تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803577956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئيات 3 طرح خريد كالاي ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جزئيات 3 طرح خريد كالاي ايراني
بعد از تهيه گزارش صفحه 12 مبني بر ارائه تسهيلات بانكي براي خريد خودرو، بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران و وزارت صنعت، معدن و تجارت با صدور اطلاعيه مشتركي آغاز اجراي طرح خريد كالاي ايراني را اعلام كردند كه متن كامل اين اطلاعيه به شرح ذيل است:
شوراي پول و اعتبار در يك‌هزار و دويست و هشتمين جلسه مورخ 1394/7/28، در راستاي تحقق اهداف دولت تدبير و اميد، براي ايجاد تحرك در اقتصاد، حمايت از توليدكنندگان داخلي و ايجاد فضاي رقابتي بين آنها در فروش محصولات داخلي، اعطاي تسهيلات به بنگاه‌هاي توليدي و خودرو‌سازان و سازندگان ماشين‌آلات كشاورزي رااز طريق تسهيلات خريد دين و مرابحه به شرح زير مصوب نمود. بر اين اساس و پس از برنامه‌ريزي‌ها و هماهنگي‌هاي انجام شده در دستگاه‌هاي اجرايي و بانك مركزي، آغاز اجراي طرح را اعلام مي‌نمايد:
الف - اجازه خريد اسناد تجاري ارائه شده (توسط شركت خودروساز) ناشي از فروش ‌مدت‌دار خودروي توليد داخل و ماشين آلات كشاورزي (كمباين و تراكتور)
 در اين طرح، بانك عامل اسناد تجاري ناشي از فروش خودرو و ماشين آلات كشاورزي را تا سقف 250 ميليون ريال و حداكثر تا 80 درصد بهاي فروش هر دستگاه در قالب عقد خريد دين با نرخ 16 درصد خريداري مي‌كند. منابع مورد نياز اين طرح توسط بانك ‌مركزي با نرخ سالانه 14 درصد براي بانك‌هاي عامل تأمين مي‌شود.  در اين شيوه متقاضيان مي‌توانند از تاريخ 18 آبان 1394 با مراجعه مستقيم به نمايندگي‌هاي مجاز نسبت به خريد دستگاه موردنظر اقدام كرده و بخشي از بهاي دستگاه را به صورت نقد و مابقي را حداكثر تا 250 ميليون ريال (كه بيش از 80 درصد بهاي آن نباشد) در قبال ارائه اسناد تجاري ( اقساط حداكثر 84 ماه با احتساب سالانه 16درصد به صورت چك يا سفته) به نمايندگي مجاز پرداخت نمايند. در ادامه، خودروساز اسناد تجاري دريافتي از مشتريان را ظهر‌نويسي نموده و به بانك‌هاي عامل ارائه مي‌كند. بانك‌هاي عامل اسناد تجاري ارائه شده از سوي خودروساز را كه سررسيد آنها كمتر از چهار سال باشد، با نرخ 16 درصد خريداري نموده و مبلغ مورد نظر را به حساب خودروساز واريز مي‌كنند.  فهرست نمايندگي‌هاي مجاز و خودروها و ماشين‌آلات مشمول طرح از تاريخ 18 آبان 1394 در تارگاه دولت (www. dolat. ir)، بانك مركزي (www. cbi. ir) و وزارت صنعت، معدن و تجارت (www. mimt. gov.ir)  اعلام مي‌شود.  در طرح مزبور خريد خودروها و ماشين‌آلات كشاورزي (كمباين و تراكتور) با اقساط حداكثر هفت ساله امكان پذير است.
ب - اعطاي تسهيلات به بنگاه‌هاي توليدي از طريق تسهيلات خريد دين (خريد اسناد مدت‌دار ناشي از فروش اقساطي كالا)
در اين طرح، بانك‌ها اسناد ناشي از فروش اقساطي كالاهاي واسطه‌اي را با سررسيد حداكثر يك سال و نرخ سود سالانه 16 درصد خريداري مي‌كنند. منابع مورد نياز اين طرح توسط بانك‌مركزي با نرخ سالانه 14 درصد براي بانك‌هاي عامل تأمين مي‌شود.  درخصوص فروش مدت‌دار كالاهاي واسطه‌اي، متقاضيان با مراجعه به توليدكنندگان منتخب، نسبت به خريد كالاي مشمول طرح مورد نظر به صورت مدت‌دار با ارائه اسناد تجاري (چك يا سفته) اقدام مي‌كنند. فهرست توليدكنندگان منتخب و كالاهاي مشمول طرح در تارگاه دولت (www. dolat. ir)، بانك مركزي (www. cbi. ir) و وزارت صنعت، معدن و تجارت (www. mimt. gov. ir)  اعلام مي‌شود. در ادامه بانك‌هاي عامل، اسناد تجاري ارائه شده از سوي توليدكنندگان را با نرخ 16 درصد خريداري و مبلغ موردنظر را به حساب توليدكننده واريز مي‌كنند.  
ج- اعطاي تسهيلات خريد كالاهاي مصرفي بادوام ايراني منتخب از طريق صدور كارت خريد كالاي ايراني
كارت خريد كالاي ايراني، ابزاري اعتباري است كه توسط بانك‌هاي كشور براي عموم مردم كه درآمد مشخص و ثابتي دارند، صادر شده و دارنده آن مي‌تواند تا سقف تعيين شده كه متناسب با درآمد ماهانه و حداكثر معادل يكصد ميليون ريال خواهد بود، كالاهايي را كه فهرست آنها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعيين شده است، خريداري كند.  فهرست كالاهاي قابل خريداري در اين طرح نيز ازطريق تارگاه دولت (www. dolat. ir)، شاپرك (www. shaparak. com) و وزارت صنعت، معدن و تجارت (www. mimt. gov. ir) در اختيار عموم قرار مي‌گيرد در مراحل بعدي و به تدريج متناسب با اعلام آمادگي دستگاه‌هاي اجرايي يا كارفرمايان ذي‌ربط، اين طرح گستردگي بيشتري پيدا خواهد كرد. در فاز اول اجراي طرح، حسب تقاضاي امور اداري دستگاه‌ها، شركت‌ها و صندوق‌هاي بازنشستگي از بانك‌هاي عامل پرداخت حقوق كاركنان، فرم‌هايي در اختيار آنان قرار مي‌گيرد كه به كاركنان و مستمري‌بگيراني كه مايل به دريافت كارت خريد كالاي ايراني هستند، ارائه شود. پس از تكميل و ارسال فرم‌هاي درخواست متقاضيان توسط دستگاه‌ها، شركت‌ها و صندوق‌هاي بازنشستگي، بانك‌هاي عامل كارت‌ها را صادر كرده و از طريق دستگاه‌هاي مربوطه در اختيار متقاضيان قرار مي‌دهند. كارت‌ها از زمان تحويل به متقاضيان، قابليت خريد در مراكز فروش حضوري و اينترنتي مشخص شده را خواهد داشت. براي دارندگان كارت در هر ماه شمسي و متناسب با زمان صدور كارت، صورتحسابي از طريق پيامك ارسال مي‌شود كه شامل ريز اقلام خريد در هر دوره به علاوه مجموع تسهيلات اعطايي قبلي است. مشتريان مي‌توانند با اطلاعات پيامك فوق، نسبت به بازپرداخت اقساط تسهيلات خود همانند ساير قبوض خدماتي اقدام كنند.  در مراحل بعدي طرح، امكان درخواست كارت خريد كالاي ايراني براي عموم مردم به صورت انفرادي از طريق مراجعه به شعب بانك‌ها و مؤسسات اعتباري وجود خواهد داشت.  در اين طرح، براي هر شهروند ايراني حداكثر مي‌تواند يك كارت خريد كالاي ايراني صادر شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن