تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820945815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد : تنظيم روابط دولت و مجلس بسيار حساس و مهم است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: احمدي نژاد : تنظيم روابط دولت و مجلس بسيار حساس و مهم است
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): رييس جمهوري اسلامي ايران، تنظيم روابط بين دستگاه هاي مختلف با مردم را پايه هرگونه برنامه ريزي، كار و سازندگي دانست و گفت كه تنظيم روابط دولت و مجلس بسيار مهم و حساس است.


دكتر " محمود احمدي نژاد " روز چهارشنبه در مراسم معارفه " محمدرضا رحيمي " معاون جديد حقوقي و امور مجلس رييس جمهوري خاطرنشان كرد: اگر روابط بين دستگاهها و مردم به درستي تنظم نشود، حركت به سمت توسعه و پيشرفت و تعالي دچار خدشه مي شود و از اهداف و آرمان ها دور خواهيم شد.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، رييس جمهوري ، نقش تنظيم روابط را بسيار موثر و پايدار توصيف كرد و افزود: اين نقش بطور معمول در مناسبات سياسي مورد توجه قرار نمي گيرد و از كساني كه مسوول تنظيم روابط هستند درتابلوهاي سياسي نامي برده نمي شود و اين درحالي است كه اظهار نظر هاي حقوقي در كار دستگاه ها صدها برابر حرف هايي است كه بصورت تبليغات سياسي منعكس مي شود.
احمدي نژاد جايگاه معاونت حقوقي و امور مجلس رياست جمهوري را يك جايگاه مهم و برجسته در دولت دانست و گفت : عملكرد همه معاونت هاي حقوقي و امور مجلس دستگاههاي دولتي در اين جايگاه متبلور است و اين معاونت كار ارتباط دولت با ساير قوا بويژه مجلس را كه بسيار مهم و ويژه است، برعهده دارد.
رييس قوه مجريه در ادامه با بيان اينكه به بركت انقلاب اسلامي، نظامي در كشور مستقر شده كه نه رياستي صرف و نه نظام پارلماني بلكه تلفيقي از اين دو است، خاطرنشان كرد : بخاطر تجربه تلخي كه از دوران ديكتاتوري در تنظيم قوانين كشور وجود داشت، قانون اساسي جمهوري اسلامي به گونه اي تنظيم شده است كه مجموعه دستگاه ها نتوانند از قانون تعدي كنند و به حقوق مردم دست درازي نمايند.
احمدي نژاد تنظم روابط دولت و مجلس را بسيار حساس و مهم دانست و گفت : به همين دليل نقش معاونت حقوقي و امور مجلس رياست جمهوري در جهت فراهم كردن شرايط لازم براي حركت دولت نهم براي خدمت به مردم ، اجراي عدالت و ساختن كشور ، مهم و تاثير گذار است و اين تلاش زماني به نتيجه خواهد رسيد كه همه دستگاه ها، مسوولان و دست اندركاران هماهنگ باشند.
رييس جمهوري با بيان اينكه معاونت حقوقي و امور مجلس رياست جمهوري پروژه ها و كارهاي مهمي دارد كه بايد مورد توجه بيشتر قرار بگيرد از تنقيح و دسته بندي قوانين، تدوين آيين نامه ها ، بخشنامه ها و مصوبات دولت، تنظيم روابط بين بخش هاي مختلف دستگاهها و همچنين احصاء اختيارات و وظايف مديران به عنوان مهمترين كارهاي اين معاونت نام برد.
احمدي نژاد در ضرورت توجه به تنقيح قوانين خاطرنشان كرد: اگر بخواهيم از آسيب ها و مضراتي كه به واسطه درهم تنيدگي و جامع نبودن قوانين به كشور وارد مي شود صحبت كنيم ، مثنوي 70من كاغذ خواهد شد.
رييس جمهوري افزود: به قدري در جامعه مسووليت هاي همپوشان داريم كه معلوم نيست چه كسي مسئوليت دارد و جوابگو كيست و مشاهده مي شود كه در برخي جاها دو قوه و حتي سه قوه درخصوص يك موضوع اختيار كامل دارند و اينجا است كه ضرورت دسته بندي قوانين و تفسر آنها مشاهده مي شود و ضروري است كه اين كار با همكاري مشترك سه قوه و با يك زمان بندي معين انجام شود.
احمدي نژاد رسيدگي به اختلافات دستگاههاي دولتي را از ديگر مسووليت هاي مهم معاونت حقوقي و امور مجلس رياست جمهوري عنوان كرد و اظهار داشت : هيچ دستگاهي حق ندارد با دستگاه ديگري وارد دعوا شود و در موارد اختلافي تنها نظر معاونت حقوقي و امور مجلس رياست جمهوري قطعي خواد بود.
رييس جمهوري در ضرورت احصاء اختيارات و وظايف مديران از سوي معاونت حقوقي گفت : براي يك بار هم كه شده بايد اختيارات و وظايف مديران دستگاههاهي مختلف در يك مجموعه گردآوري شود زيرا كمترين مديري بوده كه در حوزه مديريت خود از اختيارات و وظايفش بطور كامل آگاهي داشته باشد.
** دولت يكپارچه است و تصميمات آن كارشناسانه است
احمدي نژاد در ادامه سخنان خود با بيان اينكه برخي اصرار دارند كه نقص يا خلل در كارهاي دولت ايجاد شود و يا وانمود كنند كه نقص وجود دارد، تصريح كرد : قوه مجريه يك تن واحد است و مجموعه ماموريت هاي اين قوه يكي است و برغم تلاش برخي ها كه مي خواهند نشان دهند در درون دولت اختلاف وجود دارد بايد بگويم كه دولت يكپارچه است و در همه بخش هاي دولت تصميمات كارشناسي اتخاذ مي شود.
** تلاش هاي مخالفان دولت امسال افزايش مي يابد
رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه امسال تلاش هاي مخالفان دولت افزايش خواهد يافت و آنها همه تيرهاي درتركش خود را رها خواهند كرد، گفت : هدف ما خدمتگزاري است و همه ما در دولت بايد تلاش كنيم كه متحد و منسجم براي تحقق آرمان ها حركت كنيم .
** قدرداني از زحمات جعفر زاده
رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود از "مجيد جعفر زاده" سرپرست سابق معاونت حقوقي و امور مجلس رياست جمهوري به عنوان يك فردد مومن ، بسيجي و دلسوز نام برد و گفت : وقتي از ايشان براي همكاري در اين حوزه دعوت كردم خود ايشان از من درخواست كردند كه حكم معاونت برايشان صادر نشود و گفتند كه من را به عنوان سرپرست منصوب كنيد كه اگر خواستيد در آينده تغييراتي ايجاد كنيد، از شما ايراد نگيرند.
احمدي نژاد از زحمات و تلاش هاي جعفر زاده در طول دوره سرپرستي معاونت حقوقي و امور مجلس رياست جمهوري قدرداني كرد و افزود كه از وجود وي در جايگاه حساس ديگري در دولت استفاده خواهد شد.
رييس جمهوري با بيان اينكه در دوره سرپرستي آقاي جعفر زاده در معاونت حقوقي ، اين حوزه بسيار پركار بوده است به قانون بودجه كشور و تلاش هاي انجام شده براي اجراي آن به رغم تغييرات فراوان ايجاد شده در آن از سوي مجلس اشاره كرد.
* رحيمي زندگي خود را وقف انقلاب كرده است
احمدي نژاد در ادامه سخنان خود از " محمدرضا رحيمي " معاون جديد حقوقي و امور مجلس رييس جمهوري به عنوان دوست قديم خود نام برد و گفت: آقاي رحيمي از جمله نيروهايي است كه زندگي خود را وقف انقلاب كرده و ياد ندارم كه ايشان مدتي را براي خودش كار كرده باشد.
رييس جمهوري به خدمات رحيمي در زمان تصدي استانداري كردستان اشاره كرد و با بي بديل توصيف كردن خدمات وي در اين دوره از مسووليت، اظهار داشت : آقاي رحيمي از جمله مردمي ترين استانداران بعد از انقلاب بوده اند و ايشان از جمله افرادي هستند كه در هر سه قوه كار كرده اند.
احمدي نژاد تصريح كرد: در نظر داشتم از آقاي رحيمي در وزارت كشور استفاده كنم اما به دلايلي نظرم تغيير كرد.
ريييس جمهوري با اشاره به يكي از دلايل اين تصميم خود، گفت : بعد از مطرح شدن نام آقاي رحيمي براي وزارت كشور برخي قلم هاي مسموم عليه ايشان به كار افتاد و بقدري به آقاي رحيمي تاختند كه تصور كردم مي خواهند ايشان را قطعه قطعه كنند و اگر به وزارت كشور برود كار براي ايشان بسيار مشكل خواهد بود، لذا با ايشان در ميان گذاشتم و آقاي رحيمي نيز پذيرفت.
احمدي نژاد همچنين به خدمات رحيمي در ديوان محاسبات اشاره كرد و گفت : ايشان در دوره تصدي ديوان محاسبات كشور نيز به دنبال مانع تراشي نرفتند و با اقدامات مثبت خود فضا را براي كار كردن مديران كشور ايجاد كردند كه آنها بدون دغدغه به مردم خدمت كنند.
رييس جمهوري در همين رابطه با تاكيد بر اينكه دولت نهم قانونمند ترين دولت بوده است، افزود:
به استناد گزارش كميسيون تطبيق مصوبات مجلس، مصوبات دولت نهم كمترين اختلاف با قوانين را داشته است ضمن اينكه دولت نهم برخلاف دولتهاي قبل ،ايرادات را نيز اصلاح كرده است.
رييس جمهوري در پايان سخنان خود براي رحيمي در پست جديد آرزوي موفقيت كرد.
سيام ** 1701 ** 1324
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 384]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن