تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803616860




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیران مدارس رکن اصلی تحول در مراکز آموزشی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در چهارمین جلسه مدیران کل آموزش و پرورش منطقه پنج کشور عنوان شد مدیران مدارس رکن اصلی تحول در مراکز آموزشی هستند مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در چهارمین جلسه مدیران کل آموزش و پرورش منطقه پنج کشور که به میزبانی مشهد برگزار شد، گفت: نقطه اتکای تحول در آموزش و پرورش مدرسه است و رکن تحول در مدرسه مدیر آموزشگاه است.
۱۳۹۴ شنبه ۱۶ آبان ساعت 12:18

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار پانا ازخراسان رضوی ، سیدجواد حسینی در ابتدای این جلسه گفت: در بحث ارتقا مدیریت آموزشگاهی، تمرکززادیی و بودجه ریزی عملیاتی که سه مورد از سیاست های پنج گانه وزارت آموزش و پرورش است هنوز فضا برای اقدامات ملی وجود دارد که باید برای اجرای آن ها برنامه داشته باشیم.
وی با بیان این که از سوی وزارت آموزش و پرورش مرکز جامع آموزش و توانمندسازی مدیران آموزشگاه های کشور راه اندازی خواهد شد در خصوص اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش خراسان رضوی در زمینه ارتقا مدیریت آموزشگاهی اظهار کرد: بحث ارتقا مدیریت آموزشگاهی را از چهار منظر مبانی نظری و راهبردی ، شایسته سالاری در مدیریت آموزشگاهی، راهکارهای توانمندسازی مدیران و مکانیزم ارزیابی آن ها موردتوجه قرار داده و برای اجرای مطلوب آن برنامه ریزی داشته ایم.
وی افزود:  از منظر سند تحول بنیادین که هفت خرده نظام را در دل خود جای داده مدیریت آموزشگاهی جایگاه ویژه ای در دستیابی به اهداف تحول در نظام تعلیم و تربیت دارد به شکلی که این سند ۴۴ درصد تمرکز خود را بر روی مدیریت و رهبری قرار داده که مدیریت آموزشگاهی هم یکی از این جلوه های مدیریت است ، بر این اساس بر مبنای سند تحول بنیادین، نقطه اتکای تحول در آموزش و پرورش مدرسه است و رکن تحول در مدرسه مدیر آموزشگاه است.
حسینی اظهار داشت: ما برای محقق نمودن اقداماتمان در این حوزه ، سه بخش نمادسازی، ستادسازی و‌نهادسازی را در دستور کار قرار داریم، در همین راستا سه ساختار برای ارتقا مدیریت آموزشگاهی تدوین شده ، در ابتدا کمیته بهبود و ارتقا مدیریت آموزشگاهی باحضور صاحب نظران دانشگاهی ، مدیران ادارات و‌ مدیران آموزشگاه ها و نمایندگان معلمین و دانش آموزان را با چند کارگروه تشکیل داده و تشکیل این کمیته از سطح ستاد به ‌ادارات منتقل شد.
حسینی اظهار داشت: سه کمیته تخصصی در قالب این‌طرح برای آموزش و توانمندسازی ، نظارت و ارزیابی و کیفیت بخشی و مشارکت مدیران تشکیل شد ضمن‌ این که کارگروه مدرسه در افق ۱۴۰۴ و ایجاد پارلمان مدیران در کنار پارلمان های دانش آموزان ، معلمین و اولیا جزو برنامه هایی ست که در این حوزه در دست اجرا داریم.
این مقام مسئول خاطرنشان ساخت : در کارگروهی که برای این موضوع شکل گرفت مطالعات داخلی و بین المللی برای ایجاد مدارس کیفی را در سه‌ مقطع تحصیلی در ابعادی مانند عمومی ، آموزشی ، پرورشی ، تربیت بدنی و سلامت را انجام داده و شاخص های مدیران آموزشگاه ها را هم استخراج و مشخص کردیم و مقرر شد تمام مدیران مدارس ما بر اساس همین شاخص ها حکم حضور یا عدم حضور در سمت خود را داشته باشند.
وی ادامه ‌داد: در آموزش و‌ پرورش خراسان رضوی منشور مشارکت ‌را تدوین کردیم که ۲۱۸ راهکار در هشت قلمرو استخراج شده که ۲۱ راهکار مربوط به مدیریت آموزشگاهی ست که تعیین ۱۵ درصد مدیران مدارس به انتخاب شورای دبیران یکی از راهکارهای این منشور بوده که در آموزش و پرورش استان اجرایی شده و سال آینده این رقم افزایش خواهد یافت.
حسینی از تدوین نظام جامع برنامه ریزی با ۳۶۵ شاخص و ۴۹۶ برنامه عملیاتی با تکیه بر اسناد بالا دستی در آموزش و پرورش در این سازمان خبر داد و گفت: هدفمان پیاده کردن این برنامه های عملیاتی از ستاد تا کف مدارس بوده ضمن این که حضور ۴۰۰ مدرسه در طرح تعالی مدیریت ، اجرای طرح همتا که شبکه تعاملی تجربه گردانی در مدارس ، اجرای طرح یکصد مدرسه یکصد دبیرخانه که در راستای تمرکززدایی و ارتقا مدیریت آموزشگاهی و جلب مشارکت هاست ، اجرای طرح مستندسازی تجارب برتر مدیران ،اجرای طرح جام ( جمع آوری ایده های مطلوب در سه سطح) ، تشکیل بانک اطلاعات مدیران جوان و مدیران زن ، طرح راهنمای بالینی مدیران پیشکسوت ، طرح گنجینه مدیریتی آموزش و پرورش استان ، ساخت کلیپ های آموزشی از مدارس موفق ، برگزاری مراسم هفته گرامیداشت مدیریت آموزشگاهی ، کاهش انبوه بخشنامه ها و فعالیت های ابلاغی به مدیران مدارس و تهیه نشریه الکترونیکی و مکتوب در این زمینه می تواند به ما کمک کند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن