تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821233401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكيد بر تنظيم رابطه دولت با مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: تاكيد بر تنظيم رابطه دولت با مجلس
رئيس جمهور: بايد رابطه قوه مجريه با مجلس شوراي اسلامي به گونه اي تنظيم شود كه همه انرژي كشور در يك مسير و جهت قرار گيرد.


هموطن سلام _رئيس جمهوري اسلامي ايران گفت : نظام جمهوري اسلامي ايران نظامي مردمي و متكي بر قانون انقلابي و درحال حركت سريع به سمت آرمان هاست؛ اگر روابط بين دستگاه ها و قواي گوناگون درست تنظيم نشود، هم حركت و هم اهداف خدشه مي بيند.
آقاي احمدي نژاد كه در مراسم معارفه معاون جديد حقوقي و امور مجلس رياست جمهوري و توديع سرپرست سابق اين معاونت سخن مي گفت بر اهميت جايگاه معاونت حقوقي و امور مجلس رياست جمهوري در تنظيم روابط ميان قواي سه گانه تاكيد كرد.
رئيس جمهور بررسي دقيق و تنظيم روابط قوه مجريه را با قواي مقننه وقضاييه از وظايف مهم معاونت حقوقي و امور مجلس برشمرد و تصريح كرد: نظام جمهوري اسلامي نظامي ويژه و منحصر به فرد است؛ چرا كه هم نظام پارلماني و هم رياستي است و به علت تجربه هاي تلخ ملت ما در دوران سياه ديكتاتوري، در تنظيم قانون اساسي، اختيارات بين قوا، دستگاه ها و مراكز توزيع و در هم تنيده شده است تا تضمين لازم را به ملت بدهد و يك مجموعه نتواند اختيارات مافوق به دست آورد و به حقوق ملت تعدي كند.
احمدي نژاد با اشاره به برنامه دولت در معاونت حقوقي و امور مجلس گفت: تعيين درست و دقيق حوزه هاي مديريت و اختيارات و روش اجراي امور، ‌آيين نامه ها و بخشنامه ها و مصوبات دولت، ‌تنظيم

" دنيا به سرعت در حال پيشرفت است و منتظر ما هم نمي ماند؛ بنابراين بايد تلاش منجسمي به منظور تحقق اهداف و برنامه هاي دولت به كار گيريم. ... "

روابط بين بخش هاي گوناگون اجرايي كشور و احصاي اختيارات و مسئوليت هاي مديران براي آشنايي آنان با حوزه اختياراتشان ازجمله مهم ترين وظايف و برنامه هاي كاري معاونت حقوقي و امور مجلس است.
رئيس جمهور تاكيد كرد: بايد رابطه قوه مجريه با مجلس شوراي اسلامي به گونه اي تنظيم شود كه همه انرژي كشور در يك مسير و جهت قرار گيرد.
وي افزود: رابطه دولت با مجلس شوراي اسلامي ويژه است و اين دو قوه گام به گام با يكديگر ارتباط دارند؛ زيرا از يك سو اختيارات وسيعي به مجلس داده شده است و از سوي ديگر رئيس جمهور مسئوليت اجراي قانون اساسي را به عهده دارد؛ بنابراين تنظيم رابطه كاري بين اين دو قوه بسيار حساس و تاثيرگذار است.
آقاي احمدي نژاد گفت: قوه مجريه هم يك تن واحد و مجموعه ماموريت هاي آن هم يكي است و معاونت حقوقي و امور مجلس بايد علاوه بر ايجاد و تقويت هماهنگي در داخل قوه مجريه، حركت را با ساير قوا نيز هماهنگ كند.
رئيس جمهور تاكيد كرد: معاونت هاي حقوقي و امور مجلس همه وزارتخانه ها و دستگاه هاي دولتي بايد با معاونت حقوقي و امور مجلس رياست جمهوري به عنوان مركز تصميم گيري واحد، هماهنگ عمل كنند و در اين دولت نگاه بخشي وجود ندارد؛ چرا كه هدف خدمتگزاري است و دولت يك سياست واحد دارد كه بايد تا سطح دهداري هم هماهنگ پيش برود.
احمدي نژاد تصريح كرد: دنيا به سرعت در حال پيشرفت است و منتظر ما هم نمي ماند؛ بنابراين بايد تلاش منجسمي به منظور تحقق اهداف و برنامه هاي دولت به كار گيريم.
رئيس جمهور با اشاره به نواقص قانوني موجود در كشور، بازخواني و بررسي دقيق قوانين مصوب دولت از سال 1286 تاكنون را خواستار شد.
آقاي احمدي نژاد همچنين در اين مراسم با اهداي لوح سپاس از تلاش ها و خدمات جعفرزاده سرپرست معاونت امور حقوقي و امور مجلس رياست جمهوري قدرداني و با اشاره به ويژگي هاي شخصيتي رحيمي و خدمات ارزنده او در دوران سي ساله پس از پيروزي انقلاب اسلامي و تجربياتش در قواي سه گانه، اظهار اميدواري كرد با همكاري كاركنان پرتلاش اين معاونت، برنامه ها و اهداف دولت محقق شود.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 414]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن