تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819833942




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خانه نشینی ۱۲ هزار دانش آموز از بیم حملات بوکوحرام


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: خانه نشینی ۱۲ هزار دانش آموز از بیم حملات بوکوحرام


سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد بیش از ۱۵۰ مدرسه که حدود ۱۲ هزار دانش آموز در آنها درس می خوانند به علت حملات مرگبار گروه افراطی بوکوحرام در منطقه دیفا در جنوب شرق نیجر در نزدیکی مرز نیجریه تعطیل شده اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد در نیامی، پایتخت نیجر، در بیانیه ای اعلام کرد « 151 مدرسه به علت ناامنی هایی که به غیبت معلمان و وحشت مردم منجر شده است، تعطیل شده اند. »
این بیانیه همچنین اعلام کرد در این مدارس در کل 12631 دانش آموز به تحصیل اشتغال داشتند و اکثر آنها در مناطق نزدیک به دریاچه چاد و در حاشیه های رودخانه کومادوگو یوبه که مرز میان نیجر و نیجریه به شمار می رود، قرار دارند.
سازمان ملل خاطر نشان کرد « دانش آموزان در حال حاضر در اردوگاه های آوارگان و از دسترسی به مدرسه محروم هستند. »
یک مقام شورای شهر محلی نیز در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد برخی از آموزشگاه ها بعد از نخستین حمله های اسلامگرایان در فوریه 2015 فعالیت خود را تعطیل کرده اند و برخی دیگر این اواخر با تشدید حملات فعالیت خود را تعطیل کردند.
نیجر  و شرکای آن از جمله سازمان ملل متحد طرحی تدارک دیده اند که قرار است به دانش آموزان آواره امکان بدهد در پایان ماه نوامبر درس ها را در مکان های امن تر از سر بگیرند.
بریگی رافینی، نخست وزیر نیجر، در نشستی در پایان اکتبر اعلام کرد « هدف این است که این دانش آموزان در مدارسی که کم تر در معرض توجه و مصون از تهاجمات بوکوحرام هستند، تحصیلات خود را از سر بگیرند. »
از ماه فوریه بوکوحرام به حملات مرگباری در منطقه دیفا، منطقه ای مرزی در نیجر در نزدیکی پایگاه اسلامگرایان بوکوحرام در شمال شرق نیجریه اقدام می کند و این در حالی است که ارتش برای جلوگیری از نفوذ افراط گراها با مشکل مواجه است.
هسومی ماسائودو (Hassoumi Massaoudou)، وزیر کشور نیجر در پایان ماه اکتبر اعلام کرد « مهم ترین مشکلی که ما با آن مواجه ایم، کنترل مرز با نیجریه است .» 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیامی، مایداجی عیسی، از نمایندگان پارلمانی نیجر در تلویزیون این کشور اعلام کرد « تهدید همچنان تداوم دارد و به سمت و سوی مین گذاری، آزار و اذیت نیروها و حملات انتحاری با استفاده از زنان گرایش یافته است. » 


جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن