تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819996326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۱۱۰۰ ميليارد تومان هزينه داروهاي سرطان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۷:۲۳ب.ظ)
۱۱۰۰ ميليارد تومان هزينه داروهاي سرطان موج - دبير انجمن کلينيکال آنکولوژي ايران از سهم اندک هزينه‌هاي درمان سرطان در بخش راديوتراپي نسبت به هزينه‌هاي تأمين دارو ابراز نارضايتي کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، احمد عامري در آستانه برگزاري دهمين همايش کلينيکاال انکولوژي با بيان اين که درمان سرطان به سه بخش درمان‌هاي دارويي، جراحي و راديوتراپي (پرتو درماني) تقسيم مي‌شود، گفت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهاني، نزديک به 11 درصد سرطان‌ها با شيمي درماني درمان مي‌شوند، بيش از 40 درصد با جراحي و بيش از 40 درصد نيز با راديوتراپي بهبود مي‌يابند.
وي افزود: با وجود سهم 40 درصدي راديوتراپي در درمان بيماري سرطان، هزينه اي که بابت تأمين داروهاي سرطان در کشور ما مي‌شود 15 تا 20 برابر بيشتر از هزينه تجهيز راديوتراپي است.
عامري هزينه صورت گرفته براي تأمين داروهاي سرطان در کشور در سال گذشته را حدود 1100 ميليارد تومان ذکر کرد.
وي با بيان اينکه قبلاً تحريم‌ها به عنوان يکي از موانع واردات تجهيزات راديوتراپي به کشور اعلام مي‌شد، ابراز اميدواري کرد در شرايط پسا تحريم، راه‌هاي توسعه راديوتراپي به عنوان يکي از نيازهاي اساسي درمان بيماران سرطاني در کشور گشوده شود.
عامري ظرفيت مراکز دولتي کشور را براي پاسخگويي به نياز تمام بيماران سرطاني را ناکافي خواند و گفت: مراکز درماني دولتي بايد ظرفيت خود به لحاظ نيروي انساني و تجهيزات را حداقل 50 تا 70 درصد افزايش دهند تا بتوانند به نيازهاي فعلي به صورت استاندارد پاسخ دهند که حتي درصورت فراهم بودن بودجه، اين کار فرآيندي طولاني خواهد داشت.
وي پيشنهاد کرد به منظور رفع خلاهاي موجود ضمن افزايش نظارت بر مطب‌هاي خصوصي، استانداردهاي لازم براي ارائه خدمات شيمي درماني به آن‌ها ابلاغ شود تا بخش مناسبي از خدمات مورد نياز مبتلايان به سرطان از طريق بخش خصوصي فراهم شود.
دبير انجمن کلينيکال آنکولوژي ايران درباره هزينه شيمي درماني در مراکز دولتي و خصوصي نيز توضيح داد: براساس تعرفه جديد تعريف شده، هزينه هر جلسه شيمي درماني در بخش خصوصي حدود 330 تا 340 هزار تومان و در بخش دولتي نيز نزديک به 110 هزار تومان خواهد بود.
بر مبناي تسهيلات فراهم شده در طرح تحول سلامت، صد درصد هزينه شيمي درماني بيماران سرطاني از طريق بيمه به بيمارستان‌ها پرداخت مي‌شود و بيمار هيچ پولي بابت تزريق شيمي درماني پرداخت نخواهد کرد اما در بخش خصوصي، بيمار بايد مابه التفاوت اين تعرفه را از جيب خود پرداخت کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن