت :نظام جمهوري اسلامي ايران نظامي مردمي و متكي بر قانون انقلابي و در حال حركت سريع به سمت آرمان هاست و اگر روابط بين دستگاه ها و قواي گوناگون درست تنظيم نشود هم حركت و هم اهداف خدشه مي بيند.

رئيس جمهور ، بررسي دقيق و تنظيم روابط قوه مجريه را با قواي مقننه و قضاييه از وظايف مهم معاونت حقوقي و امور مجلس برشمرد و تصريح كرد: نظام جمهوري اسلامي ، نظامي ويژه و منحصر به فرد است ، چرا كه هم نظام پارلماني و هم رياستي است و به علت تجربه هاي تلخ ملت ما در دوران سياه ديكتاتوري در تنظيم قانون اساسي اختيارات بين قوا ، دستگاه ها و مراكز توزيع در هم تنيده شده است تا تضمين لازم را به ملت بدهد و يك مجموعه نتواند اختيارات مافوق به دست آورد و به حقوق ملت تعدي كند.

احمدي نژاد با اشاره به برنامه دولت در معاونت حقوقي و امور مجلس گفت :تعيين درست و دقيق حوزه هاي مديريت و اختيارات و روش اجراي امور آيين نامه ها و بخشنامه ها و مصوبات دولت ، تنظيم روابط بين بخش هاي گوناگون اجرايي كشور و احصاي اختيارات و مسئوليت هاي مديران براي آشنايي آنان با حوزه اختياراتشان از جمله مهم ترين وظايف و برنامه هاي كاري معاونت حقوقي امور مجلس است .

رئيس جمهور تاكيدكرد: بايدرابطه قوه مجريه با مجلس شوراي اسلا مي به گونه اي تنظيم شود كه همه انرژي كشور در يك مسير و جهت قرارگيرد.

وي افزود : رابطه دولت با مجلس شوراي اسلامي ويژه است و اين دو قوه گام به گام با يكديگر ارتباط دارند زيرا از يك سو اختيارات وسيعي به مجلس داده شده است و از سوي ديگر رئيس جمهور مسئوليت اجراي قانون اساسي را به عهده دارد ، بنابراين تنظيم رابطه كاري بين اين دوقوه بسيار حساس و تاثيرگذار است .
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن