تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816616513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي‌نژاد: دولت نهم، قانونمندترين دولت‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: احمدي‌نژاد: دولت نهم، قانونمندترين دولت‌ها
احمدي‌نژاد در ادامه خطاب به مسئولان امور پارلماني و حقوقي رياست جمهوري گفت: بنده از شما مي‌خواهم قوانين سال‌هاي گذشته‌اي كه وجود دارد را خلاصه كنيد و در اختيار مديران قرار دهيد، به گونه‌اي كه هر كسي كه قرار شد در نظام جمهوري اسلامي به عنوان خدمتگزار مشغول به كار شود، نخست اين قوانين را بخواند و بداند بايد با چه دستگاه‌هايي در ارتباط باشد.
رئيس‌جمهور روابط بين دستگاه‌هاي گوناگون كشور با يكديگر و دستگاه‌ها با مردم را پايه هر نوع برنامه ريزي،كار و سازندگي در كشور خواند و گفت: دولت نهم قانونمندترين دولتها بوده است.

به گزارش مهر، دكتر محمود احمدي‌نژاد كه ظهر امروز در مراسم معارفه محمدرضا رحيمي معاون حقوقي و پارلماني خود در نهاد رياست‌جمهوري سخن مي‌گفت، با بيان اين مطلب اظهار داشت: امروز هر مقدار ارتباطات گسترش پيدا كند دستگاه‌هاي اجرايي كشور با هماهنگي بيشتري با يكديگر همكاري خواهند كرد.

وي افزود: نظام جمهوري اسلامي ايران كه نظامي متكي به قانون و انقلاب است و به سمت آرمان‌هاي نظام و انقلاب اسلامي حركت مي‌كند، بايد تلاش كند تا روابط مستحكم را در دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هاي خود ايجاد كند، چرا كه اگر روابط در نهادهاي گوناگون به درستي تنظيم نشود، حركت دچار خدشه خواهد شد و از آرمان‌ها دور خواهيم ماند.

رئيس‌جمهور نقش تنظيم روابط را نقشي اصيل و پايدار خواند و گفت: چيزي كه در مناسبات سياسي امروز بايد به آن توجه كرد، موضوع روابط است كه متأسفانه توجه چنداني تاكنون به آن نشده است.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه در بين همه دستگاه‌هاي اجرايي كشور جايگاه معاونت حقوقي رئيس‌جمهور برجسته است، گفت: مديريت كل كشور و همچنين دستگاه‌هاي اجرايي با رئيس‌جمهور است و همين امر نيازمند كمك قوه مقننه است كه در اين بين، هماهنگي لازم را معاون حقوقي و امور مجلس رياست جمهوري انجام مي‌دهد.

وي با تأكيد بر اين‌كه نظام جمهوري اسلامي ايران نظامي منحصر به فرد است، خطاب به حاضران گفت: نظام جمهوري اسلامي ايران هم نظامي پارلماني است و هم نظام رياستي. امروز خوشبختانه وجود قانون اساسي، باعث شده است تا دستگاه‌ها و قواي سه‌گانه ما بدانند هر كدام مرزشان كجاست كه همين امر در اداره كشور بسيار تعيين كننده است.

رئيس‌جمهور در ادامه به روابط دولت و مجلس اشاره كرد و گفت: روابط بين دولت و مجلس، يك رابطه ويژه است، چرا كه هر دوي اين قوا بايد قدم به قدم با هم حركت كنند و با يكديگر در ارتباط باشند، تنظيم اين رابطه كار بسيار مهم، حساس و تأثيرگذار است. از اين جهت مي‌توان گفت كار معاونت حقوقي رئيس‌جمهور مهم و تعيين كننده است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه جهت دولت نهم معلوم است، خطاب به حاضران گفت: امروز تمامي دستگاه‌هاي اجرايي بايد هماهنگ با يكديگر براي ساختن ايران اسلامي و برپايي عدالت و تعالي حركت كنند، چرا كه اين مسير زماني به نتيجه خواهد رسيد كه همه دستگاه‌ها به ويژه قواي سه گانه، دست اندركاران و مسئولان كشور با اين آهنگ عمومي همراه شوند و با يك تعامل سازنده در اين مسير گام بردارند.

وي در بخش ديگري از سخنانش به تعدادي از وظايف مهم معاونت حقوقي و پارلماني اشاره كرد و گفت: حوزه معاونت حقوقي كارهاي سنگيني بر عهده دارد كه بايد هر چه زودتر سازماندهي شود. البته اين حوزه جزو پركارترين معاونت‌هاست و از سخت ترين كارهايي است كه يك مدير بايد انجام دهد.

رئيس‌جمهور ادامه داد: در اين حوزه معاونت رئيس‌جمهور چند كار اصلي است كه بايد سرعت داده شود كه اولين آنها دسته‌بندي تنقيح قوانين است، چرا كه اگر بخواهيم از آسيب‌ها در امان باشيم، بايد قوانيني وضع شود كه مانع توليد و سرعت بخشيدن به كارها نشود.

احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: متأسفانه امروز در برخي قوانين، مي‌بينيم كه قواي سه گانه هر كدام به يك اندازه اختيارات دارند كه همين امر در بسياري از مسائل ما را دچار مشكل مي‌كند، پس بايد اين قوانيني كه به اين شكل جلوي پيشرفت كار را مي‌گيرند اصلاح و جايي كه نيازمند تفسير است، تفسير شود.

رئيس‌جمهور گفت: بايد گروهي تشكيل شود تا با يك برنامه‌ريزي معين در اين رابطه كار كنند تا حوزه مسئوليت‌ها و روش‌ها مشخص شود.

وي در ادامه تنظيم آيين‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها و همچنين مصوبات دولت را يكي ديگر از كارهاي مهم معاونت حقوقي رياست‌جمهوري برشمرد و گفت: تنظيم روابط دولت با بخش‌هاي ديگر، يكي از كارهاي مهمي است كه معاونت حقوقي بايد انجام دهد، بايد قوانين را طوري بررسي كرد كه اختلافاتي كه دودش به چشم مردم مي‌رود از بين برود.

رئيس‌جمهور در ادامه خطاب به همه دستگاه‌هاي اجرايي كشور گفت: هيچ دستگاهي حق ندارد با دستگاه ديگر وارد دعوا شود.

احمدي‌نژاد در ادامه خطاب به مسئولان امور پارلماني و حقوقي رياست جمهوري گفت: بنده از شما مي‌خواهم قوانين سال‌هاي گذشته‌اي كه وجود دارد را خلاصه كنيد و در اختيار مديران قرار دهيد، به گونه‌اي كه هر كسي كه قرار شد در نظام جمهوري اسلامي به عنوان خدمتگزار مشغول به كار شود، نخست اين قوانين را بخواند و بداند بايد با چه دستگاه‌هايي در ارتباط باشد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود، قوه مجريه را يك تن واحد خواند و گفت: مجموعه مأموريت‌هاي قوه مجريه يك مأموريت است و همه بايد با هماهنگي آن را انجام دهيم، چرا كه اهميت اين قوه با ديگر قوا از اهميت بالايي برخوردار است.

رئيس‌جمهور يادآور شد: معاونهاي پارلماني دستگاه‌ها بايد با هماهنگي معاونت پارلماني رئيس‌جمهور تلاش كنند تا دولت يكپارچه و منظمي داشته باشيم كه در اين راستا معاونت‌هاي حقوقي و دستگاه‌هاي مربوطه بايد بيش از اندازه تلاش كنند.

احمدي‌‌ژاد افزود: دستگاه‌هاي اجرايي گمان نكنند كه يك طرحي وقتي به امضا رسيد موفق شدند، اين گونه نيست. زماني ما موفق خواهيم بود كه كل دولت موفق شده باشد.

رئيس قوه مجريه در ادامه خطاب به حاضران گفت: بنده از شما مي‌خواهم تا نشست‌هاي منسجمي را با يكديگر برگزار كنيد و در آن، به بررسي مشكلات بپردازيد، به گونه‌اي كه استانداران نيز بايد در جلساتي همچون جلسات شما در استان‌ها براي رفع مشكلات بر پاي كنند.

وي تصريح كرد: امروز بايد با وجود همه نقايص و يا مشكلاتي كه بر سر راه دولت ايجاد مي‌شود منسجم، همدل و با ديگر قوا در راستاي سازندگي كشور حركت كنيم.

احمدي‌نژاد در ادامه سخنانش با تقدير از تلاش‌هاي جعفرزاده، سرپرست معاونت حقوقي و پارلماني رئيس‌جمهور، گفت: بنده زماني كه از آقاي جعفر زاده خواستم بيايند و اين معاونت را در اختيار بگيرند، وي به بنده گفت كه برايشان حكم سرپرستي بزنم، چرا كه اين حوزه يك حوزه حساس و پركار و در عين حال بي سروصداست.

رئيس‌جمهور خاطرنشان كرد: امروز به لطف خدا ما در معاونت حقوقي و پارلماني رياست جمهوري از كارشناسان و دلسوزاني در اين امور بهره مي‌بريم كه وجودشان براي ما بسيار ارزشمند است.

وي در ادامه به سوابق و كارنامه درخشان محمد رضا رحيمي، معاون جديد حقوقي و پارلماني رياست جمهوري اشاره كرد و گفت: آقاي رحيمي از جمله نيروهايي است كه زندگي‌اش را براي انقلاب وقف كرده است. بنده نديده ام كه وي در طول مديريتش بنشيند و براي خودش كار كند. خدماتي كه در كردستان انجام داده است، خدماتي بي بديل است. رحيمي شخصي است كه در سه قوه فعاليت كرده است و ما امروز از وي به عنوان معاون حقوقي و پارلماني رئيس‌جمهور استفاده مي‌كنيم.

احمدي‌نژاد در ادامه به انصراف خود از معرفي رحيمي به عنوان سرپرست پيشنهادي وزارت كشور اشاره كرد و گفت: قرار بود آقاي رحيمي به عنوان سرپرست وزارت كشور معرفي شود، ولي بنده به دلايلي نظرم را تغيير دادم، چرا كه ديدم يك قلم‌هايي عليه وي به راه افتاده است كه مي‌خواهند وي را قطعه قطعه كنند كه در آنجا بنده اين احساس را كردم كه اگر وي به وزارت كشور برود، نمي‌گذارند كار كند. سپس با آقاي رحيمي موضوع را در ميان گذاشتم كه وي نيز پذيرفت.

رئيس‌جمهور ادامه داد: رحيمي شخصي است كه در دوران ديوان محاسبات به سمت منافع شخصي‌اش نرفت بر خلاف اشخاصي كه در دوران تصدي مسئوليت خود به كارهاي «بيزينسي» نيز روي مي‌آورند.

وي در ادامه به گزارش كميسيون تلفيق مجلس هشتم مبني بر اينكه دولت نهم قانونمندترين دولت‌ها بوده است اشاره كرد و گفت: دولت نهم، دولتي است كه تلاش كرده بنا بر قانون حركت كند و گزارش كميسيون تلفيق مجلس هفتم نيز اين موضوع را تأييد مي‌كند. ما در دولت تلاش كرديم ايراداتي كه به لوايح دولت گرفته مي‌شد اصلاح شود و سپس برگردانده شود، اما در دولت‌هاي گذشته اين امر صورت نمي‌گرفت.

پيش از سخنان رئيس‌جمهور، جعفر زاده، سرپرست سابق معاونت حقوقي و پارلماني رياست جمهوري به ارايه گزارشي از كارهاي صورت گرفته در دوران تصدي خويش در اين پست پرداخت.

در اين مراسم نيز محمدرضا رحيمي، معاون جديد حقوقي و پارلماني رئيس‌جمهور به بيان برنامه‌ها و ديدگاه‌هايش در اين مسئوليت جديد پرداخت.

در پايان اين مراسم، رئيس‌جمهور با اهداي لوح يادبود از تلاش‌هاي جعفرزاده، سرپرست اين معاونت تقدير و تشكر كرد.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 377]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن