تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820269044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يادداشت تفاهم ايران و آلمان براي اجراي پروژه پايلوت ۳۵ هکتاري در شهر جديد هشتگرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۷ب.ظ)
يادداشت تفاهم ايران و آلمان براي اجراي پروژه پايلوت ۳۵ هکتاري در شهر جديد هشتگرد موج - معاون وزير راه و شهرسازي و معاون وزير محيط زيست، ساختمان و ايمني هسته‌اي آلمان يادداشت تفاهمي براي اجراي پروژه پايلوت ۳۵ هکتاري در شهر جديد هشتگرد امضا کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، در ديدار وزير راه و شهرسازي با گونتر آدلر، معاون وزير محيط زيست، ساختمان و ايمني هسته‌اي آلمان، يادداشت تفاهم همکاري در خصوص پروژه پايلوت ۳۵ هکتاري هشتگرد بين محسن نريمان، معاون وزير و مدير عامل شرکت عمران شهرهاي جديد و گونتر آدلر، معاون وزير محيط زيست، ساختمان و ايمني هسته‌اي آلمان، امضا شد.
در اين تفاهم‌نامه بر همکاري در حوزه صرفه‌جويي در مصرف انرژي در شهرسازي و ساختمان در شهرهاي جديد با اجراي طراحي شهري، انتقال تکنولوژي و برنامه‌ريزي براي تأمين مالي مشترک در پروژه پايلوت ۳۵ هکتاري هشتگرد تاکيد شده است.
گونتر آدلر، قائم‌مقام وزير محيط زيست و ساختمان آلمان، ديروز جمعه، ۱۵ آبان، به منظور استقبال کشورهاي اروپايي و آسيايي در جهت بهره‌گيري از تجربه شهرسازي ايران، علي‌الخصوص ساخت شهرهاي جديد با حضور در شهر جديد هشتگرد با محسن نريمان معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شرکت عمران شهرهاي جديد، به گفت و گو و تبادل‌نظر نشست که دو طرف بر ضرورت توسعه همکاري‌ها و تبادلات کارشناسانه تأکيد کردند.
نريمان ضمن عرض خيرمقدم و مثبت ارزيابي کردن اين ديدار، به معرفي فعاليت‌هاي شرکت عمران شهرهاي جديد و شهر جديد هشتگرد پرداخت.
معاون وزير را ه و شهرسازي گفت: شرکت عمران شهرهاي جديد در سال‌هاي اخير به موضوع توسعه اکو شهرها تمرکز داشته و از اين‌رو پروژه‌هاي متعدد طراحي، برنامه‌ريزي شهري و معماري را در دست اجرا دارد.
مدير عامل شرکت عمران شهرهاي جديد افزود: سال گذشته پروژه‌هاي شهرهاي جوان هشتگرد توسط مرکز تحقيقات راه و شهرسازي به عنوان همکار تحقيقاتي شرکت عمران شهرهاي جديد، به عنوان برنامه‌اي مشترک با دانشگاه فني برلين در قالب تفاهم‌نامه‌اي براي تداوم برنامه طراحي معماري و ساخت منعقد شد تا اين برنامه راهبردي به زودي آغاز شود.
نريمان در اين جلسه به تشريح اهداف همکاري شرکت عمران شهرهاي جديد و وزارت محيط زيست و ساختمان آلمان پرداخت و آنها را اين گونه برشمرد:
۱) طراحي چارچوب جديد و پايداري در حوزه ايجاد شهرهاي جديد نسل نوين
۲) تهيه پيش‌نويس و بازنگري استانداردهاي لازم در حوزه‌هاي کيفيت هوا، آلودگي صوتي، حفاظت از خاک و بازيابي اراضي شهري مساله‌دار
۳) انتقال دانش و آموزش برنامه‌ريزان شهري، معماران و ديگر مهندسان ايران در حوزه برنامه‌ريزي بوم شهرها
۴) استقرار ساختارهاي توسعه شهري پايدار و مسکن با توليد کم‌کربن در شهرهاي جديد
۵) تبادل مواد آکادميک و همکاري‌هاي پژوهشي در حوزه توسعه پايدار
۶) آگاهي‌سازي عموم در خصوص طراحي دوستدار طبيعت و اکو شهرها
۷) سازمان‌دهي و تأمين مالي پروژه‌هاي مشترک جديد در خصوص توسعه شهري پايدار در حوزه‌هاي معماري و شهرسازي به ويژه در حوزه بهينه‌سازي و حفاظت انرژي
۸) سازمان‌دهي تورهاي مطالعاتي و کارگاه‌هاي بين‌المللي در آلمان و ايران
۹) کاهش مصرف انرژي در ساختمان‌هاي فعلي از طريق مميزي انرژي، نگهداري و نوسازي
۱۰) بازنگري در سياست مديريت آب و مواد زائد و بازيافت
۱۱) کمک فني در خصوص توسعه تأسيسات و تجهيزات شهري
۱۲) تبادل محققان در حوزه توسعه شهري پايدار و بوم شهرها
۱۳) تبادل فناوري‌هاي نوين سبز در حوزه توسعه شهري پايدار
همچنين گونتر آدلر ضمن ابراز خرسندي از سفر به ايران و تشکر از ميهمان‌نوازي شرکت عمران شهرهاي جديد، خواستار استمرار و تحکيم روابط بين دو طرف شد.
در پايان جلسه نيز، هيأت آلماني به اتفاق مسوولان شرکت عمران شهرهاي جديد، از محله پايدار ۳۵ هکتاري هشتگرد به منظور اجراي طرح‌هاي برنامه‌ريزي شده بازديد کردند. در اين سفر يک روزه، حناچي و شکرچي‌زاده، معاونان وزير راه و شهرسازي، نيز حضور داشتند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن