تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803581152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفي هيات انتخاب جشنواره فيلم مستقل خورشيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۵۴ب.ظ)
معرفي هيات انتخاب جشنواره فيلم مستقل خورشيد موج-اعضاي هيات انتخاب بخش فيلم پنجمين جشنواره فيلم کوتاه مستقل خورشيد معرفي شدند.
به گزارش خبرگزاري موج، اين هيات انتخاب 5 نفره متشکل از: محمدرضا اصلاني، وحيد وکيلي فر، حسن نقاشي، هدي سياه تيري و مهدي يارمحمدي است.

محمدرضا اصلاني
محمدرضا اصلاني، نويسنده، شاعر، کارگردان و مستند ساز ايراني، متولد سال 1322 در رشت و فارغ‌التحصيل هنر و نقاشي از دانشکدهٔ هنرهاي تزئيني است. وي دورهٔ آموزش فيلم‌سازي را در وزارت فرهنگ و هنر گذرانده است.
جامعهٔ هنري ايران در ابتدا محمدرضا اصلاني را با اشعارش شناخت. او از شاعران فعال و مطرح موج نوي دههٔ چهل بود که اشعارش اميدي در ميان هواداران شعر مدرن برانگيخته بود. اصلاني از جمله کساني بود که بعدها بيانيه شعر حجم-شکل به‌سامان‌رسيده موج نو را امضا کرد.
اصلاني فعاليت حرفه‌اي خود در سينما را از سال 1346 و با ساخت فيلم مستند جام حسنلو آغاز کرد و سپس آثاري چون بد بده، با اجازه، چنين کنند حکايت، تاري خانه، مش اسماعيل،ابوريحان بيروني، ميراث شيشه، چيغ و دل جهان را جلوي دوربين برد.
وي مستندسازي‌ست که در دهه چهل شاعرانگي را به سينماي مستند ايران افزود.
در بيست‌وپنجمين جشنواره فيلم فجر، فيلم خاطرات يک هفتاد و پنج ساله او، سيمرغ بلورين ويژه داوران در بخش چشم واقعيت اين جشنواره را دريافت کرد.
وي اکنون مدير هنري پنجمين جشنواره فيلم مستقل خورشيد است.

وحيد وکيلي فر
وحيد وکيلي فر دانش آموخته سينما از دانشگاه سوره تهران است. وي يکي از فيلمسازان موفق و صاحب نام ايراني در حوزه سينماي مستقل و تجربه گرا است و دو فيلم تحسين شده او در جشنواره‌هاي متعدد بين المللي حضور موفقي داشته و جوايز ارزشمندي از جشنواره‌هاي معتبر (تسالونيکي، روتردام، دوويل، مراکش، سن پطرزبورگ، ابوظبي، ساين دونت و...)کسب کرده است.
وي در دوره پيشين جشنواره فيلم مستقل خورشيد نيز عضو هيات انتخاب بخش فيلم و ويدئو آرت بوده است.

حسن نقاشي
حسن نقاشي متولد 1354 در يزد، دانش آموخته مدرسه سينما تئاتر و کارشناسي ادبيات دراماتيک از دانشگاه آزاد است. وي عضو پيوسته انجمن مستند سازان سينماي ايران در خانه سينما و نيز مدرس مستند سازي است. نقاشي از مستندسازان تجربه گرا و موفق ايراني است و تا کنون آثار ارزشمندي چون: دا، مشي و مشيانه، درخت پارسيک ، تيشتر، زروان، اقليم هفتم، باژ و برسم، هوشيدر، هوم، مهرا، شيرين روز، سه روايت از جم ...، مهرگياه، شيدا / از مجموعه مستند نقش بافت،، نوروز پارسي (۱۳۹۱)،خسرواني (1391)، بادخان، خور و خورشيد/ از مجموعه کويرهاي ايران، منطق الطير، شاه جهان، دبستان پارسي را ساخته است.
وي همچنين فيلم‌ساز برگزيده بخش مستند دومين دوره جشنواره فيلم مستقل خورشيد بوده است.

هدي ساه تيري
هدي سياه تيري متولد ۱۳۶۳ در شيراز است. وي تحصيلات کارشناسي خود را در رشته سينما از دانشگاه سوره تهران در سال ۱۳۸۶ به پايان رساند و اولين فيلم کوتاه خود، من بر پهن صحرا مرده بودم را در همان سال ساخت. او علاوه بر فعاليت حرفه اي در حوزه سينما، از سال ۱۳۸۴ نيز به عنوان بازيگر در تئاتر و سينما فعاليت مي کند. فيلم‌هاي کوتاه قدم زدن در حاشيه تاريک روز و دنياي بيروني من از جمله آثاري هستند که سياه تيري در طي اين سال‌ها در ايران کارگرداني کرده است. وي از سال ۲۰۱۳ به اروپا رفت و کارشناسي ارشد خود را در حوزه سينماي مستند خلاق در مدرسه فيلم‌سازي داکنومدز به پايان رساند. طي اين دوره فيلم‌سازي؛ سياه تيري آثار تجربي متفاوتي کارگرداني کرده است؛ از جمله اين آثار اوريانا؛ محصول کشور پرتغال؛ رقصيدن شبيه يک درخت يخ زده توليد مجارستان؛ بروکسل منفي يک-نيمه ابري محصول بلژيک و درخت‌ها ايستاده مي‌ميرند؛ محصول کشور فرانسه است.

مهدي يارمحمدي
مهدي يارمحمدي متولد 1357 در شاهرود، فارغ التحصيل رشته فيزيک، مدير و مؤسس جشنواره فيلم مستقل خورشيد و پايگاه حمايت از فيلم کوتاه مستقل است.
وي عضو پيوسته انجمن مستند سازان خانه سينما، فيلم‌ساز و پخش کننده فيلم‌هاي کوتاه و مستند ايراني است. حضور متعدد فيلم‌هاي او در جشنواره‌هاي داخلي و بين المللي، کسب جوايز و دريافت لوح تقدير سازمان ملل متحد از ديگر تلاش‌هاي او است.
وي تا کنون دبير پنج دوره جشنواره فيلم مستقل خورشيد و عضو هيئت انتخاب اين جشنواره بوده است.
گفتني است، اين ترکيب انتخاب همزمان با پايان يافتن مهلت دريافت آثار جشنواره، کار خود را آغاز نموده و اکنون در مراحل پاياني بازبيني آثار هستند و به زودي ازميان 500 فيلم رسيده به دبيرخانه، فيلم‌هاي راه يافته به بخش‌هاي جشنواره فيلم کوتاه مستقل خورشيد را اعلام خواهند کرد.
«پنجمين جشنواره فيلم مستقل خورشيد» به‌عنوان رويداد ويژه سينماي مستقل تجربه گرا در کشور به همت پايگاه حمايت از فيلم کوتاه مستقل و دبيري مهدي يارمحمدي، دي سال جاري در تهران برگزار مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن