تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815630464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کیفیت ساختمان‌ها تکه تکه شده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کیفیت ساختمان‌ها تکه تکه شده است
واگذاری ساخت و سازها به افراد فاقد صلاحیت که تنها هدف دستیابی به سودهای بالا را دنبال می‎کنند سبب تولید ساختمان‎های باکیفیت با رنگ و لعاب زیبا شده است.

کیفیت ساختمان‌ها تکه تکه شده است
احمدرضا سرحدی کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بی‎کیفیتی ساختمان‎های نوساز گفت: ریشه این امر سودجویی و سوداگری افراد است که سبب ایجاد ساختمان‎های بی‎کیفیت از نظر ایمنی و استانداردهای آسایشی و رفاه عمومی شده است.

وی با بیان اینکه پدیده‌ی بساز و بفروش معیارهای ساختمان‎های قدیمی را از بین برده گفت: در گذشته بساز و بفروش زیاد نبود و افراد برای خود خانه می‌ساختند و بر حسب توانایی مالیشان از بهترین معماران و مهندسان و مرغوب‎ترین مصالح استفاده می‎کردند.

سرحدی با بیان اینکه قانون نظام مهندسی کنترل ساختمان و قانون شهرداری تبصره 7 ماده 100 ناظر بر کنترل کیفیت ساختمان‎ها هستند اظهار داشت: متأسفانه هیچ کنترلی صورت نمی‎گیرد و تمام کارها به افرادی واگذار شده که یا سواد ساخت و ساز ندارند و یا کالایی بی‎کیفیت و بدون استاندارد را صرفا برای رسیدن به سود بیشتر، تولید می‎کنند.

این کارشناس مسکن بیان کرد: زمانی که ساختمان توسط افراد فاقد صلاحیت ساخت و ساز و با انگیزه دستیابی به سود کلان تولید می‌شود قطعا از همه چیز ساختمان کسر می‌گذارند تا بتوانند قیمت تمام شده را کاهش دهند و با رنگ و لعابی که به ساختمان می‎‌دهند، قیمت فروش را افزایش می‌دهند.

وی با بیان اینکه این کالا، گران‎ترین کالایی است که هر فرد می‎تواند در طول عمر خود داشته باشد و باید دارای کیفیت و استاندارد باشد گفت: همان طور که برای لوازم خانگی، مواد غذایی، خودور و ... استانداردهایی وجو دارد وسازندگان مستلزم به رعایت آن می‌باشند، برای ساختمان هم بایستی یک عنصر کنترلی وجود داشته باشد.

وی در پایان گفت: برای ساختمان هم استانداردهایی تعریف شده اما متأسفانه شهرداری زیر بار این مسئله نرفت و وزارت راه و شهرسازی هم که متولی این امر بود در مقابل شهرداری کوتاه آمد و نظام مهندسی هم نتوانست کاری در این زمینه انجام دهد.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

وام خودرو مهمتر از وام ازدواج و اشتغال؟/بانک ها از وام ازدواج فراری اند
چه خانه ای با وام 60 میلیونی می توان خرید؟/بدهی های میزان را کجا پرداخت می کند/ممنوعیت جدید واردات بنزین
وام‌های بافت فرسوده نباید متوقف می‌شد/رکود بخش مسکن دامنگیر بقیه صنایع





۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن