تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821260514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل دفتر امور آسيب‌ديدگان سازمان بهزيستي: تمام يارانه‌هاي مربوط به مسائل اجتماعي بايد در بخش سلامت اجتماعي هزينه شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديركل دفتر امور آسيب‌ديدگان سازمان بهزيستي: تمام يارانه‌هاي مربوط به مسائل اجتماعي بايد در بخش سلامت اجتماعي هزينه شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - اراك
سرويس: آسيب‌هاي اجتماعي

مدير كل دفتر امور آسيب ديدگان سازمان بهزيستي گفت: سلامت اجتماعي، مهم‌ترين نياز جامعه است و تمام يارانه‌هاي مربوط به مسائل اجتماعي، بايد در اين بخش هزينه شود.

به گزارش سرويس «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيدحسن موسوي در مراسم افتتاح اولين پايگاه خدمات اجتماعي درمنطقه باغ خلج اراك با بيان اين مطلب افزود: پايگاه‌هاي خدمات اجتماعي به عنوان درمانگاه‌هاي اجتماعي با هدف اعتمادسازي در مناطق محروم، حساس‌سازي مردم و مسوولان، توجه به آموزش و انجام مداخلات رواني و اجتماعي ايجاد شده است كه در اين پايگاه‌ها، تحليل وضعيت منطقه و شناسايي نقاط آسيب و بررسي راهكارهاي مقابله با آن در دستوركار قرار دارد.

موسوي با بيان اين كه جامعه هدف در اين طرح، افراد در معرض آسيب‌هاي اجتماعي هستند، بيان كرد: زنان و دختران در معرض آسيب، زنان وكودكان خياباني، كودكان كار و بدسرپرست، كودكان بازمانده از تحصيل، بچه‌هاي طلاق، كودكان داراي والدين معتاد،كودكان زير شش سال در مراكز آسيب و افراد داراي مشكلات اجتماعي و در معرض آسيب از جامعه هدف در اين طرح هستند.

مديركل دفتر آسيب‌هاي اجتماعي سازمان بهزيستي با تاكيد بر كاركرد اجتماعي اين پايگاه‌ها گفت: پايگاه‌هاي اورژانس اجتماعي بايد با برقراري ارتباط مستمر با افراد به گونه‌اي عمل كنند كه جاي پاسگاه‌ها را درمناطق محروم گرفته كه براي تحقق آن، شناخت از آسيب‌هاي اجتماعي و اولويت‌بندي براي رفع آن، ضروري است.

مديركل دفتر آسيب هاي اجتماعي بهزيستي كشور همچنين گفت: تا نيمه نخست امسال تمام استان‌هاي كشور داراي خط ارتباطي با شماره 123 خواهد شد كه با راه‌اندازي آن، مداخلات آسيب‌هاي اجتماعي در حداقل زمان براي جبران اثرات منفي آن برافراد صورت خواهد گرفت.

وي همچنين دركارگروه بررسي آسيب‌هاي اجتماعي استان مركزي افزود: كاهش فاصله زمان ميان وقوع آسيب اجتماعي تا مداخله براي كاهش آثارآن، از اهداف اصلي راه‌اندازي اين خط است، چراكه در صورت ايجاد وقفه در مداخلات اجتماعي در اين بخش، جلوگيري از تبعات ناشي از آن بسيار مشكل خواهد شد.

وي با اشاره به اين كه با مداخلات اجتماعي به موقع صورت گرفته درسال گذشته، ميزان رشد طلاق از 12 درصد سال 85 به شش درصد كاهش يافته است، گفت: اين موضوع نشانگر موفقيت اجراي اين طرح است.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 366]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن