تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820690006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نويسنده‌ي «جاده در دست‌ تعمير»: شوخي با پليس را با هدف حفظ احساس امنيت تعديل كرديم بار طنز اصلي از اين سريال گرفته شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نويسنده‌ي «جاده در دست‌ تعمير»: شوخي با پليس را با هدف حفظ احساس امنيت تعديل كرديم بار طنز اصلي از اين سريال گرفته شد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

نويسنده‌ي سريال «جاده‌ در دست تعمير» گفت: اين سريال ابتدا طنز بود؛ اما هم به دليل شيوه‌ي كارگرداني كه روي آن پياده شد و هم به دليل تعديل قصه، بار طنز اصلي و خنده قهقهه‌اي كه در مخاطب ايجاد مي‌كرد، گرفته شد.

مهدي سعادت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، به اين پرسش كه آيا مشاركت با پليس راهنمايي و رانندگي كل كشور براي ساخت «جاده در دست تعمير»، نگارش متن‌ها را با محدوديت‌هايي همراه ساخت، پاسخ منفي داد و افزود: از آن جا كه خودشان طرح را پذيرفته بودند تابع طرح بودند؛ اما يكسري سفارش‌هايي هم داشتند؛ از اين جمله كه درفيلمنامه اتفاقات جاده‌اي، تصادفات و غيره گنجانده شود كه ما به تناسبي كه به قصه لطمه وارد نشود، اين اتفاقات را لحاظ كرديم.

وي ادامه داد: از آنجا كه تلويزيون داراي مخاطبي چندميليوني است، بهتر است برخي حادثه‌هاي دلخراش را در اين رسانه، به تصوير نكشيم. بنابراين در سريال «جاده در دست تعمير» سعي كرديم مخاطب تلويزيون را درنظر بگيريم و نگذاريم صحنه‌هاي دلخراش، شب عيد بيننده را خراب كند. چرا كه اين سريال ابتدا قرار بود در ايام نوروز از شبكه‌ي دو سيما پخش شود.

سعادت‌پور در پاسخ به اين پرسش ايسنا كه نگارش متن «جاده در دست تعمير» چه مدت به طول انجاميد و آيا اين مجموعه سپس از اتمام فيلمنامه‌ كليد خورد؟ اذعان كرد: سريال «جاده در دست تعمير» در زمره‌ي كارهايي بود كه قرار بود به پخش در شب عيد برسد، ضمن اين‌كه، كار به سفارش پليس راهنمايي و رانندگي ساخته مي‌شد. بنابراين متاسفانه نگارش فيلمنامه‌ي «جاده در دست تعمير» بسيار سريع انجام شد.

سعادت‌پور، با اعلام اين‌كه نگارش متن «جاده دردست تعمير» طي يك ماه به انجام رسيده است، درعين حال گفت: با اين‌كه مدت زمان اندكي به نگارش متن اين سريال اختصاص يافت، اما متن بد از آب درنيامد.

نويسنده‌ي سريال «جاده‌ دردست تعمير» در ادامه‌ هم‌چنين اعلام كرد كه اين سريال 15قسمتي پس از اتمام نگارش 12 قسمت از آن كليد خورد و سه قسمت باقيمانده نيز در حين تصويربرداري نوشته شد.

وي سپس يادآور شد: بعد از اتمام نگارش، متن سريال «جاده در دست تعمير» با مشكلاتي در متن مواجه بود. براي مثال در فيلمنامه ماشين پليس دزديده مي‌شد، اما هم تلويزيون و هم پليس راهنمايي و رانندگي براين عقيده بودند كه چنين موضوعي ممكن است براي مردم حسن عدم امنيت را ايجاد كند. بنابراين سعي كرديم قصه را كمي تعديل كنيم و در نتيجه كمي طنز قصه گرفته شد.

مهدي سعادت‌پور در پاسخ به اين پرسش ايسنا كه آيا در سريال «جاده دردست تعمير» با پليس شوخي شده است؟ گفت: ما سعي كرديم نشان دهيم كه بالاخره اتفاقاتي از اين دست هم امكان دارد رخ دهد. شايد در بيرون از داستان براي بسياري اين پرسش ايجاد شود كه مگر مي‌توان ماشين پليس را هم دزديد؟ اما براساس منطق داستاني ما اين اتفاق مي‌توانست رخ دهد و سعي كرديم نشان دهيم اگر اين اتفاق بيفتد چه پيامدهايي دارد، اما پليس خواست كه اين قضيه كمي در داستان تعديل شود و نگذاريم از ماشين پليس سوء‌استفاده‌اي شود. بنابراين ما هم اين قضيه را درهمان حد اشتباه دزديده‌شدن ماشين پليس گرفتيم و طنزش را اين‌گونه جلو برديم .

نويسنده‌ي «جاده در دست تعمير» هم‌چنين از دكتر موسويان به عنوان مشاور راهنمايي و رانندگي به هنگام نگارش فيلمنامه‌ي «جاده در دست تعمير» نام برد و افزود: ايشان سرپرست گروه فيلم و سريال پليس راهنمايي و رانندگي بودند و راهنمايي‌هاي خوبي در نوشتن متن كردند.

سعادت‌پور در پايان خاطرنشان كرد: از آنجا كه مخاطب تلويزيون ميليوني است بهتر است فيلمنامه‌هاي اين‌چنيني براساس تحقيق نوشته شده باشند. خصوصا در سريال‌هاي سفارشي بهتر است مشاوره صورت گيرد. در پروژه‌ي ما به غير از دكتر موسويان، جناب سرهنگ حيدر هم كمك بسياري به ما كردند و نظرات پليس راهنمايي و رانندگي را به ما منتقل مي‌كردند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 339]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن